Studie variantního trasování bude podle odhadu hotova nejdříve za rok. Rozhodnutí kritizuje opoziční ODS.
Zakázku na zpracování studie zadá magistrátní odbor strategických investic na základě podkladů od městského Institutu plánování a rozvoje (IPR). Zadání zakázky má být hotovo do konce srpna, po výběru dodavatele se doba zpracování odhaduje na devět až dvanáct měsíců.
MĚSTSKÝ OKRUH
|
„Studie musí být vyhotovena na dostatečně odborné úrovni, odpovídající řešené problematice,“ stojí ve schváleném dokumentu.
Studie bude zahrnovat návrh variantního řešení včetně případných podvariant, zhodnocení dopravních kapacit na základě modelů a ekonomické a enviromentální vyhodnocení stavby. Cílem je připravit dokumentaci v takové podrobnosti a rozsahu, aby byla srovnatelná s podpovrchovou variantou, která již má platné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA).
Variantní trasa vychází ze staršího návrhu IPR a místo vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi.
Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel. Zvažuje se i zahloubení ulice v Holešovičkách, které primárně nesouvisí s městským okruhem, ale s potřebou snížit dopravu, zatěžující obytnou zástavbu.
Tunel pro vlaky na letiště musí uhnout Fyzikálnímu ústavu. Hrozily obří škody |
Podle varianty ANO a ČSSD by asi desetikilometrová trasa vedla z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Skládala by se ze tří úseků, prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů.
Rozhodnutí radních kritizuje pražská ODS, která podporuje zahájení dostavby okruhu ve stávající variantě.
„Nepotřebujeme další a další studie, potřebujeme konečně začít stavět,“ uvedl předseda pražských občanských demokratů Filip Humplík. Dodal, že zadání nové studie je podle něj jen produktem vnitřních hádek v magistrátní koalici, která se není schopna dohodnout a řešení problémů odsouvá do budoucna.