náhledy
Autobusy jezdí vesměs mimo silnice s běžným provozem: třeba na cyklostezkách. Když proti nim nečekaně vyjede cyklista, zostra se zašlápnou neviditelné brzdové pedály. Autonomní autobus reaguje většinou přecitlivěle.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ
První německý městský autobus bez řidiče. Testují ho v lázních Bad Birnbach v dolním Bavorsku.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ
Uvnitř může cestovat pouze šest lidí. Vešlo by se jich tam i víc, kdyby ovšem nemuseli všichni cestující povinně sedět. Stání je kvůli bezpečnosti zakázané.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ
Za dva roky testovacího provozu v Bad Birnbachu najezdily autobusy 20 tisíc kilometrů a přepravily kolem 40 tisíc cestujících. Autobusy mohou dosáhnout maximální rychlosti 40 km/h, jelikož jsou ale ještě ve zkušebním období, jsou limitovány na rychlost 15 km za hodinu.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ
Minibus je z obou stran navlas stejný, na konečné se neotáčí, pouze se zadek změní v předek a vyráží se na další trasu. Tu má přesně naprogramovanou.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ
Kromě displeje ukazujícího zastávky jsou v kabině pod střechou umístěné monitory, na nichž je vidět cesta vpředu i vzadu. Autobus je vybavený množstvím senzorů, wi-fi připojením, GPS a lokalizačním zařízením.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ
Kvalifikovaný muž uvnitř autobusu vybízí lidi, aby se usadili a jízdu vyzkoušeli. „Platit nic nemusíte, až do odvolání se jezdí zadarmo,“ říká.
Autor: KATEŘINA SVOBODOVÁ