Čtvrtek 3. prosince 2020svátek má Svatoslav 0 °C sněžení Předplatné LN

Diskuse k článku

Kolony kvůli Blance. Přednost dostane MHD, pruh pro busy získá i Strakonická

Řada pražských ulic se kvůli tunelu Blanka zaplnila ještě více než v minulosti. Politici plánují z kolon přednostně vysvobodit cestující v MHD, kteří po otevření stavby stojí pravidelně třeba na Strakonické či v ulici Jugoslávských partyzánů. V přípravě je až 60 vyhrazených pruhů pro autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Šarina 24.10.2015 11:29

Že nejsem vůbec překvapený ??Stavba za miliardy a skoro nic neřeší, na jednom konci doprava řídne na druhém houstne a stav setrvalý jako před tunelem ale!!! prachy jsou fuč, a to to tu šlo, tak tohle umí asi jenom Češi  :-))))

M. Konečný 27.10.2015 21:09

Češi umí jenom na všechno nadávat, jako vy. Nejste náhodou z Přerova nebo z

Tachova?

M. Hrach 29.10.2015 20:34

Protože ten tunel pravidelně používám, musím říct, že přínosnej je.  Na straně od Ústí nad Labem se kolony netvoří. Tvoří se na Strakonické, ale to je mimo město, takže to je lepší než v zástavbě na Letné a v Holešovicích. Dále na kulaťáku protože tam pořád lezou chodci a v Patočkový a na Bílý hoře, protože je to tam do jednoho pruhu a je tam velká křižovatka. Míst kde doprava opadla je ale víc například u tančícího domu, dnes v 17 hodin kolona na jeden semafor.  Nevídané.

M. Frank 4.11.2015 16:09

Jezdím tam denně od Strakonické a průjezd Prahou je mnohem rychlejší. Ty kolony na Strakonické jsou úplně stejné jako předtím, nejsou o nic větší, spíš naopak menší, ale zbraslaváci toho samozřejmě využili aby měli rychlejší spojení MHD a tím Strakonickou zablokují totálně. Pak je ovšem celý efekt Blanky v prčici. Stejně jako vyhradily pro autobusy pruhy na Evropské a ta je nyní prakticky pro osobní auta totálně zablokovaná. Cílem je, aby se po Praze jezdilo MHD za cenu 10x vyšší, než je jízda autem. Myslím, že je třeba defenestrovat Krndu i s celým tím spolkem, co si říká ANO.

P. Kovář 23.10.2015 16:57

Po roce 90 jsem začal jezdit dost pravidelně obchodně do Vídně.  Prakticky vždy jsem tam trávil spousty času v zácpách a kolonách.  Tak jsem koukal kolem sebe na otrávené Vídeňsky v popojíždících autech a vždy mne napadlo "bratříčci, 40. let si tady budujete kapitalismus a blahobyt a stejně jste v prdce, trávíte velký kus života ve svých plechovkách posunováním v kolonách." Tehdy tam přestavovali mosty, budovali další pruhy atd. Velké staveniště. Od těch dob spousty dokončeno, nové se stále staví a zácpy ale neubývají.  A nemyslím, že někdy zácpy skončí, výstavba a rozšiřování nestihá stále houstnoucí dopravě. Obecně, jedna plechovka, jeden pasažér. No a tak jsme také dosáhli jejich blahobytu.

L. Dibelka 23.10.2015 11:33

Přidáním pruhů jsem myslel jejich fyzickou výstavbu ... Strakonickou v oblasti Lahoviček a Chuchle dle článku plánují rozšířit stavebními úpravami ... nerozumím v tomto případě negativním dopadům na automobilovou dopravu...prosím o vysvětlení.

J. Rey 23.10.2015 12:18

De fakto to bude jen grafickým vyznačením jízdního pruhu od 7:00-10:00 a od 14:00-19:00 pro "autobusy,cyklisty a taxíky".Pro taxíky jen v případě, že je osvítí duch svatý.Prostě stalo se to, co každý i méně inteligentní člověk předvídal, jen pražští magistrátoři na to teď koukají jak jelita.

L. Dibelka 23.10.2015 13:46

Nechápu ... autobusům to pomůže, protože budou mít vlastní pruh a auta budou mít stále své dva pruhy a navíc bez autobusů ... to je ideální situace ne? nebo se mýlím ... ?nechápu proč to tady lidé v diskuzi kritizují ...

J. Lepka 23.10.2015 14:47

Na Strakonické směrem  do i z Prahy jsou místa, kam se ten třetí pruh prostě nevejde, tak hádejte jaké řešení ti chytráci vymyslí !

L. Dibelka 23.10.2015 16:07

vždyť je to v tom článku jasně napsáno ....viz citace z konce článku ...

„Zatím jsme řešení konzultovali jen v rámci naší městské části. Podle našich zjištění není možné vytvořit přednostní pruh pro autobusy po celé délce Strakonické, jen v určitých místech,“ doplnila starostka Vejvodová.

Autobusům pomůže každý prioritní metr!!! ... každá ušetřená minuta pomůže tisícům lidí v autobusech dostat se rychleji do práce...Proč toto řešení hned zavrhovat? Stále nechápu negativní postoj k tomuto článku...

L. Dibelka 23.10.2015 16:10

Plus další ujištění v článku uvedené...

"V úseku od Lahovického mostu k zastávce Dostihová by příznivější šířkové poměry mohly umožnit snazší realizaci pruhu. Od zastávky Dostihová se však zlepšení podmínek pro průjezd autobusů neobejde bez stavebního rozšíření komunikace (na tak významné radiální komunikaci je nutné zachovat dva veřejné jízdní pruhy),“ doplnil Drápal.

stále nabývám dojmu, že řešení bude přínosem pro všechny ...

J. Kohoutek 23.10.2015 11:28

Rozumím tomu tak, že na přetížených místech se ještě ubere jeden pruh a vyhradí se pro MHD?

L. Dibelka 23.10.2015 11:20

Dobrý den. Proč tento článek a záměr kritizujete? Prosím o vysvětlení... Četli a přemýšleli jste nad tím vůbec? Jak se podle vás zhorší situace na Strakonické, pokud se tam přidají pruhy pro autobusy? Vždyť přeci bude více místa i pro AUTA!!!, protože se jim nebudou plést autobusy v jejich pruzích. V článku se mluví pouze o přidání pruhů na této komunikaci. Vysvětlete mně, proč je špatně preferovat MHD? Proč by neměl mít autobus (desítky lidí na palubě) zvýhodnění před převážně jedním člověkem obsazenými auty na pražských silnicích? Nenapadlo vás, že za paralyzaci dopravy v Praze mohou hlavně řidiči, kteří preferují jízdu po městě autem? Ve městě s jednou z nej. MHD na světě (docela dost cestuji).... Nenapadlo vás, že kvůli automobilové dopravě v Praze my i naše děti dýcháme znečištěný vzduch? Proč mají plné autobusy lidí stát v zácpě na Strakonické, protože je ucpaná osobními automobily ... ? Nevymýšlím si, protože to bohužel absolvuji každý den ráno při cestě z Mníšku p. Brdy do Prah

J. Lepka 23.10.2015 14:43

A vás jistě ani trochu nenapadlo, kolik na daních zaplatí ti, co z jakýchkoliv důvodů jezdí autem? Zkuste se zeptat na MF. Taky se pak zkuste zeptat soudruha Filmera, proč na dopravní infrastrukturu jeho soukmenovci desítky let sr.li.

A taky se můžete zeptat některého ze sousedů, proč jezdí autem, když má z Mníšku tak skvělé spojení. Možná se dozvíte něco o vození dětí po doktorech, prodloužených úvazcích a pracovní době končící v hodinách, kdy MHD již tiše dříme v garážích a intervalech atakujících desítky minut, což s přestupem již konverguje k hodinám / znám z vlastní zkušenosti /, ale i např. omezení imunity, což je mor současné doby a chtěl bych vidět zaměstnavatele, který si vás nechá v podniku, když ze šesti chladných měsíců čtyři promarodíte.

Takže příště nevymýšlet, ale přemýšlet.

I. Veselý 23.10.2015 14:57

Jen vám dám příklad. Ve 12:40 jsem vyrazil autem pro recepis na léky na Karlák. Ve 12:58 jsem naházel mince v hodnotě jedné hodiny parkování (40,-Kč) do automatu. Došel na kliniku, dvacet minut čekal na vyřízení receptu lékařem. Léky vyzvedl v lékárně a jel domů. Tam jsem byl v 14:05.

Pokud bych použil MHD tak i když k metru to jsou dvě stanice autobusu trvá cesta na I.P.Pavlova skoro 30min. bez čekání na autobus (tak jsem léta jezdil do práce a věděl kdy autobus jede). Potom buď pěšky nebo tramvají a na klinice bych byl tak ve 13:20 až 13:30. Odešel bych tedy ve 13:50 a doma byl ve 14:30 a to vše za 64Kč a auto by stálo doma. Děkuji, to jsem radši sobec který jede sám v jednom autě.

J. Lepka 23.10.2015 9:59

Tvůrčí impotence pražských "dopravních expertů" vrcholí. Nestačí jak domrvili již zmiňované úseky, ale chtějí další: PROČ se autobusy na Chodovské musí křižovat s dvouproudovou vozovkou, jen aby se dostaly k zastávce?  Naprosto totéž ve Svatovítské, mezi Prašným mostem a Vítězným náměstím??? Tam se dokonce řidiči musí směstnat ze tří jízdních pruhů do jednoho, křižuje je autobus a na konci přechod pro chodce a to má ještě místostarosta Prahy 6 tu nebetyčnou drzost svalovat vinu na řidiče, že neumí používat pravidlo zipu!!!

B. Hamáček 23.10.2015 7:59

Autor článku , stejně jako V ROPIDu jsou asi členové ekoteroristického sdružení AUTO*MAT , které si dalo za úkol zlikvidovat veškerou dopravu v Praze  , vyjma pár bláznivých cyklistů.  A paralyzovat život v Praze. V tom jim zdatně sekundují dopravní projektanti . Ve spoustě případů by nebylo nutné dělat zvláštní pruhy pro autobusy, stačilo , aby jezdily po tramvajových kolejích , to by ale ty koleje nemohly nesmyslně zůstat bez povrchu , jako třeba ve Vršovicích a Strašnicích.  Na kulaťáku v Dejvicích vznikají fronty kvůli chodcům , kteří mohou přecházet naprosto neorganizovaně , stačilo by ( tentokrát užitečně ) dát chodcům semafory na přechod.  Jinak značné množství naprosto zbytečných a zpomalovacích semaforů má na svědomí také značnou část front.  Ale většinou , kde by pomohly , tam je nějak "zapomněli" instalovat. Neodbytně se mi vnucuje myšlenka , že zhoršování dopravy obecně a celkově kvality života je ZÁMĚR .

B. Hamáček 23.10.2015 7:59

Heslo levice je totiž : To by v tom byl čert, abychom ten svět nezničili ! Umí to bezvadně zabalit , a spousta voličů jim to baští i s navijákem.

J. Zima 23.10.2015 8:18

S tím se dá než souhlasit. Další volovinou bylo zúžení Bělohorské pod Vypichem na jeden pruh kvůli zřízení pruhu pro cyklisty a zábranám u přechodů pro chodce, opět na nátlak zelených pitomců.

Jinak ale situace kolem Vypichu a Patočkovy se zbytečně zveličuje. Pravda na Patočkově to ve špičce před tunelem trochu vázne, ale to je zanedbatelné oproti tomu co bývalo dříve od Hládkova až po Veletržní.

R. Tesařík 23.10.2015 12:02

Hlavně je to potřeba svést na Blanku, přestože všechny ty potíže byly už před tím, po vypečených nápadech se zúženími atd...

J. Vavruška 23.10.2015 6:55

Článek je značně tendenční - ulice se vyčistily všude kromě Patočkovy a Strakonické.  Strakonickou musíte projet když se chcete dostat z Prahy ven a nemáte alternativu, podobně je to s Patočkovou a směrem na Vary.  Takhle to dopadá, když "odborníci" na dopravu na projektují na konec každé kapacitní komunikace křižovatku, kde se beznadějně kříží dva frekventované směry nebo kde se pokračuje po ulici s nespočetnými semafory.

Tunelu Blanka jednoznačně chybí pokračování na Vypich a Bílou Horu a na smíchovské straně nějaká rychlá cesta ven, například místo Radlické tunel nebo nějaká estakáda na plzeňskou dálnici.  Když holt někdo zakončí D5 "do ztracena" v Butovicích a místo přípojky na městský okruh do volného místa postaví několik business center, tak se pak nikdo nemůže divit, že to nejede.  Zbourejte SAP, Škofin a ty další obludy u pekárny v Butovicích a pak můžete protáhnout D5 k tunelu Mrázovka a rázem vám zmizí problém v Patočkově a na Vypichu.  A dost možná by zmizely i kolony ve Strako

J. Novák 23.10.2015 6:21

Ona kdyby byla hotova severní část pražského okruhu, tak by nebylo co řešit a Blanka by byla skutečně přínosem. No jo, ale když s těmi severopražskými kebulemi není řeč, že? Samozřejmě, že mám na mysli zejména suchdolské hňupy.  Bohužel, bydlí tam hodně mocných tohoto světa, takže tato část okruhu nejspíš nebude postavena nikdy.

I. Veselý 23.10.2015 9:44

Oni si totiž myslí, že okruh dál od hranic Prahy je lepší řešení. Ano, je to lepší řešení pro ně. Tranzitní dopravě je to asi jedno zda je okruh dál od města či na jeho okraji. No a dopravě ve městě může prospět asi jedině okruh co nejblíž centru - nikdo nechce najíždět mnoho kilometrů navíc sic možná bez kolon.

J. Lepka 23.10.2015 14:44

No ovšem. Lepší je uchlácholit betonovou lobby dálnicí přes Sázavu.


TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Moderní televizory jsou naplněné aplikacemi a funkcemi, mohou být i zajímavým... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

S otužováním začali letos Špačkovi. Oblíbili si Konventský rybník, kde si mohou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Manažer postavil srub uprostřed chráněné oblasti. Tvrdí, že to je posed

Stavba, jež načerno vyrostla v CHKO Lužické hory. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nejprve tvrdil lidem, že je to seník. Když se o jeho stavbu začaly zajímat úřady, prezentoval ji jako posed. Ve...