Diskuse k článku: Krach železniční superzakázky. České dráhy ruší drahý tendr na zabezpečení vlaků

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 14
  • Poslední: 18.7. 2019 20:23
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Svoboda 15.7.2019 19:39

Ministerstvo dopravy za ANO předvádí, co ANO dovede.

Mýto na dálnicích pryč, tendr na zabezpečení vlaků pryč a k tomu 4 km dostavěných dálnic.

Sakra, ten Babiš a jeho tým maká :o)

Pěkný den.

A. Trick 15.7.2019 20:06

Svobodo, vůbec netušíte vo co gou.

Kucirek 15.7.2019 19:34

Vybaveni jednoho stroje stoji pres pul milionu EUR. Zda se mi ze se jedna o dosti prehnanou cenu. Jen pro zajimavost. ICE 3 Baureihe 407 dve koncove jednotky, 6 vagonu v delce 242 metru a 460 mist pro cestujici stoji 33 milionu EUR. ICE 3 nema hnaci stroj jako obvykle, hnaci jednotky jsou umistene v napravach jednotlivych vagonu.

B. Boy53 15.7.2019 21:59

Pane neplette ICE3 ( vozidla predposlednej generácie) s vozidlami CD, kde velká väcsina pochadza z prelomu rokov 1970-80 t.j. technologicky su 30-40 rokov za technologiou v ICE3. U nás od roku 1990 nastal takmer 20 rocny vypadok, záhranicne lokomotivy a supravy boli pre CD nekompatibilne a domaci vyrobca bol na lopatkách ( alebo uz len v lexikonoch - CKD), takze sa nic nerobilo. Dnes vybavit 40-50 rocne vozidla modernou technikou sa rovná takmer novostavbe - velmi dobre vieme, ze dnes ani za 2-3 mil € nie je mozne postavit ani najjednoduchsiu lokomotivu.

K. Novák 16.7.2019 9:42

Pěkná hloupost. Stará vozidla ČD hromadně vyřazuje nebo výrazně modernizuje.

B. Boy53 16.7.2019 14:09

Len velmi pomaly, a zrejme aj tie modernizacne prace su zahrnuté do nákladov na prestavbu na ETCS. Staci si pozriet na severnu magistralu, tam jazdia este jednosmerne 50-60 rocne lokomotivy a ich technika je skoro identicka s domacou zehlickou - prepinace a odporniky. Do takeho stroja nainstalovat elektroniku znamena generálnu prestavbu masiny. ( staci si pozriet aktualne informacie na vlaky.net). Sucasne prebieha projekt zmeny jednosmernej trakcie na striedavu. Pri zaciatku projektu bolo este cez 400 masin, ktore by bolo treba nahradit. CD dostali za posledne obdobie 20 kusov modernych lokomotiv a cca 100 presli generalnou opravou a to pre celu republiku, tj aj na striedavu trakciu. Len pre informáciu susedne Rakusko s podobnym rozsahom zeleznic od roku 2000 nakupilo cez 600 novych masin, okrem suprav. ( Taurus, Hercules, Traxx a Vectron). Do nich ETCS instalacia znamena doplnenie stavajucej elektroniky.

J. Kouřil 15.7.2019 19:31

Jo, na státních zakázkách se dá vydělat snad i stonásobek nákladů

A. Trick 15.7.2019 19:27

Ale no tak!

ETCS platí dopravce, závory SŽDC

F. Doušek 15.7.2019 17:16

Na závory na přejezdech by nebylo?

R. Michnica 15.7.2019 19:23

Ne, nebylo.Byla to vina řidiče.

A. Trick 15.7.2019 16:56

Prokope ETCS je evropský zabezpečovací systém. Nedávno jste pindal, že žádný takový není.

M. Prokop 15.7.2019 16:16

Nejspíš se eisenboňáci domnívají, že to bude časem levnější, případně, že rozhodující čunitelé už budou v penzi nebo u jiného koryta.

A. Trick 15.7.2019 16:47

Pokud by to nezrušili, tak byste ječel o Černé Díře.

Samozřejmě, že to časem bude levnější, protože vzroste počet výrobců.

B. Boy53 15.7.2019 17:33

To az tak rychlo nebude a naviac my máme takmer vyhradne domáce lokomotivy a supravy s ktorymi zahranicni dodávatelia nemaju ziadne skusenosti, takze to bude vzdy dost komplikovany porod. U nas sa prepasla inovacia vozoveho parku a dodnes jazdia stroje, ktore nie su optimalne pre ETCS, takze koniec je viac ako neisty. Vymenit vozovy park je vsak este drahsi.

Najdete na Lidovky.cz