„Mohu potvrdit, že nejvyšší nabídku podala společnost BigBoard,“ řekl pro Lidovky.cz Josef Voltr, vedoucí marketingu dopravního podniku. Pražský dopravce vybíral ze tří nabídek.
Pro vysvětlení celé situace: Rencar má až do roku 2031 uzavřenou smlouvu na pronájem reklamních ploch v tramvajích či metru. Dopravní podnik ale tvrdí, že je od začátku neplatná a navíc říká, že mu firma odvádí málo peněz. Rencar logicky tvrdí opak a nabízí další úpravu spolupráce s vyššími příjmy pro dopravce. Případ nyní řeší soud.
Reklamní firma zažalovala dopravní podnik. Chce zjistit, zda její smlouva platí |
V této patové situaci, kdy dopravní podnik nemůže do pravomocného verdiktu Rencar z lukrativních ploch vyhodit, se jeho manažeři rozhodli vyhlásit soutěž na polep 300 autobusů na plochách, které dosud nikdo nevyužíval.
Vítězi soutěže – kterým by se s nabídkovou cenou přes tři miliony korun za půl roku měl stát BigBoard – ale nyní dopravní podnik nesmí plochy pronajmout. Rencar totiž podal návrh na předběžné opatření a Obvodní soud pro Prahu 9 podpis nájemní smlouvy zakázal. Proti tomu se dopravní podnik odvolá.
CO JE RENCAR
Zdroj: DPP |
„S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 Kč za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 Kč za jeden reklamní nosič ročně. Konečně se tak ukazuje, jaké jsou reálné tržní ceny za pronájem našeho majetku,“ uvedl Voltr.
Podle něj má v současné době Rencar v pronájmu 130 tisíc reklamních nosičů, za které platí dopravci dohromady zhruba 50 milionů ročně a sám inkasuje kolem 150 milionů.
Rozhodnutí soudu logicky potěšilo společnost Rencar.
“Za zásadní nepovažujeme pouze to, že nařizuje dopravnímu podniku pokračovat ve spolupráci dle platné smlouvy i u autobusů, ale zejména že mu zakazuje až do pravomocného rozhodnutí soudu poskytnout autobusy pro umístění reklamy třetím osobám,“ konstatoval generální ředitel Rencaru Pavel Slabý.