Diskuse k článku: Piloti před pádem prověřovaného boeingu společnosti Lion Air hledali v příručce, co dělat

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 61
  • Poslední: 27.3. 2019 9:21
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Kolman 27.3.2019 9:21

Doporučuji k přečtení článek pilota pana Fr. Brabence o "pilotech strojnících". Je to již letitý článek, ale stále neztratil nic ze své platnosti.

M. Krátký 22.3.2019 1:28

těch chyb budou celé řady - jednou ze základních chyb -lépe řečeno nedostatků je skutečnost, že drtivá většina dnešních pilotů neumí lítat na větroních a tak nemají praxi v základních vlastnostech letadel - a tak potom zoufale listují v příručkách

P. Zelený 25.3.2019 19:55

Vlastnosti větroně jsou jiné nežli velkého dopravního letounu, a řízení jakbysmet. Větroň je (omlouvám se) primitivní, knipl a pedály větroně působí na směrovku, výškovku a křidélka přímo, mechanicky, přes lanka a táhla, pilot s ním žije. U klasických dopravních letadel je vše složitější, pilot ovládá servomechanismy, které pohybují ovládanými prvky. U moderních letadel už "jen" dává pokyny počítačům a ty se starají o vše ostatní (včetně hlídání limitů, což může být v krizi spíše na škodu). Praxe na větroni by nebyla nic platná.

K. Jež 22.3.2019 0:48

Pomalu listovali. Lépe si to přečíst včas v klidu doma, než při střemhalvém letu. To se špatně soustředí.

Š. Apolen 22.3.2019 0:44

Třetí pilot asi neletěl na černo, ale využil něco podobného, jako měli nebo stále mají železničáři. Tak zvanou režijní jízdu. Asi pilot stejné společnosti. V ČSAD jsme při poruše na trase, mohli jet domů autobusem na "stazku" neboli příkaz k jízdě.

Z. Lapil 22.3.2019 10:00

Nebo: Haley v knize Letiště (ano, už je to dávno) popisuje něco jako inspekci. S těmi dvěma letí někdo třetí, kdo kouká, jak jim to jde od ruky. To, že "zrovna náhodou" věděl, co oni ne, tomuhle scénáři docela odpovídá. Zvlášť když šlo o relativně nové letadlo, kde lze rojení všelijakých školitelů a kontrolorů očekávat.

P. Navrátil 21.3.2019 22:54

Je to jasné kdo může za ty pády boeingu .Je to přece Putin.

P. Bárta 21.3.2019 22:30

Je zrejme, ze nektere posadky byly nedostatecne proskoleny, ze je na panelu spinac vypnuti MCAS asi nevedeli. Manual B737MAX ma 1550 stran a MCAS je na 1 a pul strane.

R. Bican 21.3.2019 21:12

Myslím, že by měl nastoupit Airbus...

K. Jakubec 21.3.2019 21:18

Airbus nemá kapacity , má objednávky na šest let dopředu...

M. Prokop 21.3.2019 21:29

Airbus se svými vlastními problémy.

P. Bárta 21.3.2019 22:33

Proc? Ten pri uvedeni tehdy noveho modelu A320, ktery je jeste vice komputerizovany, mely daleko vic prusvihu s piloty, kteri si nemohli na zcela novy zpusob rizeni letu zvyknout...

J. Cervenka 21.3.2019 19:09

jak je to mozne, ze mnohe americke letecke spolecnosti dale s tim letadlem letaji ?? Prosim o vysvetleni.

B. Berlinski 21.3.2019 19:12

Ty jsou proškolené a protože umí anglicky vědí kde je čudlík na vypnutí autopilota ...

Š. Apolen 22.3.2019 0:12

Obvykle na vypnutí autopilota stačí pohnout řízením. To se stalo osudným pro ruské letadlo, kde kapitán pustil za řízení svého syna. Dostali se do vývrtky, takže odstředivé síly mu nedovolili dostat se zpátky za řízení.

V. Novák 21.3.2019 19:27

Pokud se nic nezměnilo, tak USA ty MAXy taky uzemnili...

P. Götze 21.3.2019 19:32

zrejme ten system opravdu znaji a vi jak reagovat

Š. Apolen 22.3.2019 0:27

Ve všech letadlech mají Chek List na předstartovní konfiguraci a také na nestandardní chování letadla za letu. Postupují přesně podle instrukcí v Chek Listu. Na začátku mají rejstřík, kde mají popsáno kde najdou danou situaci v návodu. Mají tam popsáno, který přepínač přepnout, jaké parametry nastavit, co vyzkoušet. Také, při poklesu tlaku v kabině, museli dát na první místo "Nasadit kyslíkovou masku".

Š. Apolen 22.3.2019 0:29

Takže piloti dělali to, co měli dělat. Novináři nemohou vědět všechno.

K. Jakubec 21.3.2019 21:21

Zkrátka jsou to Američané...ti by uměli lítat i bez křídel.

Š. Apolen 22.3.2019 0:14

Jakubec je blbec.

K. Jakubec 22.3.2019 0:37

Taky jde napsat Apolen je degen . Ale nechci se pohybovat na tvé úrovni 5. třídy...

Š. Apolen 22.3.2019 0:45

Blbosti píšou obvykle blbci !

V. Kolman 27.3.2019 9:20

Vy jste pane Jakubče nečetl/neslyšel o vzducholodích a balonech? Ty se bez křídel obejdou a také létají.

A pokud nepovažujete za křídla listy rotoru vrtulníku, pak můžeme přidat i helikoptéry a vírníky.....

A. Dlouhý 21.3.2019 18:40

Vypadá to na špatné školení posádky, nebo chybu software. Jsem zvědav, jak se k tomu postaví vyšetřovatelé. Zda bude dodržen dobrý (a krví napsaný) zvyk z letectví, že všechny okolnosti a příčiny havárie budou zveřejněny, nebo převáží přístup známý spíše ze světa počítačů, kdy se při průšvihu zatlouká, mlží a lže.

V. Novák 21.3.2019 19:28

Vypadá to na obojí. Na souběh.

Š. Apolen 22.3.2019 0:33

Všechny okolnosti se nezveřejňují, protože jsou pro veřejnost zbytečné. Nerozumí jim. Zveřejní se hlavní srozumitelná příčina, která vedla k nehodě.

K. Vážný 21.3.2019 17:55

Co jsem četl, a jak tomu jako laik rozumím, tak díky výkonu a posunutí polohy výrazně větších motorů (=modernější -ekonomičtější provoz) mají tyto při zvýšení výkonu díky momentu motoru tendenci zdvihat příď. Toto je stabilizováno automaticky uvedeným systémem, aby se letadlo nedostalo do poklesu vztlaku. A pokud je situace podle systému kritická, tak nedovolí odpojit systém pouhým přitažením řízení, ale musí se to udělat vypínačem.

B. Berlinski 21.3.2019 19:10

Posádka evidentně nevěděla kde ten čudlík je ......

Š. Apolen 22.3.2019 0:57

Letadla mají u ovládání takové koleso, kterým před letem letadlo vyvažují. Asi na to mají také čidla. Automat z konfigurace a rychlosti to vyhodnotil jako nebezpečí pádu, proto sklopil předek dolů, aby letadlo nabralo rychlost. Asi byli piloti špatně vycvičeni, když zpanikařili, místo aby řešili to nejdůležitější, nebo ani netušili co je v dané situaci to nejdůležitější.

Najdete na Lidovky.cz