Diskuze
Češi vybírají za koleje šestkrát méně než Rakousko. A dopravcům ještě zlevní
Děkujeme za pochopení.
furt se motáme kolem základního problému : proč má český řidič tramvaje ( soustružník ve fabrice, jejích výrobky se vyvážejí do celého světa atd cz profese ) třikrát až pětkrát nižší mzdu ? Kecy o nižší produktivitě si strčte do brusele - naopak - náš tramvaják, soustružník atd cz profese toho za jednotku času udělá víc.
Z. Lapil
Drasticky zjednodušeně: pražská "krátkometrážní" jízdenka (20 nebo 30 minut? Nevím, jezdím za paušál) přijde na 24,- Kč čili zhruba 0,9 euro. Berlínská srovnatelná, (spíš poloviční: 3 stanice metrem, 6 tramvají či autobusem), 1,3 euro čili o necelou polovinu víc. Při stejné obsazenosti vozidel je proto berlínský řidič o 50% produktivnější, než pražský.
Oním "drasticky zjednodušeně" jsem se pokusil pokrýt hlavně skutečnosti, že existují i jiné druhy jízdenek a že součet cvaklých lístků má s platem řidiče jen velmi volnou souvislost. Skutečností ovšem zůstává, že vás nikdo neplatí za to, že dřete, ale dostáváte více či méně (to spíš) spravedlivý podíl na zisku, který pomůžete získat.
J. Prečuch
Pane Pavče, tendr je příslušenství parní lokomotivy ,je to vlastně velká zásobárna uhlí, které potřebuje lokomotuva ke své jízdě. Na kolejích ji uvidíte zcela vyjímečně.
To, co táhnou elektrické lokomotivy po tratích například do elektrárny ve Chvaleticích, jsou nákladní wagony s označením F například Falls .
zdroj např: https://www.cdcargo.cz/web/guest/vozy-pro-pevna-paliva
R. Hlizek
Jak zvednout platy? Ja ti otevru dvere za 100 a ty mi prineses kufr taky za 100!