9. června 2011 8:07 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express chce jezdit do Vídně a Budějovic

Vizualizace Leo express | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vizualizace Leo express | foto: Reprofoto

PRAHA Česká společnost Leo Express, jejíž vlaky začnou příští rok jezdit mezi Prahou a Ostravou, má nakročeno i na další tratě.

Spolu s rozšířením české sítě dojde v první řadě na expanzi do Rakouska. Společnost také založila leasingovou firmu Leo Pool, která se má zaměřit na pronájem vlaků ve střední a východní Evropě, píše deník MF DNES.

Horkými kandidáty na zavedení linek Leo Expressu jsou tratě Praha-Ústí nad Labem a Praha-Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava-Vídeň a Praha-České Budějovice-Linec. Podle deníku E15 firma zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic.

"Máme to propočítané, že se při udržení nízkých nákladů může taková linka uživit i bez dotací. Chceme vyvrátit mýtus, že jedinou komerční linkou u nás může být spojení mezi Prahou a Ostravou," řekl MfD šéf společnosti Leoš Novotný.

Linky do Rakouska by mohla firma provozovat ve spolupráci s rakouskou soukromou železniční společností WESTbahn, která je u jižních sousedů ve stejném postavení jako Leo Express v tuzemsku.

Vizualizace Leo express

Rakouská společnost letos získala licenci pro provoz vlaků a koncem roku začne svými expresy konkurovat státní železnici na trase z Vídně do Salcburku. Stejně jako Leo Express si objednala moderní vlaky u švýcarského výrobce Stadler.

Plánům na expanzi do Rakouska nahrává skutečnost, že z Prahy na jih Čech se nyní staví nejmodernější česká trať.

Západní komfort za české ceny

Komerční provoz pěti švýcarských souprav za více než 1,5 miliardy korun mezi Prahou a Ostravou firma zahájí v prosinci 2012. Očekává přitom, že ročně na lince přepraví 1,2 milionu pasažérů. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.

TĚŠTE SE TAKÉ NA ŽLUTÉ VLAKY

"Nabídneme jízdní komfort, který snese srovnání jen s vyspělými západoevropskými dopravci, za jednoznačně českou cenu," cituje E15 Novotného, který kvůli posílení značky nedávno přejmenoval svou společnost z Rapid Express na Leo Express.

Za výrobce sedadel si Leo Express vybral společnost Borcard z Fryčovic na Frýdecko-Místecku, která pro něj vyvinula úplně nové sedačky.

Lidovky.cz, ČTK

Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?
Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?

Jsem mámou jedné úžasné holčičky, která si žije ve svém batolecím světě a nic ji netrápí. To však bohužel nemohu úplně říct o sobě, tak jsem se rozhodla se ze svých obav a pochyb aspoň vypsat.