Tendr na dodavatele studie má město vypsat v polovině července a konečnou variantu vybrat na jaře 2018. Řekli to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a zastupitel Matěj Stropnický (SZ). Dohodu v úterý ještě projednají pražští radní.
Jak navázat na Blanku? Praha se kloní k dalšímu tunelu, říká ředitel Institutu plánování |
ANO s ČSSD prosazují variantu pracovně nazývanou Vlasta s několika tunely přes Balabenku. někdy bývá kvůli návaznosti na tunelový komplex Blanka lidově označován také jako Blanka 2. S touto náročnější variantou Trojkoalice nesouhlasí a požaduje rozpracování druhé, převážně povrchové varianty.
„V půlce července město zadá externí studii, která prověří možnost zkapacitnění některých komunikací. Zároveň paní náměstkyně (Petra) Kolínská (SZ) předloží v půlce července zadání započetí změny územního plánu v tom rozsahu, jaký potřebuje městský investor a následně projektanti,“ řekl Dolínek.
Podle Stropnického se přípravy na výstavbě okruhu úterní dohodou nezastavují. „Město ale předtím, než se definitivně rozhodne, tak bude mít na stole dvě porovnatelné varianty, jednu z nich vzešlou ze soutěže. Teprve na jaře příštího roku se rozhodne, zda bude investovat do té drahé varianty, nebo do té levnější, o kterou budeme usilovat my,“ řekl Stropnický.
Město nyní soutěží projektanty dostavby okruhu. To úterní dohoda nezastavila.
Varianta za 40 miliard korun
Stavba trasy, kterou prosazují ANO a ČSSD, by v případě schválení mohla začít v roce 2023 a náklady jsou odhadovány na 40 miliard korun. Délka trasy má být 10,25 kilometru a bude se skládat ze tří úseků.
Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.
Ideální řešení neexistuje
Podle Boháče, ředitele pražského Institutu pro plánování a rozvoj „ideální řešení neexistuje. Tunelové dokončení Městského okruhu má vysokou dopravní kapacitu, lepší dopad na životní prostředí z hlediska hluku a znečištění, je to ale velmi nákladné řešení a nese s sebou negativní dopady na městské prostředí.“
Městský nebo také vnitřní okruh staví hlavní město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
D1 PŘED PRAHOU ZADARMO?
|