Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Bez dieselů to nejde. Mají stejný výkon a nižší emise než benzin, říká šéf Audi

USA

  12:15
INGOLSTADT - Vyhnula se mu velká manažerská rošáda v koncernu Volkswagen ai po kauze Dieselgate zůstává v čele prémiové automobilky Audi. Rupert Stadler chce ze značky udělat průkopníka v nové digitální éře a věří moderním technologiím. Přesto tvrdí, že vznětové motory budou nadále hrát zásadní roli.

Šéf automobilky Audi Rupert Stadler. foto: Audi

LN: Co se pro Audi změnilo s kauzou Dieselgate?

Naším hlavním cílem je teď získat znovu důvěru svých zákazníků a můj tým u Audi i já osobně uděláme vše pro to, abychom tento proces maximálně urychlili. Na druhou stranu musíme hledět vpřed. Bereme tuto krizi jako šanci pokračovat v cestě k elektromobilitě, a to rychleji, než jsme zamýšleli. Do roku 2019 chceme mít v nabídce pět plug-in hybridů (s možností nabíjení ze zásuvky – pozn. red.) a dvě elektrická auta.

Korejci udělali razii v sídle Volkswagenu. Zabavovali hard disky i auta

LN: Stále platí cíl vyrobit do roku 2020 dva miliony aut?

Ano. Jsem spokojen s výsledky, kterých náš tým dosáhl v loňském roce, a to zejména s ohledem na okolnosti. V roce 2015 jsme opět dosáhli nového prodejního rekordu. Ve srovnání s rokem 2014 vzrostly celosvětové dodávky o 3,6 procenta na 1 803 250 automobilů. A to čeká asi 40 procent našeho současného portfolia výrobků modelová obměna.

LN: K jakým úsporám bude muset Audi sáhnout v důsledku Dieselgate?

Vyšetřování probíhají, proto teď nemohu o přesných číslech mluvit. Určitě zkontrolujeme všechny procesy z hlediska efektivity. Zároveň však v roce 2016 investujeme tři miliardy eur do nových technologií, modelů a výrobních míst. Budeme udržovat náklady vyčleněné na výzkum a vývoj na vysoké úrovni a investovat tak, aby bylo možné i nadále udržet naši pozici. A opět vytvoříme tisíce pracovních míst.

LN: Jaká je budoucnost vznětových motorů u Audi?

Diesel zůstane důležitým druhem pohonu, zejména v Německu, ale i ve Spojených státech. Vznětové motory jsou důležité z hlediska našich cílů emisí CO2, protože dosahují zhruba stejného výkonu s přibližně o patnáct procent nižšími emisemi než motory benzinové. Například v modelech řady Q neexistuje ke vznětovému motoru žádná vhodná alternativa. Prodejní čísla tento trend jen potvrzují.

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...