29. února 2012 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Ostuda. Cestující Pendolina dostali 'jako bonus' prošlé pivo

Pendolino | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pendolino | foto: Lidové noviny

PRAHA České dráhy mají pořádnou ostudu. O víkendu dávaly cestujícím jako pozornost lahev piva k zakoupeným jízdenkám, mimojiné na prémiové Pendolino. Jenže pivo bylo prošlé. Dopravce přehazuje vinu na pivovar.

Na případ server Lidovky.cz upozornila rozhněvaná čtenářka, která v neděli 26.února cestovala vlakem Pendolino z Prahy do Olomouce. Jako bonus k jízdence jí pokladní na hlavním nádraží přidala láhev piva. Jenže na etiketě svítilo datum spotřeby do 20. února, dráhy tak zákazníkům nabízely nápoj šest dnů po datu spotřeby.

ČTĚTE TAKÉ:


Dopravce se ale od problému distancuje, šlo prý o reklamní akci pivovaru Staropramen, s níž nemá nic společného. "České dráhy v tomto případě poskytly prostor na nádražích a souhlasily s tím, aby volné rozdávání nápoje bylo omezeno koupí jízdního dokladu na jakoukoliv vzdálenost. Kvalitu výrobku, dodržení data spotřeby piva nebo jeho rozdávání výhradně osobám starším 18 let v plném rozsahu garantuje výrobce," brání se mluvčí Radek Joklík.

Jenže pivo cestujícím rozdávali pokladní Českých drah, ne hostesky pivovaru. "Je možné, že se nám mezi ostatní připletla paleta se staršími láhvemi," připustila jedna z pokladních. Prošlých piv tak dráhy rozdaly patrně víc.  

Podle pokladní si zatím nikdo nepřišel stěžovat, čímž argumentuje i pivovar. "Případ, kdy spotřebitelka obdržela v promoakci pivo s týden prošlou trvanlivostí, o kterém jsme se dozvěděli, je pro nás naprosto ojedinělý. Žádný další nebyl hlášen. Po jeho nahlášení jsme okamžitě zahájili prošetření okolností," ujišťuje mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.

Jízdenka a prošlé pivo.

Jízdenka a prošlé pivo.

Případ působí o to bizarněji, že České dráhy ve spolupráci se společností Jídelní a lůžkové vozy s velkou pompou vyhlásily program Nová gastronomie. "Pokrmy připravujeme jen z těch nejkvalitnějších, vždy čerstvých surovin a nechybí jim nápad a kousek kreativity," chlubí se firma JLV na svém webu.

"Tuto věc považujeme za nešťastnou. Výrobce piva jsme proto hned požádali o prověření případu a čekáme na jeho vyjádření," uvedl Joklík.

Největší tuzemský dopravce se snaží bojovat s konkurencí, která mu vyrostla v podobě společnosti Regiojet Radima Jančury a brzo i Leo Express podnikatele Leoše Novotného na lukrativní trati Praha - Ostrava. Kromě lepší gastronomie ve vlacích zavedl "tiché" vozy nebo oddíly vyhrazené pouze ženám.   

Ondřej Golis

Autor

Ondřej Golisondrej.golis@lidovky.czČlánky

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!