Pondělí 9. prosince 2019svátek má Vratislav 5 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
26. července 2016 15:05, aktualizováno  17:41 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express pošle autobusy do Lince a Mnichova. Chce zatápět Jančurovi i ČD

Nová podoba autobusů Leo Express. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová podoba autobusů Leo Express. | foto: Leo Express

PRAHA Společnost Leo Express opět výrazně posílí svůj autobusový byznys. Zprvu hlavně železniční dopravce podle informací serveru Lidovky.cz otevře 15. srpna dvě nová spojení do německy mluvících zemí. První z nich povede do Lince a Salcburku, druhé bude vozit lidi přes Plzeň do Mnichova.

Dosud firma založená Leošem Novotným vysílala autobusy na šest různých linek – mimo jiné do Krakova, Českého Krumlova nebo ukrajinského Mukačeva. Často v návaznosti na vlastní vlakové spoje vedoucí na sever Moravy či východ Slovenska.

Návaznost mezi kolejemi a silnicí bude platit i u nových linek. „Všechny autobusy budou v Praze navazovat přímo na naše vlaky a nabídnou tak rychlé a pohodlné kombinované spojení,“ popsal generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.

Spojení do Lince a Salcburku vznikne prodloužením stávající trasy do Českého Krumlova. Nová linka do Mnichova pak bude při cestě z Prahy zastavovat v Plzni, což je jedna z nejlukrativnějších autobusových tras v Česku.

„Každý rok chceme otevřít zhruba deset nových spojení, v Česku i po Evropě. Dál plánujeme budovat naši dopravní síť. Do konce roku přidáme další linky,“ řekl pro Lidovky.cz Peter Köhler.

Nová podoba autobusů Leo Express.
Nová podoba autobusu Leo Expressu.

Nová spojení do Německa a Rakouska mají ambici konkurovat dalšímu českému soukromému dopravci RegioJetu podnikatele Radima Jančury, jehož vozy také zajíždí do Lince i Salcburku. Ve spolupráci s Deutsche Bahn pak vypravuje autobusy do bavorské metropole.

„RegioJet provozuje přímé spojení Prahy s Mnichovem pětkrát denně v každém směru. Z toho navíc čtyři spoje jezdí ve spolupráci s německými drahami DB a některé spoje zastavují také na mnichovském mezinárodním letišti. V Praze naše spoje většinou odjíždějí z pražského hlavního nádraží a mají přímou přestupní návaznost na vlaky RegioJet a další vlakové spoje. Budeme samozřejmě sledovat vývoj trhu a cen a jsme připraveni reagovat a našim zákazníkům vždy nabídnout minimálně stejně výhodné ceny jako další dopravci,“ sdělil serveru Lidovky.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Leo Express se chce prostřednictvím nových linek postavit i státním Českých drahám, které mimo jiné vypravují vlaky do bavorské metropole. Na trase do Mnichova slibuje bezmála o hodinu rychlejší cestu než vlak. Ten má však více zastávek a také výhodu, že se nemusí potýkat s aktuálními rozsáhlými uzavírkami na dálnici D5.

Mnichov a Salcburk za 299

Při včasné rezervaci zaplatí pasažéři na obou nových trasách za cestu z Prahy 299 korun. V případě koupě na místě bude záležet na době, kdy pojedou. Lístky ve špičce můžou být řádově o 30 procent dražší. „Chceme lidi motivovat, aby využívali spoje i v méně vytížených časech,“ vysvětluje Köhler.

Firma také postupně zavádí do svých autobusů byznys třídu, která už je dostupná například ve vozech mířících do Vídně. Nabízí více prostoru i rozsáhlejší občersvení, cena je oproti běžnému lístku zhruba o 40 procent vyšší.

Soukromý Leo Express loni snížil ztrátu na 67 milionů korun ze 135 milionů v roce 2014. Tržby společnosti, která mimo jiné provozuje železničního spojení mezi Prahou a Košicemi, vzrostly o 80 milionů korun na zhruba 260 milionů korun. Většinovým majitelem firmy a předsedou představenstva je podnikatel Leoš Novotný.

V červnu firma učinila velmi zajímavý nákup, když se jí podařilo získat minibusového dopravce Tiger Express. Firmu, kterou shodou okolností spoluzakládal mluvčí konkurenčního RegioJetu Aleš Ondrůj.

V Tiger Expressu získala Novotného firma šest nových linek do polské Vratislavy, Krakova a Katovic a rovněž do Vídně a Košic.

Před akvizicí provozoval Leo Express ve spolupráci s partnerskými dopravci šest autobusových spojení. Konkrétně jde o spoje Praha - Český Krumlov, Bohumín - Krakov, Přerov - Zlín, Košice - Mukačevo, Bohumín - Varšava, Lvov - Vídeň.

Kromě toho společnost provozuje železniční spojení Praha - Prešov - Košice a Praha - Staré Město u Uherského Hradiště.

Leo Express proti dotacím vlaků

Peter Köhler, generální ředitel Leo Expressu:

Spojení z Prahy do Mnichova a Salzburku nabídneme již za 299 Kč, to znamená méně než za třetinovou cenu oproti konkurenčním vlakovým spojům, navíc o hodinu rychleji. Velký zájem očekáváme také o rychlé kombinované spojení, kdy za cestu z Olomouce do Mnichova zaplatí cestující jen 349 Kč, z Ostravy 399 Kč. V této souvislosti připomínáme znovu, aby Ministerstvo dopravy přestalo dotovat železniční spoje státního konkurenta do Lince a Mnichova a peníze použilo na modernizaci infrastruktury a bezpečnosti na těchto trasách. Rádi bychom také vyzvali veřejnost, aby využívala naše nedotované, levnější a rychlejší spoje místo spojů dotovaných státem z veřejných prostředků.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky
Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Ranč Zorro pedofilního milionáře Jeffreyho Epsteina v poušti v Novém Mexiku,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Sexting | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Členové saudských speciálních sil během zásahu ve Velké mešitě v Mekce. (1979) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...