1. listopadu 2012 11:08, aktualizováno  11:30 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express nechce do cenové války, do Ostravy bude ale nejlevnější

Datum plného zahájení provozu Leo Express bude záviset na výsledcích zkušebního provozu na běžné trati. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Datum plného zahájení provozu Leo Express bude záviset na výsledcích zkušebního provozu na běžné trati. | foto: ČTK

PRAHA Třetí železniční dopravce na trase Praha-Ostrava zveřejnil ceník jízdného. S Leo Express bude cesta stát průměrně 290 korun. Čím dřív si jízdenky objednáte, tím víc ušetříte. Černé vlaky by mohly začít pravidelně jezdit už v 7. listopadu.

Konkurence v podobě Českých drah a RegioJet nabízí na této trase jízdenky o 5 korun dráž. U Leo Express se ceny liší v závislosti na denní dobu a také na předstih s jakým si jízdenku koupíte. Ty nejlevnější vycházejí na 137 korun.

Žluté vlaky RegioJet podnikatele Romana Jančury nabízejí trasu Praha-Ostrava od 295 korun, stejně tak jako České dráhy bez zákaznické karty. U Leo Express se ceny liší v závislosti na denní dobu a také na předstih s jakým si jízdenku koupíte. Ty nejlevnější vycházejí na 137 korun.

ČTĚTE TAKÉ:

„Ti, co mají možnost jet v jiný čas než je čas špičkový, budou moci jezdit levněji,“ uvedl na tiskové konferenci majitel Leo Express Leoš Novotný. Společnost se při vytváření rezervačního systému inspirovala v letectví, obdobně fungují například rezervace u německé Lufthansy.

Jízdenky si od čtvrtka mohou lidé koupit prostřednictvím internetových stránek dopravce a zaplatit ji běžnou platební kartou nebo předplaceným kreditem. Alternativou je klasický nákup jízdenky na prodejních místech, kde je bude možné zaplatit rovněž hotově.

FOTOGALERIE

Cestující by do vlaků společnosti LEO Express na trati mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem mohli poprvé usednout v průběhu listopadu.

Nastupte si. Praha přivítala černé vlaky ze Švýcarska

Leo Express hodlá na trať Praha - Ostrava - Bohumín vyjet nejdříve 7. listopadu. Zatím ale čeká na schválení zkušebního provozu s cestujícími Drážním úřadem.

Firma kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup i na další dálkové tratě v Česku, zejména na trasu z Prahy do Českých Budějovic nebo na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce Leo Express v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.

mevMartin Nevyhoštěný, ČTK

Najdete na Lidovky.cz