ČSA dosud na linkách využívaly tři pronajaté letouny ATR 42, které však v následujících týdnech vrátí jejich majitelům, prodloužení pronájmu neplánují. Větší stroje, které má dopravce ve své flotile, na linky nasazovat nebude. „Nasazovat na obě linky proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává totiž z ekonomického hlediska smysl. Ani jedna z linek nemá pro toto využití obchodní potenciál ani předpoklad dalšího růstu poptávky,“ uvedl Šabík.
Šéf ČSA Sinčák končí ve funkci. S Travel Service se nedohodli na prodloužení |
ČSA se podle něj budou zaměřovat na linky, které bude možné provozovat jednotnou flotilou letadel. Dopravce bude v příštích letech využívat letadla Boeing 737-800 patřící mateřské společnosti Smartwings.
Provoz linek skončí 11. ledna příštího roku. Linku mezi Prahou a Ostravou přitom dopravce na jaře posiloval o nové frekvence a sliboval si od toho navýšení počtu cestujících. Dopravce tak nyní nabízí až čtyři lety týdně. Linky z Prahy do Bratislavy v současnosti létají v obou směrech třikrát týdně. Spoje po příletu do Bratislavy pokračují do Košic a zpět.
„Rozhodnutí dopravce nepokračovat v této tradiční historické lince nás mrzí. Ve spolupráci s letištěm Košice budeme hledat další možnosti, jak zajistit vnitrostátní spojení mezi Bratislavou a Košicemi,“ uvedl v reakci předseda představenstva bratislavského letiště Jozef Pojedinec.
Praha – Bratislava
Výkonný ředitel košického letiště Michael Tmej v tiskové zprávě sdělil, že zajištění leteckého spojení mezi dvěma největšími slovenskými městy jiným dopravcem nebude v krátké době možné. Podle letiště linkami ČSA mezi Bratislavou a Košicemi létalo přibližně 12 000 cestujících ročně.
Střechu rakouského hotelu zdobí letadlo. Dříve patřilo ČSA |
Spoje z Prahy do Bratislavy byly první pravidelnou linkou v historii ČSA, kterou uvedly do provozu po svém vzniku v roce 1923. Z ekonomických důvodů byla v srpnu 2011 zrušena, znovu obnovena byla v prosinci 2013. Do roku 2011 dopravce v rámci Česka létal také z Prahy do Brna, kvůli malé vytíženosti však linku zrušil.
Pokračují tak změny, které se uvnitř ČSA letos uskutečnily. V únoru se většinovým vlastníkem společnosti stala společnost Travel Service, dnes fungující pod názvem Smartwings. Ta rozhodla o změně ve vedení firmy, když novým šéfem ČSA se stal po Jozefu Sinčákovi Petr Kudela, a také výměny letadel. ČSA se zbaví pronajatých Airbusů A319, které nahradí letadly od Smartwings.