Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Jančura přiznal, že jeho taxíky prodělávají. Plánuje řidiče na OSVČ

Slovensko-cest

  6:00
PRAHA - Podnikatel Radim Jančura připustil, že jeho projekt pražského taxi služby prodělává. V posledním roce jeho firma Tick Tack Taxi výrazně zvýšila počet aut i řidičů, jezdí výhradně s limuzínami Audi. Pro další rozvoj už ale například uvažuje o tom, že nebude přijímat šoféry jako zaměstnance.

Radim Jančura, zakladatel a vlastník Student Agency, představil projekt pražské taxislužby Tick Tack foto:  František Vlček, Lidové noviny

Zhruba rok funguje firma Tick Tack Taxi v rozšířené podobě, kterou financuje majitel holdingu Student Agency Radim Jančura. Narozdíl od prodeje letenek či autobusů však na taxi službě v metropoli prodělává.

„Nejsme v zisku. Souvisí to s tím, že zhruba 65 procent toho, co vybereme od našich klientů, odevzdáme státu ve formě DPH či zaměstnaneckých odvodů. Naše konkurence přitom jede na systém OSVČ,“ vysvětlil Jančura pro Lidovky.cz, proč se mu zatím v taxi službě příliš nedaří.

PSALI JSME:

Tick Tack Taxi byla původně menší firmou, která provozovala zhruba 40 aut. Loni se v ní ale začal výrazně angažovat brněnský podnikatel. Získal ve společnosti 90procentní podíl, zbytek zůstal původnímu majiteli Tomáši Novákovi, který firmu nadále řídí.

Během loňského podzimu firma rozšířila svou flotilu, dnes má zhruba 150 bílých taxíků Audi, v nichž se střídá přibližně 300 řidičů – zaměstnanců.

Zaměstnanci jsou drazí

To je právě největší bolest Tick Tack Taxi. Klasičtí taxikáři v Praze i jiných městech pracují jako OSVČ. Pojistné odvody si tedy řeší sami, nikoliv firmy, které jim většinou poskytují „jen“ obchodní logo a služby dispečinku.

„Počítali jsme s tím, že budeme ziskoví jen tehdy, pokud se změní výběr daní a kontroly finančního úřadu a magistrátu,“ míní Jančura. Konkrétní čísla o hospodaření Tick Tack Taxi zatím uvádět nechce, s jejich zveřejněním počítá až příští rok.

Taxi - Iustrační foto

Majitel Student Agency připouští, že provoz se zaměstnanci v Tick Tack Taxi zřejmě do budoucna přehodnotí, protože je pro firmu příliš drahý.

„Stávající zaměstnance bychom si nechali. U dalšího rozvoje ale zvažujeme, že bychom šli cestou OSVČ. Je to levnější varianta,“ přiznává Jančura částečný ústupek z původních plánů.

Před rokem jeho firma vysvětlovala, že systém se zaměstnanci napomůže důvěryhodnosti firmy. Šoféři dostávají pevný plat s případnými odměnami a nemají motivaci šidit zákazníky. Tick Tack se navíc úmyslně vyhýbala přijímání lidí s taxikářskou minulostí.

Radima Jančuru alespoň těší skutečnost, že od ledna příštího roku nebudou smět taxikáři používat starší typ taxametrů, které mají takzvané nulítko. Tato funkce umožňuje vymazat údaje o jízdě a tím usnadňuje daňové úniky. Proto také Český metrologický institut taxametry s nulítkem zakázal.

Tento krok má zabránit vyhýbání se placení daní.

RegioJet představil nový vagon od rumunské firmy Astra. Celkem jich objednal...
RegioJet představil nový vagon od rumunské firmy Astra. Celkem jich objednal...
Vlak RegioJet.
RegioJet představil nový vagon od rumunské firmy Astra. Celkem jich objednal...
Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!