Diskuse k článku: Šest incidentů na kolejích ve dvou týdnech. Vlaky jsou bezpečné, nic vážného se nestalo, míní experti

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 9
  • Poslední: 6.3.2019 9:47
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Lepka 6.3.2019 9:30

Se ten reklamní slogan nějak poťapal, ne? Vlaky stojí a můžete jet autem, tedy autobusem.

Š. Hašek 6.3.2019 9:04

Situace se bude zhoršovat, viz současný výcvikový postup u nových strojvůdců. Obcházení regulí soukromými dopravci. Počet strojvůdců ve věku 63,64, 65 let.

Železnice zůstává v čele bezpečnosti dopravy. Podobně "odborné" články jako tento čtu s úsměvem ....... něco o věci vím.

V. Hanus 6.3.2019 7:47

Ne pro strojvedoucí, ale pro dopravce bodový systém, který by mohl vést i k jejich výhazovu z kolejí. Manažeři evidentně špatně manažerují. Proč tak, jak se srážejí vlaky nepadají letadla? Proč tak, jak se srážejí vlaky nedochází k jaderným haváriím?

Z. Lapil 6.3.2019 9:29

Padají. Do novin se dostalo to s fotbalistou, taky je to nějakých 14 dní.

Jaderné elektrárny nevím, ale uvědomte si, že jich je o dost míň, než vlaků, a že ty vlakové průšvihy jsou - klepy klep - zatím celkem neškodné. Čímž je nechci prohlásit za nepodstatné, spíš se je pokouším srovnat s nějakou bouračkou v areálu JE: slušná materiální škoda, i zranění a nedej pámbu mrtví se najdou, ale nic, co by tu elektrárnu zpochybňovalo.

Taky si uvědomte, že teď je z dráhy novinářské téma, takže pár dní z katastrof nevyjdeme, kdyby to podvrknutá noha na schodech na nástupiště měla bejt.

Bodový systém mi přijde jako nesmysl tam, kde existuje trestný čin z nedbalosti. Co mi smysl dává, je nějaká "pracovní knížka strojvedoucího", ovšem jen v případě, že je opravdu běžně provozována praxe dvou zaměstnání. Na druhou stranu - podle zákoníku práce musí člověk přijít do práce odpočinut a střízliv a v práci musí dodržovat pracovní přestávky. Netroufnu si odhadnout, nakolik se to týká aktuálních hříšníků.

V. Kotas 6.3.2019 7:35

Naopak, stalo se velmi hodně ! A to ztráta jistoty, solidnosti značky ČD, to samé platí i pro Českou poštu. Tak to dopracovali polistopadoví komsomolci.

P. Harabaska 6.3.2019 8:40

Také mě to tak napadlo. Dráha je bezpečná. Lze předpokládat, že na tu bezpečnou dráhu v ČR by takový severokorejský Kim nevyjel ani se svým pancéřovaným vlakem. Proto po dráze nejezdí ani pan ministr Ťok.

Z. Lapil 6.3.2019 9:11

Jedině upozorním, že ne za všechno můžou České dráhy. Někdy minulý nebo předminulý týden projel na červenou žlutý vlak na Smíchově (jeden z těch šesti to asi bude), v tom Ronově byl účastníkem náklaďák, což taky na ČD nevypadá (přiznávám: nevím kdo do koho vrazil)...

Ale máte pravdu: nějak se to kumuluje. Je správné, že šéfové mají hlavu v pejru. Jen těm lidem, co na tom pracují, přejme, aby je šéfové, co mluví do novin, nenutili dělat nějaké sice efektní, ale kraviny.

J. Lepka 6.3.2019 9:29

Jestli to nebude také tím, milý Kotasi, že předlistopadoví komsomolci byli mistři ve zpoždění. To potom vlak, když průměrná rychlost atakuje pěšáka, dokáže zastavit na fleku. Fyzika, víte.

Z. Lapil 6.3.2019 9:47

O fyzice začínám v souvislosti s vlaky dost pochybovat.

Z Prahy do Pardubic a dál jede vlak. Maximální rychlost 160km/h a opravdu ji dosahuje, celkem tak na polovině té stokilometrové trati. Cestující vidí na obrazovky, kde to píšou. V pondělí jela náhradní souprava, maximální rychlost 140 km/h. Jelo se taky na čas. Řekl bych, že pauza ve stanici to neovlivnila.

Na rozdíl od Regiojetu, který onehdy jel z Ostravy do Prahy s náhradní mašinou 120km/h (místo 160) a byl v Praze o nějakých 25 minut pozdě. TOMU rozumím.

Na obrázku v Praze, mezi Kyjemi a Libní: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/140128.jpg

Najdete na Lidovky.cz