Politici projednali i přípravy trasy mezi Znojmem a Vídní přes Hollabrunn a chystané železniční spojení regionálním expresem z Vídně do Českých Budějovic.
Na dlouhodobě připravovaném dálničním spojení Brno - Vídeň se zatím pracuje zejména na rakouské straně. Rakouská dálnice A5 nyní končí za dolnorakouskou obcí Schrick. Do roku 2017 by měla být podle plánů prodloužena k Poysdorfu.
ČTĚTE TAKÉ: |
V témže roce by mohly začít stavební práce na dalším úseku sahajícím od Poysdorfu k hraničnímu přechodu Drasenhofen/Mikulov. Ten by měl být v prvním kroku dvouproudý, rozšíření na čtyřproudou komunikaci plánuje Rakousko až v závislosti na krocích české strany.
Podle Ťoka je rychlostní spojení do Rakouska přes Mikulov rukojmím neexistujících zásad územního rozvoje kraje, bez kterých se v přípravě nadá pokročit. Česko se tak v současnosti zaměřuje na výstavbu obchvatu Mikulova.
Plánované železniční spojení České Budějovice - Vídeň by podle Prölla mohlo fungovat jako prodloužení současného spoje, který končí na českých hranicích. Česká strana toto spojení vidí jako první pokus o znovuobnovení spojení mezi Prahou a Vídní přes Jižní Čechy.
Do budoucna by podobně mohlo sloužit i spojení z Veselí nad Lužnicí do Gmündu, které by bylo potřebné elektrifikovat, dodal Ťok.
Spojení z Vídně na Hollabrunn a dále do Znojma je podle Prölla rovněž z rakouské strany v posledních fázích přípravy. Chybějící úsek přes Guntersdorf k českým hranicím se nachází v závěrečné fázi posuzování stavby na životní prostředí (proces EIA). Začít stavět by se tak mohlo na jaře 2017, dodal.