Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Kolony na Jižní spojce nekončí. Podchod před Barrandovským mostem se opravuje už měsíc

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Již téměř měsíc se potýkají s dopravním omezením řidiči, kteří projíždějí přes pražskou Jižní spojku. Před sjezdem na Modřany ve směru k Barrandovskému mostu se denně tvoří kolony a auta nabírají až dvacetiminutové zpoždění. Důvodem je vyřezaný asfalt na jednom ze tří pruhů. Řidiči často netuší, co se zde děje, dělníci totiž na městském okruhu vidět nejsou. Podle Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) se neopravuje horní část vozovky, ale podchod, který se nachází pod komunikací.

Na Jižní spojce v Praze se tvoří kolony kvůli opravě podchodu před Barrandovským mostem. foto:  Michal Šula, MAFRA

„Během špičky dopravní omezení zdrží až na 15 minut. Pokud je cesta volnější tak naberete maximálně zpoždění 5 až 10 minut,“ říká řidič, který přes Jižní spojku projíždí denně do práce.

Dělníci nejsou vidět

Řidiči se často ptají, co se před sjezdem na Modřany děje. Díra, která je velká zhruba třikrát tři metry, je na silnici vyřezaná už téměř měsíc. Stavební práce zde začaly 17. října, z pohledu řidičů se od této doby příliš neudálo. Na dělníky většinu času projíždějící auta nenarazí. Práce totiž probíhají pod komunikací.

Na Jižní spojce v Praze se tvoří kolony. Důvodem je oprava podchodu pod silnicí.

„Jedná se o opravu a přeizolaci podchodu, který se nachází pod komunikací Jižní spojky. Tyto práce byly rozděleny do několika etap a nyní probíhají závěrečné práce na této opravě,“ řekla pro Lidovky.cz mluvčí TSK Barbora Lišková.

Při opravě podchodu se na začátku vyfrézovala vozovka a odstranila izolace včetně vyrovnávacího betonu, následně se zřídila nová vrstva betonu a opravila izolace. Nyní je rekonstrukce podle Liškové v poslední etapě a chybí položit nový asfalt a díru „zalepit“. Kolony ale budou řidiče trápit zřejmě další dva týdny. Konečný termín opravy je 27. listopad.

Mapka Jižní spojka.

Práce skoro na šest týdnů

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové oprava podchodu nejde urychlit. Řidičům tak nezbývá nic jiného než dopravní omezení přečkat. Za prodlužováním opravy stojí hlavně technologické přestávky. „Nejedná se pouze o výměnu povrchu, ale o přeizolaci. Po odfrézování vozovky je nezbytná úprava betonové desky pod izolací silikátovou technologií, která vyžaduje delší zrání betonu na pevnostní parametry. Tyto procesy se nedají uspěchat s vazbou na požadovanou záruku zhotovitele izolace,“ dodala Lišková.

Autor:

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat: 20 000 - 29 000 Kč