Středa 27. ledna 2021svátek má Ingrid 1 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Nefunkční wi-fi nebo karty Iredo. Leo Express musí napravit prohřešky, jinak mu kraj dá výpověď

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy ilustrační snímek | foto: Leo Express

Pardubice Pardubický kraj hrozí soukromému dopravci Leo Express vypovědí. Od poloviny prosince zajišťuje železniční dopravu na dvou tratích na Orlickoústecku. Podle hejtmana Martina Netolického (ČSSD) má služba nedostatky. Chybí wi-fi, nefungují karty Iredo, v některých vlacích nejsou průvodčí, sdělil Netolický. Dopravce prohlásil, že problémy vyřeší.

„Pokud do 16. ledna dopravce nesplní podmínky smlouvy s krajem, dopisem ho upozorním na možnost výpovědi smlouvy. Definitivní kontrolní den bude 17. ledna. Očekáváme, že Leo Express všechny nedostatky odstraní,“ řekl hejtman, který v úterý absolvoval kontrolní den na tratích Leo Express.

Jezdit na čas je podle hejtmana základní předpoklad, hejtmanství ale vyžaduje kvalitní služby, které hejtman na místě nenašel. Ve vlacích Leo Express platí krajský tarif IREDO, díky kterému lidé mohou přestupovat na návazné vlaky a autobusy. Zároveň si můžou cestující koupit jednotlivou jízdenku přímo ve vlaku Leo Express.

„Bohužel karty Iredo v odbavovacích strojcích nefungují. Prozatím je to řešeno tak, že cestující s kartou Iredo jezdí zdarma, což je neudržitelný stav. Přináší to komplikace v návazných spojích, kde se cestující musí prokázat platným jízdným,“ řekl hejtman.

Podle jeho poznatků také ve všech vlacích nejsou průvodčí a ne vždy funguje wi-fi připojení na internet. Funkční není ani informační systém, podle kterého se cestující orientují, dodal hejtman.

Podle mluvčího Leo Expressu Emila Sedlaříka budou problémy s načítáním karet Iredo vyřešeny do dvou dnů pomocí aktualizace softwaru. „Se zástupci kraje jsme se dohodli, že zobrazovací systém bude dodán po výluce, která je na trati plánována do konce dubna,“ uvedl Sedlařík. Zároveň dodal, že s tím je spojena i problematika wi-fi připojení, které je nyní řešeno provizorně.

„Ve všech vlacích tedy wi-fi funguje, nicméně se slabším signálem. Po zprovoznění informačního systému bude wi-fi připojení fungovat bezproblémově,“ prohlásil mluvčí. Podle něj firma také nebyla spokojena s některými stevardy a proto školí nové zaměstnance, kteří nastoupí od 17. ledna.

Leo Express jezdí na tratích 024 Ústí nad Orlicí - Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka - Hanušovice od 15. prosince. S krajem má desetiletou smlouvu s povinností zajišťovat asi 740 000 kilometrů ročně. Za první rok provozu se kraj zavázal zaplatit soukromému dopravci 95 milionů korun.

Další regionální železniční dopravu v kraji zajišťují České dráhy, které mají v průměru ročně najet 4,547 milionu kilometru. Roční provoz bude kraj stát 555 milionů korun. Národní dopravce jezdí na deseti tratích plus na dalších, které zasahují do sousedních krajů.

,

Souboj českých stálic. Je větší octavia o tolik lepší než menší scala?

Srovnávací test Škody Octavie a Scaly | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na počátku byla temnota. Pak bůh řekl budiž octavia. A byla. A viděl, že octavia je dobrá... ale že by to chtělo ještě...

Pýchu dnes nazýváme zdravým sebevědomím, promlouvá k lidem profesor Kašparů

Lékař, psychiatr, vysokoškolský profesor a řeckokatolický kněz Jaroslav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Sedm hlavních hříchů jsme si přejmenovali. Z neřestí jsme vytvořili ctnosti, a tak se možná není čemu divit, že se...

Jako žena jsem byla ve Vatikánu poněkud výrazná, vzpomíná farářka Kopecká

Martina Viktorie Kopecká, farářka Církve československé husitské | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Svým vzhledem působí rozruch na mnoha místech, dokonce i ve Vatikánu. Je mladá, krásná a hlavně progresivní. Život...