Zavedení expresní autobusové linky žádají neziskové organizace, ale i koaliční Strana zelených. Šestikilometrový tunel, který až po křižovatku Malovanka vyjde na 43 miliard korun, se po řadě odkladů otevře v sobotu odpoledne.
„Připravujeme různé varianty, nejprve je ale nutné vyhodnotit, jak bude fungovat doprava v tunelu a systém sladit třeba s linkami tramvají,“ uvedl Drápal. Diskutuje se, zda tunelem vést některou ze stávajících autobusových linek, nebo zda zavést novou alternativní linku, která by spojila atraktivní dopravní uzly.
Podle jedné z variant by autobus mohl projíždět navíc i Strahovským tunelem, který na Blanku navazuje. Už dříve se mluvilo o tom, že by tunelem mohl cestující vozit autobus číslo 180, který jezdí ze Zličína do Dejvic.
Neoblíbená tramvaj Porsche dostává novou šanci. První kus se vrací |
Tunel Blanka je součástí městského okruhu Prahy. Podle vedení města uleví povrchové dopravě, navázat na něj by měla řada dopravních opatření, mimo jiné uzavírka Malé Strany pro tranzitní dopravu.
Kritici a dotčené radnice, včetně Strany zelených ale tvrdí, že magistrát s přípravou zaspal. Kromě zavedení speciální autobusové linky, která by tunelem projížděla, žádají mimo jiné snížení počtu jízdních pruhů na magistrále, doplnění přechodů pro chodce přes Sokolskou a Legerovu ulici a preferenci MHD.
Vedení města ústy náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) už nyní připouští, že se Pražané musí po otevření Blanky připravit na potíže, třeba na dočasná omezení provozu v tunelu, ale i dopravní komplikace v Holešovičkách a na Vítězném náměstí.