Stavební firma a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice u Ostravy. Vyjádření ŘSD zjišťujeme.
ČTĚTE TAKÉ: |
Eurovia CS podáním žaloby letos v únoru reagovala na postup ŘSD, které v dopise ze 7. února prohlásilo, že stavba dálnice nebyla nikdy řádně dokončena a předána, a že podle názoru ředitelství je Eurovia CS v prodlení s povinností dálnici D47 předat.
Soud žalobu jako nedůvodnou zamítl
Splnění povinnosti předat stavbu je ale podle soudu natolik nepochybné, že o něm není třeba rozhodovat; proto soud z procesních důvodů nevydal rozhodnutí požadované společností Eurovia CS a žalobu jako nedůvodnou zamítl, uvedla Eurovia.
Procesním důvodem zamítnutí byla podle firmy skutečnost, že s ohledem na předložené důkazy nemůže být pochyb o předání a převzetí, a je tedy bezpředmětné, aby o této otázce jednal soud.
Soud podle firmy potvrdil, že vztah mezi ŘSD jako investorem a Eurovií CS jako zhotovitelem díla se musí řídit režimem vytýkání vad a jejich odstraňování v rámci standardního reklamačního řízení.
Reklamovaný úsek dálnice je zhruba devět kilometrů dlouhý. Podle ŘSD vznikla většina vad mimo jiné i použitím nekvalitního podkladového materiálu. Úsek postavilo za 4,3 miliardy Kč konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, jíž v roce 2009 převzala Eurovia CS.