15. prosince 2016 20:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Koncern Volkswagen se rozmluví anglicky. Němčinu už jako oficiální jazyk nechce

Logo Volswagen na prodejně v Německu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo Volswagen na prodejně v Německu. | foto: AP

WOLFSBURG „V budoucnu se angličtina stane hlavním jazykem společnosti," uvedl Karlheinz Blessing, člen představenstva akciové společnosti Volkswagen Group a odpovědný personalista. „Díky tomu se na úroveň nejvyššího managementu dostanou špičkoví odborníci ze zahraničí. Jako mezinárodní společnost potřebujeme ty nejlepší lidi na světě," prohlásil.

Volkswagen Group již nelze považovat za zcela německou už jen proto, že se rozhodla změnit svůj oficiální jazyk na angličtinu. Tato společnost přitom jako „čistě německá“ funguje již od roku 1937.

Společnost Volkswagen Group bude podle oficiálního prohlášení klást větší důraz na práci v zahraničí a na znalosti získané v různých oblastech podnikání a značek. Cílem je podpořit mezinárodní prostředí, rozmanitost a změnu perspektivy. Ženy na pozicích manažerů by měly získat zkušenosti a dovednosti, které jim pomohou dostat se rychleji na nejvyšší řídící pozice.

„Digitalizace, konektivita a elektromobilita zásadně změní náš průmysl. To je důvod, proč měníme kulturu našeho managementu právě teď,“ řekl člen představenstva za oblast HR management Karlheinz Blessing.

„Rozmanitost a mezinárodní zkušenosti budou pro management důležitější než kdykoliv předtím. Budeme podporovat kulturu jednání a rozhodování a akceptovat, že se dělají chyby, posilovat podnikatelské myšlení a jednání, podporovat pružnost a zastřešující aktivity v rámci společnosti.“

„Zkušenosti z různých zemí, na různých trzích a v různých oblastech byznysu budou rozhodující při budoucích pohovorech. V přechodném období, které bude trvat až do konce roku 2021, budou zmíněná kritéria pouze vodítkem a po čase se stanou závaznými.

„Chceme, aby manažeři spolupracovali v rámci společnosti a využili potenciál, který mají k dispozici - rozsáhlé know-how a koordinované úsilí, zdůraznil Blessing.

Volkswagen není jedinou mezinárodní společností, která se rozhodla změnit svůj oficiální jazyk, podobně se zachovala i čínská společnost Lenovo.

Angličtina se jako hlavní jazyk neanglofonních společností dostala do módy i mezi společnostmi s globálními ambicemi. Takové firmy můžeme najít například v Singapuru, ale i ve skandinávských zemích nebo Švýcarsku. V praxi se rozšířila do velkých evropských zemí: četné německé a francouzské nadnárodní společnosti nyní používají angličtinu v jednáních správní rady a v úředních dokumentech.

Lidovky.cz