Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Nefunkční wi-fi nebo karty Iredo. Leo Express musí napravit prohřešky, jinak mu kraj dá výpověď

ilustrační snímek

ilustrační snímek foto: Leo Express

Pardubice - Pardubický kraj hrozí soukromému dopravci Leo Express vypovědí. Od poloviny prosince zajišťuje železniční dopravu na dvou tratích na Orlickoústecku. Podle hejtmana Martina Netolického (ČSSD) má služba nedostatky. Chybí wi-fi, nefungují karty Iredo, v některých vlacích nejsou průvodčí, sdělil Netolický. Dopravce prohlásil, že problémy vyřeší.
  16:05aktualizováno  17:16

Na železnici platí nový jízdní řád. Regiojet navýšil spoje. Ve všech vlacích ČD se může platit kartou

„Pokud do 16. ledna dopravce nesplní podmínky smlouvy s krajem, dopisem ho upozorním na možnost výpovědi smlouvy. Definitivní kontrolní den bude 17. ledna. Očekáváme, že Leo Express všechny nedostatky odstraní,“ řekl hejtman, který v úterý absolvoval kontrolní den na tratích Leo Express.

Jezdit na čas je podle hejtmana základní předpoklad, hejtmanství ale vyžaduje kvalitní služby, které hejtman na místě nenašel. Ve vlacích Leo Express platí krajský tarif IREDO, díky kterému lidé mohou přestupovat na návazné vlaky a autobusy. Zároveň si můžou cestující koupit jednotlivou jízdenku přímo ve vlaku Leo Express.

„Bohužel karty Iredo v odbavovacích strojcích nefungují. Prozatím je to řešeno tak, že cestující s kartou Iredo jezdí zdarma, což je neudržitelný stav. Přináší to komplikace v návazných spojích, kde se cestující musí prokázat platným jízdným,“ řekl hejtman.

Leo Express vypraví přímé vlaky z Prahy do Vratislavi. V Česku bude 12 zastávek, v Polsku 40

Podle jeho poznatků také ve všech vlacích nejsou průvodčí a ne vždy funguje wi-fi připojení na internet. Funkční není ani informační systém, podle kterého se cestující orientují, dodal hejtman.

Podle mluvčího Leo Expressu Emila Sedlaříka budou problémy s načítáním karet Iredo vyřešeny do dvou dnů pomocí aktualizace softwaru. „Se zástupci kraje jsme se dohodli, že zobrazovací systém bude dodán po výluce, která je na trati plánována do konce dubna,“ uvedl Sedlařík. Zároveň dodal, že s tím je spojena i problematika wi-fi připojení, které je nyní řešeno provizorně.

„Ve všech vlacích tedy wi-fi funguje, nicméně se slabším signálem. Po zprovoznění informačního systému bude wi-fi připojení fungovat bezproblémově,“ prohlásil mluvčí. Podle něj firma také nebyla spokojena s některými stevardy a proto školí nové zaměstnance, kteří nastoupí od 17. ledna.

Leo Express jezdí na tratích 024 Ústí nad Orlicí - Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka - Hanušovice od 15. prosince. S krajem má desetiletou smlouvu s povinností zajišťovat asi 740 000 kilometrů ročně. Za první rok provozu se kraj zavázal zaplatit soukromému dopravci 95 milionů korun.

Další regionální železniční dopravu v kraji zajišťují České dráhy, které mají v průměru ročně najet 4,547 milionu kilometru. Roční provoz bude kraj stát 555 milionů korun. Národní dopravce jezdí na deseti tratích plus na dalších, které zasahují do sousedních krajů.

Autoři: ,

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...