6. září 2015 16:38 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Na D1 pokračují opravy, tentokrát mezi Měřínem a Velkým Meziříčím

Úsek dálnice D1 mezi Šternovem a Psáři ještě před modernizací. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Úsek dálnice D1 mezi Šternovem a Psáři ještě před modernizací. | foto: ČTK

VELKÉ MEZIŘÍČÍ (ŽĎÁRSKO) Na dálnici D1 v neděli začala modernizace sedmi kilometrů mezi Měřínem na 134. kilometru a Velkým Meziříčím na 141. kilometru. Doprava byla v blízkosti obou exitů postupně stažena do dvou pomocných pruhů, a to ve směru na Brno i na Prahu, aby tam dělníci mohli od pondělí pracovat na budování přejezdů středního dělicího pásu.

Mluvčí policie Dana Čírtková odpoledne uvedla, že omezení zatím nezpůsobilo žádné dopravní problémy.

Jde o sedmý modernizovaný úsek D1. Jeho opravy budou stát miliardu korun. Také v tomto úseku stavbaři vymění cementobetonový kryt a dálnici na obou stranách o tři čtvrtě metru rozšíří. Zakázku od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo sdružení firem Eurovia CS a Strabag. Stavba by měla trvat 20 měsíců.

Dělníci v neděli na D1 u Měřína a u Meziříčí od rána pokládali provizorní žluté vodorovné dopravní značení. V obou úsecích dlouhých kolem 500 metrů kvůli tomu musela být doprava dočasně stažena do jednoho jízdního pruhu. „Dopoledne se pracovalo ve směru do Prahy, vzhledem k očekávané odpolední špičce. A odpoledne ve směru na Brno,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Dvě hodiny po poledni už bylo značení dokončeno v obou pásech dálnice. U obou exitů byly uzavřeny levé jízdní pruhy a auta těmito místy projížděla dvěma pomocnými pruhy, rychlost tam je snížena na 80 kilometrů v hodině. Rýdl uvedl, že podle informací Národního dopravního informačního centra dnešní práce nezpůsobily problémy v dopravě a vzhledem k nižší intenzitě provozu se ani netvořily kolony.

V tomto režimu by doprava měla proudit do 28. září. Možnosti nájezdu a výjezdu jsou u obou dálničních exitů zachovány. „Obě mimoúrovňové křižovatky, jak Měřín, tak Velké Meziříčí, zůstávají v plném provozu,“ uvedl Rýdl.

Modernizace tohoto úseku byla zahájena později než ŘSD původně plánovalo kvůli tomu, že výběrové řízení prověřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Český rozhlas dnes s odvoláním na generálního ředitele ŘSD Jana Kroupu uvedl, že kvůli pozdějšímu začátku se u Měřína bude možná pracovat až do zimy. „Hodně diskutujeme o tom, že bychom zkusili víc využít i třeba listopadových termínů,“ řekl Kroupa rozhlasu.

Celá oprava dálnice mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená na 21 úseků.

ČTK