24. srpna 2017 18:30 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Leo Express už sviští v Německu a myslí si na linku Praha-Berlín

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Vůz německé společnosti Locomore. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vůz německé společnosti Locomore. | foto: Locomore

BERLÍN Český dopravce Leo Express chce v příštích letech začít provozovat železniční spoj mezi Prahou a Berlínem. Firma nedávno vstoupila na německý trh, kdy koupila společnost Locomore.

Její první vlak směřující z Berlína do jihoněmeckého Stuttgartu vyjel na trať ve čtvrtek odpoledne. V Německu bude zatím Leo Express provozovat jeden vlak, který pětkrát týdně pojede mezi Stuttgartem a Berlínem.

Z hlavního města spolkové země Bádensko-Württembersko bude vyrážet brzy ráno, z německé metropole se bude vracet odpoledne.

„Už dlouho jsme chtěli do Německa, protože chceme působit skutečně evropsky,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Peter Köhler. „Určitě budeme mluvit o rozšiřování spojů a propojit spolu sítě (v jednotlivých zemích) dává na každý pád smysl,“ poznamenal k možnosti, že by Leo Express jezdil z Prahy do Berlína. Kdy by se tak mohlo stát, bude podle něj záležet i na postupu liberalizace českých železnic.

Spojení mezi dvojicí velkoměst Leo Express převzal po společnosti Locomore, která ho začala provozovat v prosinci loňského roku, ale už v květnu se dostala do velkých finančních problémů. Vlak, který si Leo Express pronajímá, název i barvy společnosti Locomore ponese i nadále.

Vůz německé společnosti Locomore.
Vůz německé společnosti Locomore.

Pro českou společnost pracuje také patnáct bývalých zaměstnanců Locomore a firma hledá další, zejména technický personál, ale rovněž strojvedoucí nebo průvodčí.

Leo Express v Německu spolupracuje s největším autobusovým přepravcem Flixbus, který má na starosti marketing, cenovou strategii a péči o zákazníky. Aby je nalákal, nabídl prvních deset tisíc jízdenek na spoj mezi Berlínem a Stuttgartem za 9,9 eura.

ČERNOZLATÝ DOPRAVCE

  • Leo Express zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce.
  • Vedle osobních vlaků v črnozlaté barvě provozuje také autobusové linky.
  • Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun.
  • 0Diskuse




Najdete na Lidovky.cz