Diskuse k článku: Bezpečí vlaků vyjde ČD draho. Nabídky na ‚bruselského hlídače‘ jsou překvapivě vysoké

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 45
  • Poslední: 4.4. 2019 15:48
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Skřivan 4.4.2019 15:48

Jen aby druhý strojvůdce nebyl levnější ... . :-) Ty miliony na vlak mi přijde jako poměrně drahá sranda ... .

J. Moravec 3.4.2019 11:34

V Cine, russku a jinde takovy system uz davno maji. Evropa je pozadu. Ale hlavni duvod clanku je lidi nastvat na Brusel. Budou evropske volby a nekdo potrebuje nastvane lidi. Kdyz uz netahnou migranti a sudetaci, tak Brusel urcite zabere. No jsme v Cesku a pitomcu je zde hodne.

V. Novák 3.4.2019 11:57

U nás taky.

Ale není jednotný pro celou EU, stejně jako nejsou jednotné trakční soustavy. U těch se to řeší vícesoustavovými lokomotivami, které se při přechodu z 3 kV, ss na 25 kV, 50Hz a opačně přepnou - resp. ztratí kontakt s jednou trolejí a získají s druhou. dějw se kdesi u Kutné Hory, Benešova, Berouna i jinde, musel bych se kouknout.

No a vlakové zabepečovače se řeší tím, že se do mašin instalují pro všechny systémy, po jejichž tratích stroj pojede. Což je drahý, zabírá místo, jsou problémy s certifikací - tak to EU chce řešit společně.

Rusko ani Čína to řešit nemusí, nemají hranice po pár stovkách kilometrů jako my.

Titulkek je blbý a manipulativní, ale to je už normální.

J. Moravec 3.4.2019 12:09

Ten cinsky i rusky system je kompatibilni s tim evropskym. Vyvoj byl koordinovany. Akorat ten russky dostava info z gps/glonassu a evropsky z cidel v kolejich.

J. Moravec 3.4.2019 11:19

Tesla instaluje do svych aut autopilota ktery dokaze z velke casti jezdit autonome v chaotickem prostredi silnicniho provozu. U vlaku by takovy autopilot byl mnohem jednodussi a lepsi nez nejaky drazni paskvil. Drahy umely vzdy byt hodne pozadu a hlavne hladove na penize.

B. Boy53 3.4.2019 13:02

Taky system na nasich drah uz desiatky rokov existuje.

J. Moravec 3.4.2019 13:22

Kdyby to fungovalo, tak by nebyly srazky vlaku. A proc se pokazde pise, ze strojvedouci pohotove zatahnul brzdu? Copak vlaky maji 12 kamer, Lidar, ultrazvukova cidla? Autopilot brzdi, pridava, ridi bez zasahu ridice. Akorat legislativa pozaduje po kazdych nekolika desitkach vterin dotknout se volantu.

B. Boy53 3.4.2019 16:51

A vozidlo Tesla nehavarovalo? Proti ludskej blbosti neexistuje ziadna technika. Ak budu mapy nepresne ( a budu) a nejaka pracovna cata zabudne cosi na kolaji alebo niekto tam cosi ulozi zámerne, alebo ostane na prejazde auto, nepomoze svätena voda atd. Ani ETCS nebude nikdy na kazdej lokalke, avsak havárie aj tam mozu byt.

Inak aj cely clanok a titulok je scestny. ETCS nema nic spolocneho s EU, o tom sa rozhodli zeleznice ( v ramci UIC) pred desiatkami rokov s cielom zjednotenia komunikacie vozidiel s pevnou zeleznicnou tratou. Ten isty system sa zavadza aj v USA aj inde ( aj ked sa to nevola ETCS). Brusel jedine potlacil vec trochu dopredu, lebo by to este trvalo desiatky rokov jeho zavedenie. Zatial jedina krajina, Svajciarsko, zaviedla kompletne tento system.

J. Nováků 3.4.2019 10:23

Tam kde Moos hospodaří tam se dobře daří, hlavně subdodavatelům státních podniků. Kdyby fungovala policie tak ten chlap dávno seděl, otec všech Eurovií a Metrostavů.

K. Novák 3.4.2019 10:09

Hodně hloupý titulek. Tento zabezpečovač je např. používán i ve Švýcarsku. Jde o jednotný evropský zabezpečovač,aby se hnací vozidla nemusela pro překročení hranice vybavovat více druhy zabezpečovačů podle země kam zajíždí.

V. Novák 3.4.2019 10:34

Jako obvykle.

R. Hanuš 3.4.2019 10:45

Už zase melete o něčem o čem nic nevíte. Žádný zabezpečovač neexistuje. Kdybyste takový výraz použil na kterékoliv železniční konferenci, tak se uchechtají k smrti.

Existuje cosi, čemu se říká ZABZAŘ a je to systém čidel podél tratě, komunikujících s vlakovými systémy. Samozřejmě existuje mezinárodní standard, jinak by naše vlaky vůbec nemohly za hranice.

Nemám informace o této zakázce, ale zřejmě se jedná o jakousi "inteligentní" nadstavbu s funkcemi, které současné systémy nemají.

Problém je AŽD, personálně i majetkově propojené se SUDOP Group, které ve spolupráci se SŽDC po roce 90 efektivně zabránilo vstupu jakékoliv konkurence na Český trh.

V. Kowalsky 3.4.2019 11:12

Palec nahoru.

J. Moravec 3.4.2019 11:25

wikipedie pouziva "zabezpecovac". Samozrejme ze wiki neni autorita, ale presto. viz zde.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System

V. Novák 3.4.2019 11:43

Kecáte. Dejte si "vlakový" do strejdy Googla a "vlakový zabezpečovač" vám vyběhne hned jako druhá nápověda. A najdete nejen wiki, ale i spoustu odborných publikací, které sousloví "vlakový zabezpečovač" běžně používají.

ZABZAŘ je slangové označení všeho, co na dráze nebo v metru souvisí se zabezpečením, třeba reléovka. A ta není vlakový zabezpečovač.

J. Moravec 3.4.2019 12:42

Ted nevim proc mam kecat. Reagoval jsem na koment pana zhora, ze zabezpecovac je pry nesmysl. Tak jsem napsal ze to wiki take tak jmenuje.

V. Novák 3.4.2019 13:09

Koukněte se na co reaguju.

Na vás ne - na toho chytrouše se ZABZAŘ co nezná vlakový zabezpečovač...

J. Moravec 3.4.2019 13:23

Muj PC zobrazuje vasi reakci pod mym komentem. OK, oba mame shodu.

M. Lucky 3.4.2019 9:32

A az to za par let bude za ty miliardy hotove, tak se prijde na to, ze nejaky GPS system by to zvladal jeste lepe a hlavne za desetinu ceny.

K. Wolf 3.4.2019 9:55

Samozřejmě. Ovce je potřeba ostříhat.

K. Wolf 3.4.2019 9:07

Bruselského hlídač - jak trefné

M. Lucky 3.4.2019 9:37

To jsou "bruselske "rapsodie" :)

S. Trolljegeren 3.4.2019 9:45

Hloupost zase zvítězila a musel jste se projevit, že?

Ovšem to, že jen za rok 2019 (3 měsíce) řešila Drážní Inspekce přes 200 nehod, z toho dokonce několik odvrácených srážek, to nezmíníte. Když se holt neumíme o bezpečí postarat sami, musí to někdo vymyslet za nás.

:.

Ale pro Wolfa je to samozřejmě špatně :-)

:.

Pro toho budou špatně i bruselské kapustičky nebo čokoláda...

K. Wolf 3.4.2019 9:53

Hlupáci jako ty budou tvrdit i po tom co jsem z Bruselu pošlou tanky že se někdo o naše bezpečí musí postarat.

K. Novák 3.4.2019 10:11

Kam chodíte na ty nápady? Proč by sem posílali tanky?

K. Wolf 3.4.2019 10:25

To udělá jednou každá diktatura. Kam ty chodíš na ty nápady?

V. Novák 3.4.2019 11:59

Bohužel musím souhlasit s Troljegerenem, že jste se projevil mimořádně hloupě.

Vaše odklánění s tím nic nenadělá.

P. Götze 3.4.2019 10:15

Troll se snazi snazi, koblizky budou neboj trole.

K. Wolf 3.4.2019 10:26

Tys byl první u toho když byly koblihy zadarmo, osle.

P. Götze 3.4.2019 10:33

Copak, stal jsi predemnou v rade? :-) Joo koblizku, az si tres cukr z brady tak si holt musis pospisit, ja ti v tom nepomuzu. Ja si kupuju koblihy za sve. i kdyz je fakt, ze je tady obcas u nas ve firme nosi i gratis, v Rakousku koblihy miluji. Ale neboj koblizku, az budes vydelavat, treba si taky nasetris na koblihu za vlastni .Toz do ty doby cumakuj ve fronte :-)

Najdete na Lidovky.cz