Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Papazian 20.9.2019 13:56

Doufám, že se to na trh EU nedostane. S vlakem vyrobeným v Číně bych nejezdil.

F. Kusák 22.9.2019 15:49

Ale nemusíte, můžete jezdit těmi historickými. Tyto vlaky jezdí běžně po celé Číně, i tam , kde tradiční výrobci selhávají, právě třeba Siemens. Číně mohu vyčítat nedemokratický režim, ale technickou úrovní daleko převyšuje Českou republiku. Vám bych doporučoval, vezměte své úspory a jeďte se tam podívat, budete jak v "Jiříkově vidění".

J. Novák 24.9.2019 3:22

Nikdo vás nenutí. A, řekl bych, že doufáte marně.

T. Beren 18.9.2019 22:48

Číňané jsou mistry v oboru průmyslových krádeží, kopírování a zasírání planety strašným a levným šuntem. Nové čínské výrobky vypadají na pohled zdařile, ale něco jim chybí. Onehdy jsem si v zahraničí půjčil vůz Geely. Pěkný, na pohled k nerozeznání od jiných současných automobilů. Najeto pouhých 5 000 km, prakticky nový, ale sbíhavost žádná, volant se po průjezdu zatáčkou nechtěl srovnat, víko kufru padalo na hlavu, od 60 km/hod začaly karoserií třást nepříjemné vibrace, zkrátka vyrobit dobré auto je umění, které žlutí soudruzi zatím stále neovládají. Nedělám si iluze, že by na tom byli s vlaky lépe.

M. Hájek 19.9.2019 0:51

Sice si nedělám iluze, že by vám šlo o vážnou diskuzi, ale zde nejde o úroveň nějakého Geely, ale trend. A ten je takový, že Čína se strašně rychle rozvíjí a vše se zlepšuje. Třeba i díky akvizicím jako bylo Volvo získávají západní technologie, jiné vyvíjejí sami. Hloupí nejsou ani náhodou. Vše tam jde nahoru včetně živ. úrovně všech vrstev. Život v Číně je tvrdý, většina maká cca 12h denně 6 dní v týdnu, někdo i 7. Ovšem život všech se zlepšuje a existuje vysoký společenský konsensus. Hlavní problém je v tom, že náš model společnosti v soutěži s Čínou nemá šanci obetát a během 10 let se to projeví plně. Západní kultura se bude muset definitivně rozloučit s ideou kulturní a rasové (přestože takhle to nenazývá) nadřazenosti. Evropa bude chudnoucí periferie s památkami - něco jako Řecko. A většina našich "pravd" vezme za své.

F. Kusák 22.9.2019 15:51

Smutná pravda

V. Liptovský 18.9.2019 20:17

Typická poloinformácia - čakal by som, že jej súčasťou budú technické parametre.... Na prd nám je čínsky rýchlovlak, ak trate sú stavané maximálne do 160 km/hod. (na Slovensku - aj to len niektoré, čiastočne - v Česku je to inak?). Takže predpokladám, že napriek impozantnému dizajnu to skutočný rýchlovlak nebude... Ale to len špekulujem...

J. Novák 24.9.2019 3:38

Já se vám divím, že se tím trápíte. Vlaky kupuje soukromý subjekt, takže nemusíte mít strach, že na ně přispějete svými daněmi. Pokud je tedy vůbec platíte. A technické parametry? Pokud vás to tolik zajímá, tak zkuste zagůglovat. Nevidím důvod, aby to pitvali novináři ve všeobecné informaci o přijezdu tohoto vlaku do ČR, když to nejspíš většinu lidí, kteří tohle čtou, nezajímá.

R. Vacek 18.9.2019 16:00

Za chvíli bude vše z Číny. Zbývají ještě letadla, ale i tady se připravuje čínská varianta. https://www.youtube.com/watch?v=81mxz7FHQd0

M. Hájek 19.9.2019 0:30

Ano, Čína má vlastní letadla jako svůj příští cíl. Sice to jde ztuha, ale je to otázkou času. Některá vyvíjejí samostatně, některá ta velká společně s Rusy. Pro Boeing to bude rána, Čína je jeho největší trh. Některé Boeingy sice teď dělají v Číně, ale to jen aby si to osvojili. Pak třeba Boeing koupí.

D. Mach 18.9.2019 12:45

No vizuálně a možná i technologicky blízké Flirtu od Stadlera. Teď bude spíše otázkou, jak kvalitní bude čínský výrobek. Jako každý čínský, nebo alespoň jako polský (Flirty se totiž částečně dělají v Polsku)? To se ale dozvíme až za několik let. Schvalování se, předpokládám, protáhne.

J. Nový 18.9.2019 11:52

Čína dříve kopírovala, aby dohnala západní techniku, teď už se budou dostávat jen dál a dál. Už teď má ročně více než milion patentových přihlášek a stále to přibývá.

A co dělá Evropa? Stará se o to, aby každé z několika pohlaví mělo svoje vlastní WC, aby nikdo nic špatného neprohlásil o etnickcýh menšinách, sexuálních menšinách neboi hlavně ne proti jisté náboženské skupině. Práva, diskriminace, rasismus, podpora nelegální moigrace atd.

A co Čína? Vyvíjí, vyrábí, prodává, investuje, podmaňuje si pomaličku jak Evropu, tak hlavně Afriku a její nerostné bohatství.

On se totiž práv a boje proti diskriminaci ještě nikdo nenajedl. Tedy kromě neziskovek, samozřejmě.

P. Harabaska 18.9.2019 13:00

Velmi správně. Ještě, že u nás někde nestojí žádný pomník nějakého čínského vojevůdce, to by zkoušky ve Velimi ani nemohly začít. Nejdřív by se musel zlikvidovat pomník. Krom toho by angažovaní aktivisté měli provozní budovy zkušebního okruhu měli vyzdobit vlajkami svobodného Tibetu. Takhle to "nejni vončo".

P. Skřivan 18.9.2019 14:46

... a právě proto uprchlíci míří do EU a ne do Číny. Obyvatelé Hongkongu přitom pořádají každý týden "radostné manifestace" na podporu čínské komunistické strany.

Čínští komunisté dělají co dělali i naši. S pomocí odlišnosti trhu a levné práce získávají západní technologie. Když od nich ale něco kupujete, tak je to o koupi nejlevnější varianty. Ne o koupi varianty technologicky nejvyspělejší.

P. Harabaska 18.9.2019 16:29

Vaše myšlení je bizarní. Odlišný trh vládne např. také v Dahome nebo Ugandě a práce je tam ještě levnější. Jen jsem si nevšiml, že by tam více získávali západní technologie. Kdyby platily vaše předpoklady, museli by ve veřejných soutěžích vyhrávat vždy jen ti s technologicky nejvyspělejším řešením a výrobkem bez ohledu na cenu.

J. Svoboda 18.9.2019 16:47

Ale řeč je o tom, proč uprchlící míří do Evropy.

Pěkný den.

B. Boy53 18.9.2019 17:52

Lebo sudruhovia typu Juncker, Timmermans, Soros a sudruzky Rackete, Merkel atd sem nasilne vozia.....

R. Langer 18.9.2019 9:58

Co se na tom proboha testuje NĚKOLIK LET? Jestli jsou u nás všechny "zkušebny" takhle efektivní, tak potěš koště... :-P

Z. Lapil 18.9.2019 11:59

Jednak se tam testuje kde co, jednak se hledá optimální nastavení. A protože Velim testuje v mezinárodním měřítku a protože to mají být "dvířka do Evropy", počítám, že těch testů bude několik "národních" sad. A jestli mají v Číně trochu jiné normy na koleje, může je čekat i ladění podvozků; jestli jste jel z Prahy do Pardubic Interpanterem (rychlíky jménem Svitava), tak musíte vědět, o čem mluvím - ještě relativně nedávno se v tom ve 160km/h nedalo skoro číst, mlelo to sebou, až to bylo o strach. Poslední dobou mám dojem, že se to podařilo dost vylepšit.

Neboli tyto konkrétní vlaky zřejmě v Číně jezdí ve velkém, ale v Evropě je to naprostý cizinec a čeká se, že s ním budou potíže a v harmonogramu je nejspíš spousta vaty. A je to určitě i naopak - velimští čujou kšefty z Asie a nechtějí narazit na takovou banalitu, jako je nesplněný termín, byť z důvodů na straně zákazníka.

V lepším případě tu je pár čínských techniků a budou to řešit na místě, v horším se bude kvůli každé blbině volat

J. Novák 24.9.2019 3:36

To je u testování nový h vlaků před jejich povolením do provozu naprosto běžné. On takový vlak není dětský kočárek. A mohu vás ujistit, že ani dětské kočárky nedostávají certifikát během jednoho týdne. Ale prostě si potřebujete kopnout, tak jste si kopl, i když o dané problematice víte velké kulové, že?

P. Klečka 17.9.2019 16:45

Chce-li Česká republika nakupovat levné a přitom kvalitní výrobky, rozhodla se jít správnou cestou. Čína je průkopníkem v aplikaci moderních technologií a každoročně registruje nejvíce patentů.

P. Klečka 17.9.2019 16:46

https://32.kilovers.com/video/?resubscription=95&clickid=85842rnd54p8w062&owner=kir&source=57&browser_name=Chrome%20Mobile&browser_version=76&country=CZ&partner=PA&uclick=rnd54p8w#

I. Vermis 23.9.2019 11:10

Čína je především průkopníkem v krádežích cizích technologií...

R. Stary 17.9.2019 16:34

A to nedovede nas zprivatizovany prumysl takove vlakove soupravy taky vyrobit? Nebo Cesko vyrobi jen sklad na nahradni dily

J. Jonáš 17.9.2019 16:59

Dovedl..., ale už nedovede...

Z. Lapil 18.9.2019 17:18

Ale dovede: https://cs.wikipedia.org/wiki/InterPanter

Fakt je, že by ta jednotka potřebovala ZÁSADNĚ zklidnit chod. I když poslední dobou už mi to tak o strach nepřipadá. Možná jsem si zvykl, ale spíš mi připadá, že s tím něco udělali, protože to bylo fakt strašný.

J. Hricišin 17.9.2019 18:01

vy si kupujete výrobky podle krajiny původu?

R. Stary 17.9.2019 19:58

Ano. Preferuji svycarske produkty. Kdyz jsou ceske vyrobky stejne kvality kopil bych ty ceske. Ale to sem nepatri. Ja se jen podivuji, ze Skodovka v Plzni privatizovana, jeste vlakove soupravy nevyvinula.Svycarsko je stejne velike a maji firmu Stadler, ktera ma svetove jmeno.

R. Langer 18.9.2019 10:02

No, evidentně české výrobky stejné kvality a ceny nejsou, tak to sem asi patří. Úplně stejně jako ty Švýcarské. ;-)

J. Nový 18.9.2019 11:21

Jaké švýcarské produkty preferujete?


Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

DANIEL, ADAM A ZBYHNĚV. Táta Hložek (vpravo) se svými syny Danielem a Adamem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Moderátorka a hvězda sociálních sítí Nikol Štíbrová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...