Diskuse k článku: Odboráři ČSA ustoupili, začali podepisovat dohody o snížení platů

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 27
  • Poslední: 21.10.2009 18:07
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
21.10.2009 9:56

Proč je jednoduše nevyrazej?

Před pár lety si vymohli světové mzdy, protože létají po celém světě, no a dneska je ve světě spousta propuštěných pilotů, kteří jsou ochotní létat i zadarmo jen aby si udrželi licenci.

Tak proč tyhle primadony nevyrazí a nedají práci někomu, kdo je ochoten pracovat daleko levněji, jak si potom chtějí uchovat konkurenceschopnost když se nedokážou chovat profesionálně-tržně, tyhle předražený služby nemůžou házet na cestující do nekonečna.

21.10.2009 10:31

Re: Proč je jednoduše nevyrazej?

asi jim v tom brání jisté právní závazky kterými se jako zaměstanvatel musíte řídit.  Další plácal...

21.10.2009 18:07

Re: Proč je jednoduše nevyrazej?

Všechny firmy na světě si vždycky dokáží najít způsob jak někoho propustit, jenom ČSA to nedokáže, nikde nikdo nikoho nemusí zaměstnávat na věky věků. Je to jenom bolševické plácání a vydírání.

21.10.2009 7:47

Tak pravdu

takže nakonec piloti dodrželi svá slova, a po odstoupení Lašáka přistoupili na snížení mezd. Frajeři. Jenomže jak to vlastně je? Lašák chtěl 30%, Novák 45%. A když si piloti byly ochotni snížit mzdy o 33%, tak to bylo Janotovi málo. A najednou to stačí? Ono to je asi tím, že páni ministři VŮBEC nevědí, co chtějí. V pondělí se mělo přijmout rozhodnutí, jak dál. Místo toho se vyměnili židle a ZASE se čeká na další plán. Tak se holt smiřte s tím, že stát prostě neumí hospodařit. Ale PROBOHA proč by neschopnost ministrů měli platit zaměstnanci? Ceny dálnic vám nevadí, ČEZ vám nevadí, ale jak někdo má větší plat, tak to všichni řvete. A potom se tady ohánějte bolševikem. Kolektivní vyjednávání je obchod, a holt zaměstnavatel byl ochoten své zaměstance platit tak, jak souhlasil. Takže jestli někdo udělal chybu, tak zaměstnavatel.

21.10.2009 9:23

Re: Tak pravdu

no jestli je kolektivní vyjednávání obchod jak tvrdíte, tak by měl zaměstnavatel v rámci obchodního jednání v případě nesouhlasu a nebo přehnaných požadavků druhé strany právo jejich požadavky odmítnout, zrušit pracovní poměr a najmout nové, kteří budou se stanovenými podmínkami souhlasit? To však v podstatě nesmí a tak se z obchodního vyjednávání stává prachsprosté vydírání ze strany odborářů. Přiznám se, že mezí tím, když Vám někdo vyhrožuje, že když nezaplatíte nějakou sumu tak Vám např. zapálí firmu a tím jí zlikviduje a mezi tím, že přijdou odboráři a chtějí, bez ohledu na stav firmy, zvýšit platy jinak, že nepřijdou do práce a Vaši firmu tím zlikvidují. Tak to opravdu velikého rozdílu nevidím. Snad jen to, že těm odborářům to každý rok prochází.

Jinak to že stát neumí a snad ani nechce umět hospodařit tak v tom s Vámi plně souhlasím.

20.10.2009 23:08

Fraška

Takže se tám dál budou nalévat státní peníze,aneb vlk se nažral a koza zůstala celá.

21.10.2009 9:22

Re: Fraška

můžete být konkrétnější v tom "nalévání peněz"? Stát snad aerolinky dotuje?? Plácáte nesmysly!

21.10.2009 9:25

Re: Fraška

když má státní firma ztrátu tak jí někdo musí vyrovnat. A kdo asi dorovná ztrátu u státní firmy? Marťané?

21.10.2009 9:29

Re: Fraška

státní podpora aerolinek není v EU dovolena. Ztráta CSA je kryta normálními úvěry.

21.10.2009 9:32

Re: Fraška

a jelikož je to státní firma tak až padne na ústa tak to doplatíme i s těmi normálními úvěry! Nebo vycházíte z geniální poučky ekonomického guru, že státní dluhy se nesplácí?

21.10.2009 9:35

Re: Fraška

S tšmi normálními úvěry to bude tak, že propadne zástava na které byl úvěr poskytnut. Do této chvíle ze státní rozpočtu nešel do CSA ani haléř. Tak neplácejte nesmysly o tom jak daňový poplatník sype peníze do CSA.

21.10.2009 9:31

Re: Fraška

doložte že stát nalil do CSA nepovoleným způsobem finance, a předejte důkazy třeba panu Šimáněmu z Unimex group nebo někomu z představenstva jiných dalších evropksých aerolinek. Ti se pak jistě rádi ozvou u evropské komise. Raději neplácejte nesmysly.  Mě osoběn by zajímalo kdy stát do CSA nějaké peníze dal z rozpočtu ČR..

21.10.2009 9:34

Re: Fraška

no jediný kupec má podmínku, že majitel vyrovná sekeru, kterou čsa stačily zatnout a pak je za 1 miliardu koupí. No a z čeho tedy majitel čsa tu sekeru uhradí?

21.10.2009 9:37

Re: Fraška

ona vláda již kývla na nabídku pana Šimáněho? Zase plácáte nesmysly.. Rozčilujte se až na to vláda přistoupí. Já osobně si myslím ,že tu nabídku odmítne a privatizace se odsune na lepší časy.

21.10.2009 10:20

Re: Fraška

Problém je, že ty lepší časy nepřijdou nikdy. V oblasti letecké dopravy je obrovská konkurence a ještě větší převis nabídky nad poptávkou. Spousta investorů dnes do letecké dopravy investuje ze zcela iracionálních důvodů - viz jistáý turecký miliardář, který prohlásil že dobře ví že se mu jeho investice do letecké dopravy nevrátí ale že je mu to jedno, protože letectví je děsně sexy.

21.10.2009 10:30

Re: Fraška

ach jo . další odborník.  A že tedy neporadíte svým odborným pohledem. třeba firmám jako Singapore Airlines British Airways, Virgin Atlantic, Air France nebo Lufthanse, že to nemá cenu provozovat leteckou dopravu? V současné době prodělávají všichni. Jde o to přežít toto období. Lidé zase začnou cestovat víc. Anebo budete muset milý "odborníku" cestovat do Hurghády autokarem.

20.10.2009 22:49

Piloti jsou socbolševici

co volí Paroubka.Musí z těch jejich odborů mít radost.

20.10.2009 23:02

Re: Piloti jsou socbolševici

Piloti mají měsíční plat kolem 200 000 Kč. Jejich protesty proti snížování platu se socbolševismem a Paroubkem vůbec nesouvisí.

21.10.2009 2:08

Re: Piloti jsou socbolševici

Piloti jsou lidé s obrovskou zodpovědností, kteří si svoje obrovské platy zaslouží.

Naproti tomu management ČSA evidentně nemá zodpovědnost žádnou, jinak by už všichni dávno seděli za katrem za to, jak z prosperujících aerolinek během deseti let udělali podnik se zápornou účetní hodnotou, který vysává peníze ze státního rozpočtu. Management samozřejmě bere ještě mnohem víc než piloti. Přesto se platy snižují pilotům o téměř čtvrtinu a managementu ani ne o 10%... teda já být pilot u ČSA, tak se jim na to vykašlu a jdu dělat jinam, po pilotech dopravních letadel s tisíci nalétaných hodin je vždycky sháňka - a kdyby jim s tím neměl kdo lítat, možná by konečně někoho napadlo ty idioty vyházet a potrestat. A začít od toho dobytka Tvrdíka.

21.10.2009 8:02

Re: Piloti jsou socbolševici

Pokud by se plat poměřoval zodpovědností, bral by pilot cca 4-násobek platu řidiče autobusu, tedy něco kolem 60000,-Kč. Pokud bychom stanovili plat podle zodpovědnosti např u soudců, konkurzních správců či exekutorů, pohyvoval by se v řádu haléřů, neboť jejich zodpovědnost je blízká nule. Hm ano, ovšem tak tomu není, že. Spíše než o zodplvědnost jde o to, co si ta či ona lobbistická skupina dokáže prosadit. Piloti ČSA spolu se svým managementem firmu tunelovali a hrají na to, že je stát bude nadále dotovat. Jsou to parazité a čím dříve se jich zbavime, tím lépe. V Evropě je dost společností, které je dokáží přinejmenším nahradit..

20.10.2009 21:31

Snad...

to je prvni z nekolika kroku reformy nasich krasnych aerolinek.

20.10.2009 21:15

Takže, daňovÍ poplatníci budou v 2010 . ..

platit o 7% menší  manko . . . HURÁÁÁÁÁÁÁ

21.10.2009 9:22

Re: Takže, daňovÍ poplatníci budou v 2010 . ..

můžete mi doložit kolik konkrétně daňový poplatník platitl aerolinkám? Tak nekecejte hlouposti. dík.

21.10.2009 9:29

Re: Takže, daňovÍ poplatníci budou v 2010 . ..

jelikož se čsa sanují ze státního rozpočtu tak daňoví poplatníci zaplatili tu částku, kterou bylo čsa sanováno. To je tak těžké pochopit? Nebo tu ztrátu v které jen od začátku roku zacálují ze svého odboráři a vedení firmy?

21.10.2009 9:33

Re: Takže, daňovÍ poplatníci budou v 2010 . ..

o jakou částku se jedná, a kdy byly CSA sanovány, prosím Vás? Jak se sanují ze státního rozpočtu? CSA mají normální bankovní úvěry. Sanace by možná přišla na přetřes ve chvíli, kdy by banky odmítly CSA půjčit další finance.

21.10.2009 9:36

Re: Takže, daňovÍ poplatníci budou v 2010 . ..

a jak dlouho myslíte, že to ještě bude banky bavit půjčovat firmě, která se nezadržitelně potápí? No a co pak?

21.10.2009 9:39

Re: Takže, daňovÍ poplatníci budou v 2010 . ..

Vy jste jak malé dítě nabo nerozumíte psanému textu. To je věc bank , to se musíte zeptat tam.