Čtvrtek 29. října 2020svátek má Silvie 10 °C dešťové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

‚Panika‘ na železnicích. Nová nařízení mají udělat tratě bezpečnějšími, první změna se dotkne lokálek

Na malých regionálních tratích s označením D3, které jsou řízeny zjednodušeným způsobem, začne od 15. srpna platit pro strojvůdce ohlašovací povinnost před odjezdem ze stanic, výhyben a dalších určených míst na trati. Správa železnic tím chce snížit riziko chyb. Ve středu to uvedla Správa železnic. Jednou z tratí D3 je úsek mezi Perninkem a Karlovými Vary, kde se v minulém týdnu srazily dva vlaky. Provoz na těchto tratích je řízen výhradně lidmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Bubik 15.7.2020 15:41

Stejně jako Piráti v Praze - levné funkční řešení (AŽD) dělat nebudeme, uděláme drahé (ETCS), které ale neuděláme, protože ně něj nikdy nebudeme mít peníze. A navíc je na lokálkách zbytečné, takže Franta bude vždy před odjezdem volat Pepíkovi, že už by tedy jako rád jel. V roce 2020 8-o8-o

Inu, to je ten rozvoj digitalizace a automatizace po česku.

P. Skřivan 15.7.2020 16:12

Levné AŽD už tu je a dvě nehody za týden. Tak politici dělají: blábolí o chybějícím ETCS. Záměrně mlčí o tom, že tohle jsme tu uměli už za totality.

P. Han 15.7.2020 16:42

Chápu, že vy jste uměl za totality všechno, ale teď jste totálně mimo mísu. Najděte si aspoň, co to je provoz podle předpisu D3. Tam v životě žádné ETCS nebude. Radioblok od AŽD funguje, získal dokonce výroční cenu asociace českého železničního průmyslu. Ovšem ministerstvo ho zakázalo, protože... budete se jistě divit, ale protože není kompatibilní se systémem EU, který je stejně na lokálkách totálně zbytečné instalovat.

P. Han 15.7.2020 16:42

https://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region/radioblok-by-pomohl-od-nehod-vlaku-ale-nesplnuje-normy-20200715.html

P. Han 15.7.2020 16:48

Koukněte se třeba sem, i když tomu budete rozumět jako koza šití.

https://www.azd.cz/admin-data/storage/get/208-

Takže radioblok nebude, ETCS taky ne, vlakvedoucí v každé stanici vystoupí, odemkne skříňku s telefonem, zatočí kličkou, domluví se s dispečerem... fungovalo to za císaře pána i za komančů, bude to fungovat dál. Jízdní řády se poněkud upraví, ale vám i ministerstvu to bude fuk.

J. Bubik 15.7.2020 16:52

No, ale od doby, kdysi v Anglii fýrové předávali peška to jistý pokrok je. I když ten pešek byl bezpečnější :-)

P. Skřivan 15.7.2020 16:52

Za totality byl autoblok ne radioblok. Autoblok tehdy umožnil, aby na lokomotivě byl jen jeden člověk: strojvůdce.

To, že není kompatibilní s EU je problém: nejde na něj čerpat dotace. Možná to mělo AŽD udělat lépe, tzn. ne hezky česky, ale pořádně.

Nicméně: drážní úřad, kdyby nebyl banda lemplů a přisluhovačů, tak měl dávno zakázat komerční provoz na nezabezpečených tratích. Pak by se třeba i radioblok hodil.


ANALÝZA: Proč Čína v boji s covidem uspěla a Západ se zmítá v chaosu

Turisté se fotí na Velké čínské zdi. V Číně probíhají oslavy Zlatého týdne. (6.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zatímco Západ se potýká s druhou vlnou koronaviru, východoasijské země dokázaly virus porazit. Proč tomu tak je? Nejde...

Jsme rozvedení. Ještě nevím, zda se vrátím k dívčímu jménu, říká Koukalová

Gabriela Koukalová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nepochopení, odsouzení. Konec vrcholové sportovní kariéry. Hledání práce. A ještě rozvod. Gabriela Koukalová (30) má za...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Mazda 6 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....