Pátek 23. dubna 2021svátek má Vojtěch 1 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Kapsch podal námitky proti výsledkům tendru na výběr mýta

(ilustrační snímek) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy (ilustrační snímek) | foto: Reprofoto

PRAHA Společnost Kapsch ve středu podala námitky proti výsledkům tendru na výběr mýta na silnicích po roce 2019. Firma zpochybňuje zadání tendru, které podle ní bylo v mnoha ohledech nejasné, což zásadně ovlivnilo její nabídku. ČTK to řekl mluvčí společnosti David Šimoník. Další neúspěšní uchazeči o zakázku svůj postup kvůli výsledkům tendru zatím nekomentovali. Vítězem tendru se stalo konsorcium firem SkyToll a CzechToll. Podle CzechToll jsou námitky Kapsch jen obstrukcí, která má zabránit uzavření smlouvy vítězných firem se státem.

Firma Kapsch uvedla, že zadání tendru u mnoha technických částí systému umožňovalo dvojí výklad, a nebylo tak možné s jistotou dovodit konkrétní rozsah, který stát požadoval. Nejednoznačné podmínky tak podle firmy vedly k tomu, že každý z účastníků sestavil svou nabídku zcela odlišným, vzájemně neporovnatelným způsobem.

Kvůli tomu tak podle firmy Kapsch mělo ministerstvo dopravy o jednotlivých nabídkách dále jednat, aby uchazeči mohli lépe reflektovat požadavky státu, a tím své nabídky vylepšit. „Jsme přesvědčeni, že nabídka vybraného dodavatele nebude v konečném důsledku nejvýhodnější, a pokud by ministerstvo přistoupilo k jednání o předběžných nabídkách, mohl stát získat výhodnější ceny,“ řekl Šimoník.

„Jde o další obstrukční námitky, jejichž cílem je zabránit ministerstvu dopravy, uzavřít smlouvu na cenově výhodnější výběr elektronického mýta,“ sdělil ČTK v reakci na námitky Kapsch mluvčí CzechToll Miroslav Beneš. Tendr byl podle něj férový s rovnými podmínkami pro všechny účastníky. „Věříme, ze se podaří smlouvy uzavřít do října tak, aby nebyl výběr mýta po 1. lednu 2020 ohrožen,“ doplnil.

Dalšími neúspěšnými uchazeči kromě Kapsch byly maďarská společnost National Toll Payment Services a německá T-Systems. Maďarská firma, která do tendru vstupovala společně s firmami i-CELL a ELTODO, už před oficiálním vyhlášením výsledků kritizovala zadání tendru, očekávala další soutěžní dialog s ministerstvem.

Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019 loni v červnu v parametrech požadovaných vládou. Předběžné nabídky čtyř kvalifikovaných uchazečů ukázaly podle ministerstva, že zadávací podmínky byly stanoveny srozumitelně a umožňovaly uchazečům podání nabídek.

Firmy SkyToll a CzechToll zvítězily s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Vysoutěžená cena byla o 2,7 miliardy Kč nižší než druhá nejlepší nabídka firmy Kapsch.

V křečových žilách může být i litr krve, varuje primář Schütz

Renault. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Viditelně rozšířené žíly, těžké nohy či pocit mravenčení. Potíže s křečovými žílami neboli varixy trápí v populaci...

Velký test samotestů na covid: Kapesní laboratoř vám dá naději, nikoliv jistotu

Renault. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Chcete do práce nebo na návštěvu k příbuzným? Budete-li mít štěstí, třeba na vás vyjde vhodný test na covid. Pečlivě...

KOMENTÁŘ: Na dveře klepe obří inflace. A bát by se měla i česká vláda

Renault. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium V Americe probíhá obří záchrana ekonomiky na dluh. Do toho všude zdražuje ropa i potraviny. Svět se opět začíná bát...

Jarní úklid raz dva: Jak na čistou podlahu i bez lezení po kolenou a otravného ždímání hadru?
Jarní úklid raz dva: Jak na čistou podlahu i bez lezení po kolenou a otravného ždímání hadru?

Přes zimu jsme si do domácností natahali spoustu nepořádku, kterého je teď potřeba se zbavit. Doba si žádá pořádný jarní úklid. V redakci jsme...