Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Válka reklamních obrů: BigBoard nabídl nejvíc za polep autobusů, rival ho blokuje

Ekonomika

  15:05
PRAHA - V Praze se schyluje k pikantní situaci. Vítězství v tendru na reklamní polep 300 pražských autobusů má na dosah společnost BigBoard, která v ní nabídla nejvyšší sumu - více než tři miliony korun. Uzavření soutěže však soudně blokuje jeho největší konkurent v hlavním městě, firma Rencar.

Autobus pražského dopravního podniku (ilustrační). foto: DPP

„Mohu potvrdit, že nejvyšší nabídku podala společnost BigBoard,“ řekl pro Lidovky.cz Josef Voltr, vedoucí marketingu dopravního podniku. Pražský dopravce vybíral ze tří nabídek.

Pro vysvětlení celé situace: Rencar má až do roku 2031 uzavřenou smlouvu na pronájem reklamních ploch v tramvajích či metru. Dopravní podnik ale tvrdí, že je od začátku neplatná a navíc říká, že mu firma odvádí málo peněz. Rencar logicky tvrdí opak a nabízí další úpravu spolupráce s vyššími příjmy pro dopravce. Případ nyní řeší soud.

Reklamní firma zažalovala dopravní podnik. Chce zjistit, zda její smlouva platí

V této patové situaci, kdy dopravní podnik nemůže do pravomocného verdiktu Rencar z lukrativních ploch vyhodit, se jeho manažeři rozhodli vyhlásit soutěž na polep 300 autobusů na plochách, které dosud nikdo nevyužíval.

Vítězi soutěže – kterým by se s nabídkovou cenou přes tři miliony korun za půl roku měl stát BigBoard – ale nyní dopravní podnik nesmí plochy pronajmout. Rencar totiž podal návrh na předběžné opatření a Obvodní soud pro Prahu 9 podpis nájemní smlouvy zakázal. Proti tomu se dopravní podnik odvolá.

CO JE RENCAR

  • Společnost byla založena roku 1990 jako dceřiná firma Dopravního podniku hlavního města Prahy. Od roku 2001 je majoritním akcionářem společnost Europlakat, jenž je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.
  • Rencar provozuje a zprostředkovává reklamní plochy v dalších více než 40 městech Česku.
  • Spektrum ploch je od interiérů vozů tramvají autobusů, metra přes stanice metra, exteriérové fólie na prostředcích MHD až po celoplošné reklamy na všech typech dopravních prostředků v celkovém počtu ploch kolem 70 tisíc.

Zdroj: DPP

„S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 Kč za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 Kč za jeden reklamní nosič ročně. Konečně se tak ukazuje, jaké jsou reálné tržní ceny za pronájem našeho majetku,“ uvedl Voltr.

Podle něj má v současné době Rencar v pronájmu 130 tisíc reklamních nosičů, za které platí dopravci dohromady zhruba 50 milionů ročně a sám inkasuje kolem 150 milionů.

Rozhodnutí soudu logicky potěšilo společnost Rencar.

“Za zásadní nepovažujeme pouze to, že nařizuje dopravnímu podniku pokračovat ve spolupráci dle platné smlouvy i u autobusů, ale zejména že mu zakazuje až do pravomocného rozhodnutí soudu poskytnout autobusy pro umístění reklamy třetím osobám,“ konstatoval generální ředitel Rencaru Pavel Slabý.

Dopravní podnik vymezil reklamní plochy na autobusech, které chtěl nabídnout...
Dopravní podnik vymezil reklamní plochy na autobusech, které chtěl nabídnout...
Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!