Diskuse k článku
Stovky nalétaných kilometrů navíc. Letadlo nedokázalo přistát v Oděse, tak se vrátilo do Prahy
![]() |
A. Šír 1.11.2019 12:50Myslel jsem, že už pár desítek let se přistává podle přístrojů, nikoliv podle "dohlednosti". |
![]() |
V. Kolman 2.11.2019 8:38Za ideálních podmínek není přistání řízené autopilotem pane Šíre problém. Ale stačí, aby některý z mnoha přístrojů (jeho čidlo!) nebylo v pořádku (a povětrností podmínky byly nepříznivé) a pilot raději přistane v případě potíží "ručně" na letišti, které dobře zná. Nevím, co bylo příčinou rozhodnutí pilota, ani nejsem odborník - toto je pouze jedna z mnoha možných hypotéz. |
![]() |
M. Stanovský 28.10.2019 14:29A proč se vracel do Prahy? Nemoh přistát třeba v Kyjevě? |
![]() |
V. Kolman 31.10.2019 17:08Přečtěte si pane Stanovský článek ještě jednou. Aeroplán přistál NEJDŘÍV v Košicích. Teprve potom letěl do Prahy. Proč? To nevím já, ani vy. Ale asi to bylo optimální řešení dané situace. |
![]() |
M. Stanovský 1.11.2019 5:15No dobře, já vím, že do Prahy letadlo letělo s mezipřistáním v Košicích. Ale šlo mi o to, proč se kapitán rozhodl vrátit zrovna do Prahy (ať už s mezipřistáním kdekoliv) a pak to zkusit do Oděsy znovu. Do Košic je to dvakrát tak daleko, jak do Kyjeva, Lvov je také blíž než Praha, mohl to zkusit třeba do Moldavska či Rumunska. Já, chraň bůh, nechci svrchovanému pánu letadla mluvit do jeho konání, jenom mě prachsprostě zajímalo, proč to musel vzít do Oděsy znovu s oklikou přes Prahu, když se mi, jako laikovi, nabízejí jiné možnosti. Co je na tom špatného, že mě to zajímá? A prosím, nepište mi, že jsem neodborník, tak tomu nemohu rozumět. Právě proto se ptám, jako odborník bych odpověď znal. Třeba se najde někdo, kdo nám to vysvětlí. V podstatě bych očekával, že tato otázka napadne autorku článku a mluvčí Dufkové se na to zeptá. Takhle mi to připadá jen jako převyprávěná agenturní zpráva. |
![]() |
V. Kolman 28.10.2019 10:32Pilot je svrchovaným pánem na palubě letadla a určitě měl rozumný důvod na daném letišti nepřistát. Jistě je to lepší řešení, nežli "roztřískat" při přistání aeroplán plný cestujících. Havárie polského vládního speciálu před lety u Smolenska, kdy pilot nedokázal prosadit svojí vůli proti "všemohoucí věrchušce" toho budiž smutným příkladem. Pokud budu spekulovat, třeba se jednalo o problémy technického rázu, které nechtěl sdělovat veřejnosti. |
![]() |
P. Silek 26.10.2019 19:37Smartwings je nejzoufalejsi letecká společnost světa. Při letu s ni jde skutečně o život! |
![]() |
T. Kohout 26.10.2019 1:17Všude dobře, doma nejlíp. |
![]() |
P. Silek 26.10.2019 19:38Přežít let Smartwings je velký úspěch, není jeden týden, aby neměli obrovské problémy .... |