Diskuse k článku: Piloti bez práce potřebují létat, nabízejí své služby i zdarma

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 53
  • Poslední: 7.10.2009 17:12
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
11.9.2009 21:44

Zaměstnání u ČSA

Na web stránkách ČSA mají pořád zveřejněnu nabídku zaměstnání pro piloty. Že by ji zapomněli odstranit?

9.9.2009 10:01

A co úřad práce?

Jsem-li nezaměstnaný a musím nějakým způsobem udržet svou odbornost,má tento úřad mi tuto kvalifikaci pomoci udržet.Anebo ne?

9.9.2009 10:13

Re: A co úřad práce?

Určitě ano. Úřad práce je povinnen Vám každé 3 měsíce zaplatit předepsané 3 hodinové školení na leteckém trenažeru - Letiště Praha to nabízí tuším za cca 400 EUR/hodinu. Úřad práce by Vám také mohl zaplatit povinných několik hodin letu ročně s dopravním letadlem, abyste nevyšel ze cviku.

9.9.2009 10:24

Re: A co úřad práce?

BTW : ještě že u nás nemáme nezaměstnané kosmonauty ...

9.9.2009 8:53

datpys

Tak bobánci, když jste se mohli usromnit a nakopat do kaďáku vaše odborářské bossy, to jste byli chamtiví, teď by jste rádi do luftu i za polívku, co jste si navařili, to si vyžerte, dobře vám tak!

9.9.2009 9:40

Re: datpys

nerad argumentuju závistí, ale tady to fakt sedí.  I kdyby se uskromnili tak ty ČSA půjdou stejně do kopru. Je evidentní, že ČSA směřují ke krachu už několik let aniž by se stím někdo obtěžoval něco udělat. Vláda pouze přehrává problém na zaměstnance. Je tudíž na snadě, že jde o záměr. Osobně si myslím, že to pak za babku střelí rusům aby zabránili bankrotu. Bezpečnostní riziko nebo ne zdůvodní to společenským zájmem nebo já nevím čím něco se najde.

9.9.2009 9:44

Re: datpys

Ještě abych to shrnul, ČSA nekrachují proto, že se piloti nechtějí uskromnit, ale kvůli naprosto neschopnému managementu.

9.9.2009 10:21

Re: datpys

Ještě bych doplnil, že kromě několika světlých vyjímek typu Ryan krachují skoro všechny  aerolinky na světě, protože lidé přestali utrácet za létání a obrovské letecké kapacity vzniklé v době leteckého boomu na počátku tisíciletí jsou reálně nanaplnitelné.

9.9.2009 11:25

Re: datpys

Celá pravda je, že jednou z příčin krachu jsou i  neúměrné platy pilotů. Společnost rozdělovala ve mzdách mnohem víc, než kolik vydělala, a aby v tom mohla pokračovat, prodávala mnoho desetiletí budovaný majetek. Průměrný (měsíční) plat pilota ČSA se blíží čtvrt milionu. Pilotů je přes 500, jen jejich platy dohromady představují přes 100 milionů měsíčně (+odvody), neboli jedna a čtvrt miliardy ročně... Pokud by se snížil jejich plat podle návrhu o 30%, ušetří společnost ročně asi půl miliardy...

Otázka nezní, zda to postaví ČSA na nohy, ale zda to zabrání likvidaci. Tři možnosti, privatizace, likvidace, nebo drastická omezení nákladů, snižování a propouštění. Vyberte si. Doufám, že stát už do ČSA nenalije ani jednu korunu.

7.10.2009 17:12

Re: datpys

Jsi kreten.... jdi radsi radsi uvazat kolem krku svou oranzovou salu. Popripadne rudou.

8.9.2009 18:39

Nějak mi to nevychází

Píše se, že u jednoho pilota ročně se ušetří 700 000Kč, nebo jich chtějí propustit 20% což je prý 100, takže celkem je 500x700k=350milionů.  Asi by měli ještě nějaké piloty přijmout nebo jim ta úspora nebude stačit.

8.9.2009 14:18

Piloti mohou poděkovat Tvrdíkovi

To je tak, když stranický podržtaška dělá "manažera"...

8.9.2009 14:13

Kdo chce moc,nemá nic.

Toto staré přísloví jsme jako děti slýchávali od svých prarodičů.Jak vidno,platí pořád.80000 měsíčně bylo málo,tak 0 kaček je určitě víc.Alespoň soudruzi odboráři v ČSA pochopí,že i na ně se uvařila voda.

8.9.2009 18:50

Re: Kdo chce moc,nemá nic.

Vážený pane, melete a vůbec nevíte o čem

8.9.2009 19:57

Re: Kdo chce moc,nemá nic.

Ale jdi, ty brebto!

8.9.2009 14:13

Lašák, Tvrdík ...

zatím ČT prezentovala prázdné, ale energické bezobsažné tlachy. Nevidím tady problém, zkrachovala PaAm, zkrachuje i ČSA, ale na druhou stranu piloti mají našetřeno každý 220 000 Kč x 13 platů ročně x počet let, mohou ČSA koupit nebo založit novou firmu a podnikat dál. Vědí jak to chodí ve světě, tak nalézt východisko z této situace, kdy manažeři odsávali z firmy paníze za hranici únosnosti, a pokračovat v létání. Hlavně ne s Airbusy 300.

8.9.2009 12:58

Mam v CSA spoustu letajicich pratel

a vim co je to za drinu se za knypl dostat. Kolik to stoji penez, obetovani a clovek je ve sve podstate po zkonceni studia ohrome zadluzen. Pivni nasosky tohle nevidi. Navic, lidi chapejte - pro spoustu lidi je letani sen, ktere mu obetovali ne-li vse, tak docela dost. Drzme jim palce a budme prejici. Ja alespon tem 3 pratelum, co litaji u CSA drzim palce ze vsech sil. Jsou to fajn lidi, a ne nejaci vrazi.

8.9.2009 12:59

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

BTW: CSA neprosustrolavali piloti, ale slavny Cesky Svazacky Managament ktery vsemu rozumi. Ty at jdou do pjerdele

8.9.2009 13:04

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

teď už je jedno co kdo prošustroval, ať tam zůstanou tihle nebo přijdou noví, budou muset ČSA ořezat až na kost. Kdo se rozumně nedohodne, bude asi fakt lítat zadarmo.

8.9.2009 13:02

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

no a nestálo by jim tedy za to si teď na nějaký čas snížit příjem a zůstat alespoň zaměstnán než aby si stáli na svém a ČSA během roku položili? Já jim nezávidím peníze ale nechápu neústupný postoj odborů ve chvíli kdy je celé letectví v těžké krizi.

8.9.2009 13:56

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

kdo chapal Rudeho Tvrdika???????????

8.9.2009 13:23

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

Máte pravdu, létání je drahé. Jsem taky pilot, i když jen sportovní, takže si všechno hradím sám a nikdy se mi ty peníze nevrátí. Nicméně, ATPL vyjde dneska bratru kolem 1,5 mil. Není moc důvodů, aby to pilot měl zpátky doma za 2 roky; pokud to bude splácet 10-15 let, jako se na západě splácejí vysokoškolská studia, nic se nestane. A za druhé - máte naprostou pravdu, že létání je sen. Proto je do toho spousta lidí (vč. mě) ochotna dát spoustu peněz a jako povolání je to samo o sobě nesmírně atraktivní. Už proto, ale není důvod, aby ty platy byly tak vysoké, protože spousta lidí by do toho šla i za daleko menší peníze, jenom aby mohli létat. Ostatně, to samé platí nyní např. ve zdravotnictví. Tvrdím, že je stále relativní (zdůrazňuji relativní) dostatek lékařů jenom proto, že většina lidí, kteří to dělají, jsou svého druhu entuziasti a jsou ochotni pracovat v podstatě za drobné hlavně proto, že je to baví a že to cítí jako poslání.

8.9.2009 13:25

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

Problém je, že se změnila situace na trhu a tolik pilotů už není třeba. To je stejné, jako kdyby v Česku byly třeba stovky překladatelů do ujgurštiny a podivovali se, že se všichni neuživí. Naučit se dobře ujgursky také vyžaduje spousty peněz a obětování.

8.9.2009 13:38

Re: Mam v CSA spoustu letajicich pratel

Je zvláštní, že piloti mají dva sny: létat (pro což jsou ochotni udělat cokoli) a jít do důchodu co nejdříve, což se s předchozím moc neslučuje

8.9.2009 12:57

...?...

každej nškdy  lítá jako vůl....a taktéž zadarmo........

8.9.2009 12:22

Velmi podstatna informace

Takovyto clanek by mel byt uveden jako hlavni titulek novin. Kdyz se totiz  v dusledku krize propusti x zamestnancu toho ci onoho podniku je z toho ohen na strese a vsichni socialisticti politici nasi zeme (tedy CSSD a KSCM) maji plnou pusu reci o tom, kdo vsechno za to muze a co strasneho se to stalo. Toto je jednoznacny dukaz toho, ze krize se muze dotknout velmi nemile kazdeho, at je na sebenizsim ci sebevyssim postu. Je mi lito stejne tak propusteneho delnika z tovarny, jako propusteneho pilota ci kohokoli jineho. Myslim, ze je velmi malo narovinu slyset, ze kdyz je krize, tak se dotyka vsech, nejen delniku a pripadnych potencionalnich volicu CSSD ci KSCM, jak to muze kde komu diky jejich silnym, avsak lzivym retorickym vyjadrenim pripadat.

8.9.2009 12:15

Mohli by delat u nas ve fabrice

Mohli by u nas ve fabrice delat skladnika. Dostali by k dispozici vysokozdvizny vozik a ukladali by zbozi na regaly. Myslim si, ze by to po dostatecne dlouhem vycviku mohli zvladnout. A neboji se vysek.

8.9.2009 11:59

Management by měl využít situace

Je fakt, že pád SkyEurope by mohl přispět k faktické likvidaci odborů ČSA, čímž by se jejich hodpodaření a tedy i cena na trhu nezanedbatelně zlepšily. Management, je-li co k čemu, by toho měl bleskově využít, dokud má okamžitě k dispozici několik desítek pilotů (pravda, většina má typovky na Boeing, zatímco u ČSA převládají Airbusy; to ale není neřešitelné).

9.9.2009 8:08

Re: Management by měl využít situace

No nějaký Boeingy ještě mají:

http://www.csa.cz/cs/portal/company/about_us/aircraft_fleet.htm

8.9.2009 11:25

Vyházejte je

Potřebuji učitele,doktora,řemeslníka i nakonec toho policajta,ale pilota?Ať jdou do hajz...