Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pěkně drahé čekání: očistec v kolonách stál Česko 118 miliard. A bude hůř

Výpočty expertů z Ústředního automotoklubu (ÚAMK) přinášejí stále černější výsledky. Každého řidiče v Česku vyjde postávání v dopravních zácpách ročně bezmála na devatenáct tisíc korun. Jde o průměr, který se v průběhu let zvyšuje hlavně kvůli velkým opravám silnic a dálnic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

15. 9. 2016 9:11

Aniž bych chtěl hájit ŘSD, tak jsme přesvědčen za ztráty času si může část řidičů sama.

Řidič by si měl položit tyto otázky:

1. musí opravdu cestovat z bodu a A do bodu B ?

2. pokud ano, tak musí nutně cestovat po silnici ?

3. pokud ano, tak musí cestovat sám svým automobilem ?

Pokud bude uvažovat racionálně, tak lze často cestování autem vynechat.

0 0
možnosti

9. 9. 2016 10:05

Takhle se dělá "novinařina" :

Pro loňský rok činily ztráty způsobené čekáním v kolonách 118 miliard korun.

„Pro příští rok bychom chtěli obdobnou částku,“ dodal mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Dvě informace vytržené z kontextu a spojené dohromady.

0 0
možnosti

14. 9. 2016 10:04

Přečtěte si článek ještě jednou a pořádně....

0 0
možnosti

3. 9. 2016 7:30

Jestli toto jsou postupné a systematické opravy, tak já velmi pochybuji o inteligenci těch, kdo o tom rozhodují. Spíše to nechali zajít až tak daleko, že naše dálnice ničila auta a její "kvalita", byla častou příčinou dopravních nehod. Alespoň já si představuji, systematickou činnost úplně jinak, než jak nám to předvádí ŘSD.

0 0
možnosti

J. Novák 567

3. 9. 2016 8:32

Na jednu stranu máte pravdu. Čtvrt století, tedy od převratu, to nikdo neřešil, ale tehdejší vlády byly v pohodě. A současná vláda, když ty průsery svých předchůdců chce napravit, tak je neustále kritizována, protože se snaží všechno dohnala. Vládnutí v této zemi je skutečně na palici a jen pro silné povahy, protože čecháčkovská povaha je skutečně žumpa.

0 0
možnosti

S. Vor

2. 9. 2016 15:46

na co si pořád vy křestané stěžujete??když nechcete do pekla tak holt musíte projít očistcem,to je snad logické ne?:-))

0 0
možnosti

J. Novák 567

3. 9. 2016 8:29

No vidíte! Já nejsem křesťan, neb jsem nemodlenec, a nestěžuji si. Naopak, jsem velice spokojen. Co s tím?

0 0
možnosti

P. Čada

2. 9. 2016 12:46

Je to znama manipulace, a zamena financniho a ekonomickeho pojeti zraty/prinosu.

Kdyby ciste teoreticky nastala idealni situace, bez zdrzeni, tak ridici a podnikatele by samozrejme nemeli na svych uctech o 118mld vice nez nyni.

0 0
možnosti

3. 9. 2016 7:48

A proč si myslíte, že by neměli? Ten příklad s instalatérem je vcelku jasný. Se stavem dopravního provozu musí počítat každý, kdo se v něm pohybuje a je jasné, že v tom co máme zde, na silnicích strávíme spoustu zcela neproduktivního času. Například tady v Břeclavi, je město rozdělenou jedinou, poměrně úzkou a věčně uspanou dopravní tepnou. Je to silnice mezi městkou částí Břeclav a Poštorná. Když ten asi kilometrový úsek budete chtít objet, tak je to porce přibližně 25 km. Ty dopravní kolony se městem táhnou až 5 km a vytvářejí dopravní chaos v celém městě a umíte si představit, jaký vliv to má třeba jen na MHD. Tedy, při každém přesunu, se musí počítat s tím, že se toho nestihne tolik, jako když zůstane ve své části města. Někdy totiž jenom na tom kilometrovém úseku, tam i zpět, strávíte prakticky hodinu. A nedej bože, když ještě zjistíte, že potřebujete něco dalšího přivézt. To se pak z jinak poměrně rychlé akce, stává práce na půl dne. A myslíte, že to zákazníka zajímá.

0 0
možnosti

J. Troník

2. 9. 2016 11:42

Cinty slinty a kecy tety Becy. Stat na lidi sere a nezajimaho. Obcane a podnikateli , jenom platte a drzte huby.

0 0
možnosti

J. Horák 525

2. 9. 2016 18:26

Asi tak nějak, Trondo. :-)))

0 0
možnosti

2. 9. 2016 11:15

Stát zasatupovaný ministerstvem nezajímají v článku popisované náklady soukromníků a firem. Takže kriteriem výběru dodavatelů je především cena na úkor dlouhé délky trvání opravy. Odbydou si svou směnu a mají "padla".

0 0
možnosti

J. Novák 567

3. 9. 2016 4:38

A proč by to to stát mělo až zas tak zajímat? Soukromníci a firmy si tyto náklady přeci stejně započtou do konečných cen a zaplatí to tak jako tak spotřebitel. Co by, podle vás, měl s tím stát udělat? Jediné, co mě napadá, že by reguloval dopravu třeba tak, že v pondělí mohou vyjíždět jen automobily s reg. značkou lichou, v úterý se sudou a tak dál na střídačku. Nebo máte nějaký recept na to, aby ke kolonám nedocházelo? Za sebe to řeším jednoduše: Když někam potřebuje jet, tak jedu v době, kdy kolony nejsou, tedy třeba místo v 7.00 hod. tak vyrážím v 5.00 hod. A pokud vím, že na D1 jsou kolony v době rekonstrukce takřka pravidlem, tak holt jedu jinudy, event. použiji jiný způsob přepravy. Představte si, že z Prahy od Brna jezdí vlak! A ještě něco: Vezměte si, že by řidiči z aut, kde krom řidiče nikdo jiný není, přestoupili do autobusu. Pak by z té kolony zmizelo cca 40 aut a byl by tam jeden autobus. Dobré, né? Ale ono je lepší blbě kecat a tvrdit, že za všechno může vláda, tedy stát.

0 0
možnosti

J. Brožek

2. 9. 2016 11:12

Opravovat se musí. Ovšem třeba právě Plzeňská D5 je přesnou ukázkou toho, jak to nemá vypadat. Když je pro opravu cca 200 metrového úseku zavřeno 15 km, svedeno do jednoho pruhu a nahozená 80 tka, tak je to pochopitelně naprosto zbytečné. Silničáři prostě zavřou celý úsek na půl roku a pak pracují 5 měsíců na těch 200 metrech a na ostatním zbylý jeden měsíc. Proč?

Nehody jsou právě v těchle úsecích velmi časté, motorkáři předjíždí i když je vyznačen jen jeden pruh, kamiony jedou do kopce 40 a blokují celou kolonu atd.. - nelze se problémům divit.

0 0
možnosti

J. Novák 567

2. 9. 2016 8:52

Docela by mě zajímalo, k čemu takový nesmyslný výpočet může být dobrý. A pokud už se tím někdo tedy někdo živí, tak by nejspíš bylo fér, kdyby takto zjištěná čísla porovnal s obdobnými čísly alespoň ze států EU, když nic jiného. Pokud totiž takové srovnání není, tak bych řekl, že ti lidé, kteří tyto výpočty dělají, se zabývají něčím, co je sice k ničemu, ale je nejspíš poměrně dobře živí. Takže by pak byla na místě nejspíš otázka, zda by tihle "výzkumníci" neměli jít raději pomoci silničářům a ukázat jim, jak se to má dělat správně, než vymýšlet studie o ničem. A nejlepší na tom je, že se v diskusi k takovéhle milkovině objeví přitakávači, kteří to vše kladou za vinu jakémusi Burešovi z vlády, ač každý člověk s IQ nad hranicí debility ví, že poslední Bureš, který byl v české vládě, byl ministr spravedlnosti Jaroslav Bureš. A ten tedy rozhodně v té dnešní vládě nesedí.

0 0
možnosti

2. 9. 2016 9:37

No jasne, Novaku, zadne skody nevznikaji, v EU uz vubec ne, tam to neumi ani vypocitat a Bures nikdy nebylo Babisovo krici jmeno u StB. Uz jste spokojeny?

0 0
možnosti

A. Nikoloki

2. 9. 2016 8:31

Všude na světě se musí silnice opravovat - ale ale ... Někde holt za víkend dokáží vybudovat podjezd pod dálnicí, zatímco u nás půl roku stačí jenom na rekonstrukci půlky blbého dálničního mostku přes suchou strouhu (D10 - Svémyslická svodnice - předělává se od května do listopadu) !!!!

0 0
možnosti

2. 9. 2016 8:35

Za vikend podjezd ? A ono to nespadne, kdyz nenechaji beton vyzrat ?

0 0
možnosti