Diskuze
Nový moderní český letoun poprvé vzlétne
Děkujeme za pochopení.
J. Podhradsky
TO JE ZASE ZVAST
Stihacka Gripen je z obchodniho hlediska disastr / v leteckem slovniku havarie / . Zatim, / za nejakych 20 let/ prodal Saab 26 letounu Gripen do Jihoafricke republiky, myslim 12 do Thaiska, a 14 pronajali do CR a 14 do Madarska, plus nesmyslna objednavka pro vlastni svedske letectvo , podrzte se, 204 letadel a to je uplny nesmysl. Svedske letectvo uz priznalo ze muze meximalne pouzit 100 Gripenu a i to je prilis hodne, takze tech zbyvajicich 104 Gripenu svedsti danovi poplatnici koupili na nic. A prave z techto 104 nepotrebnych letadel svedske letectvo pronajima stroje do CR a Madarska a uz proto mel byt pronajem pro CR daleko vyhodnejsi, protoze Svedove se potrebovali tech stihacek zbavit, a rozhodne vyhodnejsi, nez ta zlodejna, kterou tehdejsi ceske ministerstvo obrany a vlada CR / jedna velka korupcnicka banda / se Svedskem sjednali a vyplatili a namastili si u toho kapsy .
Zrovna pred tydnem oznamila Indie firme Saab, ze je vyradila z konkurzu na dodavku stihacek pro Indicke letectvo, coz byl jediny slusny zakaznik za posledni leta, v ktereho mohli v Saabu doufat , a to mohly Lidovky zminit, kdyz uz o Saabu pisi a kdyz CR je jeden z mala zakazniku, ktery si jejich predrazene stihacky pronajal , a za velice podivnych podminek. Existuje silne podezreni z korupce a pripad muzebyt jeste znovu otevren.
Vadi mi duch toho clanku, jak pry Saab/Gripen zachranuje malou firmu ve Slavkove. Neni to nahodou trochu jinak ?????, ze Saab se stihckami uplne vyhorel, a ted se zoufale snazi prevexlovat do vyroby trenazeru a slavkovska firma se mu vyborne hodi a ma mu v tom pomoci.
P. Balcar
Re: jste se netrefil pod článek
příspevek měl být zřejmě k
Mě se to jeví jako normální akvizice. Saab koupil fungující úspěšnou firmu s vlastní výrobním programem, aby ke Gripenu mohl nabídnout ucelený výcvikový simulační systém, který mu nejspíš chyběl a kterým by chtěl podpořit svoje prodeje.
F. Doušek
za ty miliardy utracené za vývoj by se jistě
našli dobrovolníci, kteří by oněch 1800kg nosnosti éroplánu odnosili na zádech.
j. kříž
tunel jako kráva
vývoj stál několik miliard a kdo ho platil ????