Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Sláma 2.10.2019 9:45

Nojo, vážně - to už je bordel skoro stejnej jako patnáctiodstavcový článek rozfrcaný do šesti pidistránek ;-O :-P

P. Harabaska 2.10.2019 8:58

Tak takovej bordel nedokázali udělat ani bolševici!

Z. Lapil 2.10.2019 9:49

To jste ještě nejel ze Špindlu do Prahy, když se ve Vrchlabí ukázalo, že do toho samého autobusu je prodaná ta samá sada místenek jak ze Špindlu, tak z toho Vrchlabí.

Nekecám.

P. Harabaska 2.10.2019 11:52

Zdá se, že výhercem ceny za největší bordel bude ČD. Zkratka pro čiré dobrodružství. To lze v jejich vlacích snadno zažít.

Z. Lapil 2.10.2019 12:49

Kupodivu ne. Jezdím vlakem hodně, rád a kam se jen dá, a největší dobrodružství posledních měsíců bylo teď v úterý, kdy jsem v koridorové stanici s pokladní, leč bez informační cedule, čekal na vlak s internetem avizovaným zpožděním asi 10 minut a najednou bylo 5 minut po pravidelném odjezdu a na internetu "bez zpoždění" a já se vyděsil, že jsem ten vlak přehlídl.

Ale nepřehlídl, jen si IDOS dost dobře neporadil s náhradním autobusem. Avizovaným, žádný bordel.

Reálně mi vadí místenky zdarma. Čím dál častěji je k vidění místo s varovným nápisem, leč bez cestujícího.

S. Tomáš 2.10.2019 8:05

Po staru se žít nedá, státní dráhy byly nápadem císaře pána, , proč dnes by ti, co při Klausově privatizaci nestačili získat nějaký pražec nebo nárazník, nemohli vydělávat na cestujících?

V. Hajek 2.10.2019 19:04

Nemáte pravdu. Většinu strategických tratí postavil stát, ale byla i řada významných v rukou soukromníků. Postupně pak došlo k jejich zestátnění, ale důvodem byla většinou jejich ztrátovost. a to např. i v případě Ústecko teplické dráhy, u které by se dalo předpokládat, že bude vydělávat na přepravě uhlí. Stát dráhu zpravidla převzal ze strategicko vojenských důvodů a pak také proto, že v dané době dokázal trať a dopravu na ní provozovat s nižšími náklady než soukromník.

M. Rozbořil 2.10.2019 7:48

Nemělo by se založit ministerstvo pro vlaky? MD to evidentně není schopno ukočírovat.

Z. Lapil 2.10.2019 9:46

Což o to, v autobuse si taky kupujete jízdenku pokaždé zvlášť a nezdá se, že by to někomu vadilo. A regionální vlaky, které nejsou příměstskou dopravou (tam nejspíš většina lidí jezdí na nějaký paušál typu IDOS), obsahují jeden dva vagóny, to se od autobusu moc neliší.

Tady by v prvním přiblížení stačilo dodržovat smlouvy. InKarta je kus plastu, který vám technicky umožní koupit si různé kupóny. Ty kupóny mají časově omezenou platnost (většinou rok, občas tři roky), takže není nic jednoduššího, než tu platnost nechat doběhnout a následně upravit ceník. Tj. zlevnit, protože dojde k omezení služeb. Kromě "zrušení" některých území to platí i na některé tratě - tuším Ostrava - Brno přechází od ČD na Regiojet, rychlíky Pardubice - Liberec budou končit ve Staré Pace a dál pojede snad Arriva, z Českých Budějovic do Volar a z Karlových Varů do Mariánských lázní jezdí ty oranžovozelené křápy... Je toho docela dost.

P. Harabaska 2.10.2019 11:54

Kdysi, za třeskutého socialismu jsem jel z Chebu do Čiernej při Čope. Ze dne na den mi opatřili jízdenku z Chebu až tam, kde psi štěkají p*delema! To byl ale bordel za těch bolšánů!

Z. Lapil 2.10.2019 13:04

Ze dne na den? Jízdenka se kupovala přímo na nádraží. Nebylo-li nádraží, vypsal vám ji průvodčí. Fakt je, že ten lokálkový vám někdy sdělil, že máte na přestup dost času, takže si ji máte koupit na nejbližší konečné. Dokonce i do té Čiernej při Čope, protože mezinárodní jízdenky koupíte i na docela obskurních stanicích. Zdá se, že kdekoliv mají počítač.

Zdá se, že mi podsouváte tvrzení, že byl za bolšánů bordel. V souvislosti se železnicí to rozhodně netvrdím.

Příhoda: ve Staré Boleslavi měli dávný výstřižek z novin. Nějaký lokální výpravčí byl popotahován, že svojí nezodpovědností způsobil zpoždění. Hájil se tím, že na něj přišel řídký případ s hustým běháním, tak na semafory naházel červenou a šel to na WC vyřešit. Nevzpomínám si, jak to dopadlo, snad mu to odpustili :-).

P. Harabaska 2.10.2019 13:56

Jízdenku na celou trasu mi opatřila sekretářka v cestovní kanceláři Čedok. Zkuste to tam dneska. Tehdy se Čierná při Čope ještě nenacházela v cudzine. O to to bylo jednodušší. Můj otec dojížděl vlakem za prací po celou dobu války z města, jež zůstalo uvnitř při hranicích Protektorátu, do města, jež po obsazení se nacházelo již v Říši. Vždycky tvrdil, že ještě v únoru 1945 jezdily vlaky na železničních tratích přeplněných vojenskými transporty na čas, třebaže tehdy již začaly nálety tzv. hloubkařů. Dnes, kdykoli - zřídka - použiji služeb ČD (zkratka pro čiré dobrodružství), dojedu do cílové stanice s nějakým zpoždění vzdor miliardám, jež jsou do železnic vkládány, a téměř totální absenci nákladních vlaků na trati.

Z. Lapil 2.10.2019 14:38

Mezinárodní jízdenku koupím na nádraží nebo na internetu (z Chebu do Košic Pendolinem 1357,- Kč, dál za eura na Slovensku. Určitě levnější je varianta Regiojetu (tuším Praha - Košice od necelých 500,- Kč) a jezdí i LeoExpres. Bohužel nedávno se inovoval www.idos.cz, takže odkazy na jejich jízdenky zmizely.

O zpoždění mluví kde kdo, ale nemůžu si pomoct, mně se to nestává, leda když jsou viditelné důvody. Občas nastanou nějaké nepravidelnosti kvůli výluce na dvoukolejné trati, a občas někdo skočí pod vlak. Dokonce se mi stalo, že jsem přijel do práce v jedenáct, protože "střet vlaku s osobou" a věřte nevěřte - týž den jsem přijel domů opět v jedenáct, protože střet vlaku s osobou.

Doporučuju https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa. Momentálně je jediný vlak zpožděn více než 30 minut (Kolín - Ústí n.L. západ, 31 minut, deset vlaků 15 - 30 minut (z toho dva před chvílí přijely zpoza hranic - Krakov; Mnichov), dalších několik (15 kousků?) do 15ti minut a ostatní do 5ti minut. Což mi nepřip

V. Hajek 2.10.2019 19:06

Dneška Vám jí prodají taky. Sice bude dražší protože je za mezinárodní tarif, aledá se koupit. Neplatí vám ovšem ve vlacích RJ a LE. Takže zrovna toto není problém.

O. Dei 2.10.2019 7:05

To je zase kravina. Skvěle to ta vláda vede, opravdu skvěle. Nejvíc, jak jsou vždycky turisté překvapení z toho hnojníku na dráze, co tady je. Proč jim která jízdenka neplatí na jaký vlak, proč je někdo vyhazuje z místa a kde jsou teda rezervovaná místa a teď proč jednu část kupovat na webu tady a druhou jinde. Hloupost a klasickej českej kocourkov.

B. Michal 2.10.2019 6:22

Aspoň v JMK se to tedy vlastně nezmění - stejně mi na nádraží třeba z Tišnova do Brna prodají jízdenku IDS JMK na patřičný počet zón a já si ji před nástupem musím označit ve strojku na nástupišti. Protože to je o trochu levnější, než jízdné ČD. A ještě k tomu můžu kombinovat dopravní prostředky, jsem limitován jen počtem zón a dobou platnosti jízdenky.

Snad jen ta InKarta bude změna.


Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Karel mi křtil knížku o Heleně Vondráčkové a můj synovec Jonáš se tam... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Lara Fabian | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Moderátorka a hvězda sociálních sítí Nikol Štíbrová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...