Staveniště předala státní organizace stavebním firmám v minulém týdnu a celá rekonstrukce by měla být hotová v roce 2019.
Vítězné konsorcium vyhrálo v konkurenci dalších šesti uchazečů a vysoutěžená cena je o přibližně o 800 milionů nižší, než na kolik zakázku původně odhadovala SŽDC. Rekonstrukce trati je součástí modernizace železniční trasy z Ostravy na Slovensko přes Mosty u Jablunkova a podle původních plánů SŽDC měla být dokončena v roce 2014.
Chceme v Česku 350 km/h. Rychlé tratě nebrzdíme, tvrdí šéf železniční sítě |
„Zvýšení rychlosti má cestujícím přinést zkrácení jízdních dob, pro samotnou trať pak i možnost většího zahuštění spojů včetně průjezdu více nákladních vlaků. Ty by měly po modernizovaném úseku jezdit až 120kilometrovou rychlostí,“ uvedl řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty SŽDC Pavel Tesař.
Kromě výměny kolejnic a dalších prací na takzvaném železničním svršku budou železničáři muset zrekonstruovat dva železniční přejezdy a řadu mostů. Trať rovněž dostane nové zabezpečovací zařízení, vyměněno bude trakční vedení a protihlukové zdi.
Součástí zakázky je i přestavba karvinské železniční stanice, kde vzniknou nová zastřešená nástupiště pro cestující. Ostrovní nástupiště v kolejišti získají bezbariérové přístupy nově vybudovaným podchodem, který železničáři vybudují v místě původního podchodu.