Diskuse k článku: Kolik stojí vybudování říčního kanálu v Evropě? Česko uvažuje o velkém soustu

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 97
  • Poslední: 11.1.2019 7:02
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Dvořák 11.1.2019 7:02

Ťok je absolutní génius přes všechno. Odmítá jakékoliv námitky vodařů i ekologů. Hlavní slovo mají ekonomové z Ministerstva dopravy, kteří nedávno přišli se studií, z níž vyplývá, že by výstavba přišla (jen?) na 582 miliard korun a byla ekonomicky „efektivní“.

Samozřejmě by nakonec stála třikrát tolik a dostavělo by se to někdy počátkem příštího století.

Co takhle spravit díry v silnicích a postavit pořádnou tříproudovou dálnici?

P. Selinger 10.1.2019 13:44

Přecpané silnice, kamiony blokují dopravu jak v zimě tak i v létě, ničí silnice a smrdí. A železnice ja přetížená a další vaky se na ni už nevejdou.Průplav by mohl část zbpží, které tolik nespěchá, dopravit levněji a ekologičtěji. Ale proti kanálu řvou hlavně ekoteroristé, ktgeří čekají úplatek ve formě grantu za mlčení.....

M. Krátký 7.1.2019 12:45

Pokrok nezastavíte vážení, kde jsou ty časy, kdy před prvními auty MUSEL běžet muž s červeným praporkem - a dnes - miliony nových aut a nikdo se neděsí - nebo když dělníci rozbíjeli stroje, které jim braly jejich drahou ruční práci - tak zasypeme Suezský průplav včetně Panamského - s tím Milošem propagovaným průplavem to bude stejné

A. Nemec 1.1.2019 12:50

Ten TOK a Zeman jsou asi tuknuti.

Mame snad uz vsechny dalnice a rychle zeleznicni trate na pr. z Prahy do Brna za 1 hodinuß Mame uz opravene stovky nadrazi, kde se od Franz Josefa nic nedeje ?

Nic z toho nemame , ale mame uz miliony na nesmyslene studie o spojeni dunaje s Labem. Kdo tam bude vouit a co by take vozil.

Dokonce zeleznice je rychlejsi, nez kanal a o silnicei ani nemluvim. Pro hlöupaky v Kocourkove nove sousto, aby si nevsimli, ze nejsme schopni dostavet dalnice a rychlou zeleznici napojit na pr. na Nemecko

J. Blatný 30.12.2018 11:12

Megalomanský projekt s velmi nepříznivým a hlavně nevratným dopadem na životní prostředí. Přitom jeho skutečný přínos je značně pochybný, hlavně pro občany české republiky. Pro mnoho firem by ovšem zakázky se stavbou spojené nepochybně představovaly velmi tučné sousto a to je, oč tu běží. Kdyby za ty peníze dali do pořádku železniční síť a infrastrukturu s ní spojenou, udělali by lépe. Nakonec to dopadne tak, že to rozdělají, vše zdevastují a poté zjistí, že na komplexní propojení se stávající dopravní a distribuční síť nemají další prostředky ani kapacity, takže to celé zůstane v půli cesty. To ovšem dotyčné společnosti mrzet nebude. Hlavně, že si někdo z veřejných peněz pořádně namastí kapsy. EU jistě pár miliard Euro také přihodí.

V. Kotas 30.12.2018 14:49

Silniční a železniční infrastrukturu jsme měli mít celou v provozu při vstupu do EU. A od té doby mohli jít dotace na splavňování Labe až do Pardubic a to se 2jezy pod Ústím, splavňování Odry a Moravy, místo na golfová hřiště, cyklostezky odnikud nikam a to takové, že by po nich mohla jezdit plně naložená TATRA + další podobné nesmysly.

V. Kotas 30.12.2018 14:49

Vše patřičně předražené.

P. Balcar 31.12.2018 5:37

Stačí se podívat jak hradní partička prováděla (nebo spíš podváděla) stavební práce v Lánech. Předražené, zbytečné, cenově nadsazené a výběrová řízení zmanipulovaná s cílem vyvés co nejvíc peněz bokem.

J. Šejnoha 30.12.2018 10:25

Chytrý člověk se učí z chyb jiných lidí.

Chytrá vláda se učí z chyb jiných vlád.

Učme se z chyb našich Západních přátel ať už jde o migraci nebo stavbu kanálů.

L. Novák 30.12.2018 12:05

Teď ještě jde o to, kde v Česku chcete vzít "chytrou vládu".

Já o žádné takové nevím. :-P

Č. Ludvík 30.12.2018 8:28

Je to nesmysl, který by si na sebe nevydělal ani za 1000 let. Jen by drasticky zasáhl do životního prostředí. Blíží se nástup levné, plně robotické přepravy stroji poraněnými elektřinou. To bude pro dopravce mnohem atraktivnější, než zdlouhavá, jen ztěží levnější, přeprava po vodě.

J. Jurax 30.12.2018 16:54

No, možná. Jen to levná není tak jisté a pohon elektřinou taky ne, akorát snad ta robotizace. A furt i ty robotizované přepravní stroje musí po něčem jezdit ... ono i tohle drasticky zasahuje do životního prostředí.

Nicméně souhlasím, návratnost investice se zdá být sporná.

J. Novák 31.12.2018 6:25

Jojo,Ludvík, takový stroj "poraněný elektřinou" když se povede... Hele, Ludvík, nejste spíš poraněný elektřinou vy? :))

P. Dvořák 30.12.2018 5:30

Nejde o nic! o nic! o nic! jiného, než o obrovské množství vytěžených štěrků na kšeft a obrovské množství vyrobeného betonu.

L. Novák 30.12.2018 12:12

On to asi nikdo moc vážně nemyslí, ale na "studii proveditelnosti" se ještě může pár Ťokových a Babišových kamarádíčků pěkně napakovat. To nebude sto tisíc nebo milion, ale pořádný balík!

Že je celý záměr od samého počátku nesmysl, musí být jasné každému, kdo má mozek v hlavě. Peněz na žádnou studii netřeba.

P. Balcar 31.12.2018 5:42

Studie proveditelnosti byla třeba, aby se ten megalomanský nesmysl mohl po byrokratické vládní linii odpískat a uvolnit s ním související územní rezervy a stavební uzávěry. Jenže papír snese všechno a na studii se zapracovalo "správným směrem".

J. Jurax 30.12.2018 16:57

A ovšem i obrovské množství pracovních příležitostí ... ono nakonec ten štěrk i beton lze použít i na silnice, protože objem dopravy se stěží v dohledné době sníží a holt ta doprava někudy proudit musí. Nicméně dunící proudy kamiónů taky nejsou nic moc milého ...

P. Balcar 31.12.2018 5:40

Štěrk zabetonovaný do koryta kanálu může být použit na dálnici leda při recyklaci vybouraného betonu.

J. Jurax 31.12.2018 17:14

No, betonářské lobby je celkem jedno, zda se bude stavět kanál nebo dálnice.

P. Balcar 1.1.2019 10:01

Přitom se dálniční sít nestíhá stavět

https://www.echo24.cz/a/SCfP5/proste-to-postavime-tok-letos-otevrel-pouhe-ctyri-kilometry-dalnic

J. Novák 30.12.2018 4:41

Musím zdejší diskutující přitroubla vyzvat, aby si alespoň ještě jednou přečetla celý článek, když ho na první dobrou nedala. Celkem jasně se hovoří o studii proveditelnosti, což tedy rozhodně není ani zdaleka výběrové řízení na dodavatele té stavby. Navíc celkem jasné je info, že by stavba mohla začít v roce 2030. Takže kecy o tom, že by za stavbu byly odpovědni Ťok, Zeman či snad jejich voliči, jsou kecy hlupáků. A že jich podle příspěvků v této diskusi je! Nebo snad si někdo z vás, kteří jste svůj přitroublý příspěvek k osobě Zemana, Ťoka či jejich voličů, skutečně myslíte, že v roce 2030 bude u moci jeden či druhý? No, mohu vás ujistit, že pokud by byl projekt realizován, tak to bude zcela jistě za jiné vládní garnitury a za prezidentování někoho jiného. Takže si své přiblbé nadávání nechte na dobu, až někdo takový projekt skutečně schválí a začne se kopat. Do té doby ze sebe děláte jen a jen blbce.

V. Kotas 30.12.2018 7:46

Jak už jsem psal, vše bylo připraveno a tak daleko, že kdyby se po r.1989 pokračovalo, tak je dnes ten průplav/kanál, ze 2/3 v provozu.

P. Balcar 31.12.2018 5:44

A voda ke splavnění se mohla do kanálu přepravovat v instantním prášku z Číny. Soudruzi dokáží poručit dešti.

P. Balcar 30.12.2018 0:23

Ťok by se měl věnovat tomu, co mu dělá potíže už teď. Třeba sníh na Vysočině: Silničáři byli na D1 opět zaskočeni.

Ještě by mohl být zaskočen, že pro D-O-L prostě není voda.

J. Novák 30.12.2018 4:42

Jo, souhlasím. Ťok by měl jednoznačně zabránit tomu, aby na Vysočině padal sníh. Pokud to nezařídí, tak je nutno ho odvolat.

J. Škodák 30.12.2018 8:00

Jak vidno, tak se Ťokovi zatím daří, protože sníh nepadá. ANO je velmi mocné, poroučí větru i dešti, ale jak dlouho?

J. Novák 31.12.2018 3:21

Uvidíme, třeba jim to vydrží tak dlouho, jako to vydrželo ODS. Zatím prognózy nemá nejhorší.

P. Balcar 30.12.2018 10:44

Ubohý pokus o vtip, zlehčující to, že koordinace stavebních prácí nebyla připravená na zimní údržbu odhrnování sněhu pluhy.

J. Novák 31.12.2018 3:15

Já bych spíš řekl, že hlavně řidiči nebyli připraveni na to, že by došlo k takové drzosti, že v zimě začne padat sníh. Ono je těžké provádět údržbu někde, kde banda de.ilů nepustí přes sebe ani vozidla IZS. O množství de.ilů za volanty kamionů snad nemusím ani psát, neboť to jsou ho.ada i za tepla a sucha.

P. Balcar 31.12.2018 5:32

Za tepla a za sucha ty "hovada" dálnici neblokují. Řidiči měli tu drzost na placené dálnici očekávat prováděnou údržbu. Ne že to tam bude horší než na nějaké okresce. Jenže to by nějaký vypatlanec musel počítat s tím, že v zimě bude na Vysočině sněžit a že bude jezdit v levém pruhu pluh, takže se tam musí vejít. Koordinace stavebních prací s údržbou jako od Spejbla s Hurvínkem.

Najdete na Lidovky.cz