Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

České dráhy křísí slavný expres Vindobona. Udrží i lukrativní trasy do Berlína a Vídně

Cesty z Prahy do Berlína a Vídně by měly na dalších pět let získat České dráhy. A nejen to. Podle zjištění LN je je hře je také návrat slavné linky Vindobona, která za minulého režimu platila za symbol cestování v západním stylu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 8. 2018 19:32

Podporovat nadregionální iniciativu PRO Franz-Josef-Bahn ve svých cílech, požadavcích a argumentech, aby vyvíjel tlak na politiku.

https://www.pro-fjb.com/fjb-2025/streckenf%C3%BChrung-international/

Ve studii z roku 1991 společně se SUDOP Praha bylo doporučení rozšíření FJB na 200 km / h mezi Tulln a Gmündu. V souvislosti se stávajícími rozšiřovacími opatřeními v České republice do České Velenice by bylo možné cestovat do Vídně - Praha z 2,35 hodin (Pendolino) a 3,05 hodin (konvenční vlaky).

0 0
možnosti

R. Markvart

9. 8. 2018 0:24

Vindobona svého času, tuším že od roku 1993 přes Brno a Břeclav jezdila. Důvodem byla výluka na trati v Rakousku.

Atraktivita Vindobony značně poklesla po pádu Železné opony. Nejvytíženější býval úsek Berlín - Praha. Vlak totiž měl zastávku i v Západním Berlíně, a tak se ve vlaku mohli setkávat občané z NDR se svými příbuznými ze NSR, a to především v úseku na Československém území.

0 0
možnosti

Chybí tam jedna maličkost, že Vindobona nikdy nejezdila přes Brno, ale přes Tábor a České Velenice, což je trasa o 50 km ( 45 minut) kratší, jak si přejí Rakušané, protože ve vlacích nejezdí jen lidé z Prahy. Na to však Ťok nechce slyšet. i když to slíbil dolnorakouskému hejtmanovi Prölovi. Musel by ovšem přiznat, že trať Z Prahy do Českých Velenic, která byla v 19. století postavena za 2 roky, není ČR schopna zmodernizovat ani za 20 let.

0 0
možnosti

10. 8. 2018 17:22

Ani za 50 let, koleje v Cesku jsou jeste od Franz Josefa,

komuniste ani Toplanci a Babisovci s tim nehybou.

Ono to stoji penize a nechat jezdit duchodce zdarma neni tak drahe a hlupaci to velmi oceni, tak naco vymyslet nove trate.

0 0
možnosti

8. 8. 2018 18:39

Jen poznámečku, že Vindobona jezdila z Prahy do Vídně přes Tábor.

0 0
možnosti

8. 8. 2018 15:56

No jo, ale co ta rychlost? Všechno kolem se vyvíjí k vyššímu tempu, ale ČD mají asi času dost a ustrnuly v devatenáctém století. Chtělo by to kapánek přitopit pod kotlem!

0 0
možnosti

10. 8. 2018 17:24

To neni problem CD, ale politikum se do toho nechce.

Babis je uz 5 roku u financi, dopravy i mistniho hosp., ale skutek utek.

Nechat jezdit duchodce zdarma prinese vie popularity.

0 0
možnosti

8. 8. 2018 14:37

Gott sei Dank !

0 0
možnosti