23. října 2014 15:15 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Nádraží schválené za hodinu. Vídeňský ‚hlavák‘ zkrátí Čechům cestování

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Pro Wien Hauptbahnhof jsou typické prohnuté ocelové střechy. Stavba začala už v... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pro Wien Hauptbahnhof jsou typické prohnuté ocelové střechy. Stavba začala už v... | foto: Michal Pavec

VÍDEŇ Vídeňáci si druhý týden zvykají na nové supermoderní nádraží. Wien Hauptbahnhof změní cestování nejen jim, ale i lidem z okolních evropských států, kteří se budou na železniční uzel sjíždět. Cestujícím z Prahy či Brna zkrátí nová stanice cestování o desítky minut.

Schválení nového nádraží Wien Hauptbahnhof zvládly rakouské drážní úřady 9. října během hodiny. O den později už k jeho nástupištím přijely první vlaky.

„Všechno jsme měli připravené. Ale ani u nás to nebývá tak rychlé,“ líčí jeden z šéfů projektu přestavby Vinzenz Friedel Kroner.

Vídeňané přišli o jižní a východní nádraží, na pozemcích po nich během osmi let vyrostla nová centrální stanice, která (nejen) v rakouské metropoli výrazně zjednoduší cestování.

PSALI JSME:

Třeba pro Čechy, kteří do Vídně cestují z Prahy, zkrátí nádraží čas jízdy o půl hodiny na čtyři hodiny a deset minut. Dosud linka vedoucí přes Brno a Břeclav končila na nádraží Meidling.

Rakouské dráhy do projektu investovaly miliardu eur. Další čtyři miliardy pak vložili soukromí investoři do nákupu pozemků, které nezabralo nádraží. V plném provozu bude stanice v roce 2015.

Do Vídně bude vozit cestující celkem sedm souprav Railjet. Cesta bude trvat...
Aby bylo možné vidět nové vídeňské hlavní nádraží shora, postavili Rakouské...
Pro Wien Hauptbahnhof jsou typické prohnuté ocelové střechy. Stavba začala už v...
Pozemky po zbořeném jižním a východním nádraží působí v blízkosti moderního...
  • 3Diskuse
Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky