Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Cedule v čínštině či asijská bistra. Ruzyně láká na linku do Šanghaje

Asie

  6:00
PRAHA - Pražské letiště nabízí další benefity pro aerolinku, která bude létat mezi Prahou a Šanghají. Kromě ohlášených pobídek za 38 milionů korun jsou ve hře také nápisy v čínštině nebo nová občerstvení v asijském stylu.

Letiště (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Vedle cedulí v češtině, angličtině, ruštině a korejštině může na Letišti Václava Havla brzy přibýt čínština. Jde o jeden z nabízených bonusů pro dopravce, který otevře nedávno ohlášenou dálkovou trasu mezi Prahou a Šanghají.

V září a říjnu se rozhodne, která ze tří oslovených čínských aerolinek – či zda vůbec nějaká – kývne na nabídku Českého Aeroholdingu. Kromě investičních pobídek ve výši 38 milionů korun je na stole i nabídka zvýšení pohodlí pro čínské turisty a byznysmeny. Jejich počet by mohla linka rozšířit minimálně o desítky tisíc ročně.

„Ke korejským nápisům, které máme od loňska na letištní navigaci, by mohly přibýt čínské. Můžeme také obohatit sortiment občerstvení o asijská jídla. Určitě bychom doplnili také webovou aplikaci, která je dnes ve třech jazycích. Nebyl by problém udělat verzi i v čínštině,“ popsala Lidovkám.cz mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová.

PSALI JSME:

Kde všude by orientační nápisy byly, či kolik peněz by stály, ale nechtěla v tuto chvíli Lagronová komentovat, protože jednání s dopravci ještě ani pořádně nezačala.

Airbus společnosti Korean Air A380 s celým horním patrem v bussiness třídě.

Naposledy přibyly na ruzyňském letišti nápisy v jiné asijské řeči – korejštině. Důvod byl nasnadě. Do Českých aerolinií loni vstoupily Korean Air. Jejich záměrem bylo, aby se Letiště Václava Havla stalo jakousi evropskou spojnicí pro cestující z jejich země.

Ne každý nový národní dopravce ale svůj jazyk na cedule prosadí. Z velké části jde o obchodní strategii. „Musí to mít vždy nějaký racionální důvod. Například ruských turistů, alespoň doposud, přijíždělo do Prahy velké množství a utráceli zde hodně peněz,“ vysvětluje Michaela Lagronová z Letiště Praha.

Dostat se do bedekrů

Pokud by manažeři Českého Aeroholdingu našli s čínskými protějšky dohodu, mohlo by k otevření linky do Šanghaje dojít už na začátku letní sezony, tedy v dubnu příštího roku.

Zdánlivě nenápadný benefit v podobě čínských cedulí a občerstvení může mít podle analytika ze společnosti C-CorpFin Petra Kováče překvapivě velký význam. Asie totiž patří mezi nejvíce rostoucí letecké trhy světa. Čím dál víc lidí si tam může dovolit létat – jak na vnitrostátních linkách, tak i přes oceán.

ČTĚTE VÍCE:

„Přímá linka do Číny má velký potenciál. I zdánlivá drobnost může být pro čínské turisty a obchodníky důležitá. Číňané budou mít pocit, že jsou v Česku vítáni a Praha se může snáz dostat do čínských bedekrů,“ míní Kováč. Loni navštívilo Prahu 79 tisíc turistů z Říše středu. Po otevření linky by tento počet mohl významně narůst.

Případný úspěch linky do Číny může mít podle Kováče multiplikační efekt. Existuje tedy šance přilákat do české metropole další čínské dopravce. Linka do Prahy byla jakýmsi leitmotivem Čínského investičního fóra, které se konalo minulý týden na Pražském hradě.

Na její podpoře se dohodl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) se svými čínskými protějšky a zástupci Českého Aeroholdingu. Provozovat ji bude čínská letecká společnost. Zájemci jsou tři: Hainan, China Eastern a China Southern.

Autor: