6. prosince 2015 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Deset nejdrncavějších míst na D1. Nejvíce se auto otřásá na Vysočině

Ucpaná D1. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ucpaná D1. | foto: MAFRA - Michal Šula

PRAHA/BRNO Rekonstrukce nejfrekventovanější dálnice v Česku se táhne a řadou úseků D1 stále řidiči jezdí jen s velkým sebezapřením. Není velkým tajemstvím, že nejhorší místa, co se týče drncání, jsou na Vysočině. Měřením to dokázal datový tým Českého rozhlasu.

V testu nejhůře dopadlo místo na 127. kilometru ve směru do Brna mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Otřes trval 19 milisekund a okamžité přetížení působící na zadní kolo auta dosáhlo hodnoty 16 G, tedy šestnáctinásobku zemské gravitace.

Tým Českého rozhlasu vyrazil na cestu v neděli v době plynulého provozu. V obou směrech jel v podstatě konstantní rychlostí kolem 100 kilometrů v hodině.Otřesy měřil s pomocí akcelerometrů, které jeho členové připevnili na neodpruženou část nápravy v těsné blízkosti zadních kol.

Testování probíhalo ve dva roky starém volkswagenu, u nějž lze očekávat, že dokáže velkou část otřesů eliminovat.

Nejhorší výsledky u souvislých úseků prokázalo měření při cestě do Brna před Větrným Jeníkovem, mezi Jihlavou a Velkým Meziříčím a mezi Velkou Bíteší a Ostrovačicemi. Cestou do Prahy mezi motorestem Devět křížů a Velkou Bíteší, za Větrným Jeníkovem a od Šternova do Hvězdonic.

„Měření přesně kopíruje výsledky těch, která si děláme na Ředitelství silnic a dálnic. Podle nich se rozhodujeme, které úseky budeme modernizovat přednostně,“ řekl Českému rozhlasu vedoucí stavebního dozoru ŘSD Ivan Čásenský.

Největší výmoly ve směru na Brno

Největší výmoly ve směru na Prahu

  • 178,0 km na sjezdu na Ostrovačice
  • 183,0 km před sjezdem na Kývalku
  • 167,5 km mezi mezi Devíti Kříži a Velkou Bíteší
  • 104,0 km na sjezdu na Větrný Jeníkov
  • 167,0 km za sjezdem na Devět Křížů

    zdroj: Český rozhlas
Lidovky.cz