17. srpna 2018 13:11, aktualizováno  14:21 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Na opravovaný úsek D1 u Prahy se auta vrátí poslední den v srpnu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Na dálnici D1 u Prahy pokračovala rekonstrukce úseku mezi 11,7. a 16,7.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Na dálnici D1 u Prahy pokračovala rekonstrukce úseku mezi 11,7. a 16,7.... | foto: ČTK

PRAHA Práce na dálnici D1 před Prahou pokračují podle harmonogramu, hotovo je přes 70 procent prací. Řidiči se na opravený úsek mezi 11,7. a 16,7. kilometrem ve směru na Brno vrátí poslední srpnový den, kdy skončí dopravní omezení, řekli v pátek novinářům zástupci zhotovitele a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Omezení na dálnici před Prahou začalo v červnu. Letos stavaři opraví pětikilometrový úsek od Prahy směrem na Brno, příští rok na jaře se sem vrátí a opraví úsek v opačném směru. Náklady dosáhnou téměř 250 milionů korun, nový asfalt firma dá na 119.000 metrů čtverečních dálnice.

Na dálnici D1 u Prahy pokračovala rekonstrukce úseku mezi 11,7. a 16,7. kilometrem ve směru na Brno.
Na dálnici D1 u Prahy pokračovala rekonstrukce úseku mezi 11,7. a 16,7. kilometrem ve směru na Brno.

Na stavbu se v pátek přijel podívat ministr dopravy Dan Ťok (ANO), který chtěl zkontrolovat dodržování harmonogramu. „Přišel jsem zkontrolovat, kolik tady dělá lidí, jak se tady dělá intenzivně. Musím za sebe říct, že z mého pohledu jsem ujišťován, že se tady pracuje od rána do večera. V pátek například pokládají poslední fázi povrchu. Myslím si, že se tady pracovat bude a pracuje,“ řekl Ťok.

Ministr uvedl, že ačkoli vypadá asfalt v opravovaném úseku na první pohled dobře, není tomu tak. „Ono to možná vypadá, že to spravit není potřeba, že ten asfalt vypadá docela dobře. Ale chtěl bych ubezpečit, že tu práci neděláme zbytečně, a pokud bychom tady nezačali pracovat teď, tak tady za rok za dva budou velké kaverny, a to si na dálnici nemůžeme dovolit,“ řekl Ťok.

Ministerstvo je podle něj často kritizováno za to, že opravuje až moc velké množství silnic. „Není to žádné utrácení peněz zbytečně. Pokud se neopravuje pět procent sítě ročně, tak ta síť začíná degradovat. A já nechci připomínat případ v Itálii, ale myslím si, že je lépe, když občas máme nějaký diskomfort při cestování, ale máme ty silnice a mosty v pořádku, než kdybychom šetřili a pak se stane něco, co bychom nechtěli nikdo, ať se stane,“ dodal ministr.

17.srpna 2018 v 12:15, příspěvek archivován: 17.srpna 2018 v 14:18

Na 15. kilometru jsem dnes prověřil průběh prací na rekonstrukci dálnice D1. Denně tu projede 90 tisíc aut. Pro všechny řidiče mám dobrou zprávu, dělníci všechno stíhají a 31. srpna práce dokončí, odstraní omezení a od soboty 1. září se bude jezdit po novém a bez omezení. https://t.co/uLludGlFAx

Pavel Jiroušek ze společnosti Eurovia, která je zhotovitelem stavby, řekl, že termín výstavby byl jedním z kritérií zakázky, podle něj měla doba stavby v hodnocení váhu 30 procent. „My jsme nabídli nejkratší harmonogram v té soutěži, doposavaď ho držíme. Museli jsme na několik dní přerušit práce z důvodu vysokých teplot, a to nejen kvůli lidem, ale i kvůli tomu, že ty technologie v těch vysokých teplotách nejdou provádět,“ řekl Jiroušek. Podle něj ale i tak firma postupuje podle harmonogramu.

Opravovaný úsek je jedním z nezatíženějších úseků české dálniční sítě, projede tudy zhruba 100.000 vozidel za 24 hodin.

ČTK
  • 0Diskuse




Najdete na Lidovky.cz