Diskuse k článku: Platy řidičů autobusů zůstávají stejné. K dohodě o navýšení zatím nedošlo

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 12
  • Poslední: 7.8.2016 13:36
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Jindra 6.8.2016 10:16

Ministr financí Andrej Babiš má "své" zájmy a tak ho příjmy na daních ze mzdy nezajímají, především proto, že sám je majitelem firem kde se také hlídá výše mzdových nákladů a z nich daňových odvodů. Na to, aby se provedla zákonná úprava pro platby daní za zaměstnance tak, aby se zvýšil státní příjem z této daně a aby se odstranila motivace zaměstnavatelů k vyplácení minimální mzdy na to Babiš nemá lidi s inteligencí.

M. Jindra 6.8.2016 9:54

Nízké mzdy řidičů autobusů, ale také řidičů kamionůjsou poměrně jednoduše vysvětlitelné. Žádný provozovatel autodopravy nechce mítvyšší mzdové náklady a také na dani ze mzdy řidičů a na jejich soc. a zdrav. pojchce platit co nejméně. Tím je předem dáno, že pracovní smlouvy jsou ve většiněpřípadů sjednávány na hranici minimální mzdy. Ve Francii nebo Německu už by sedávno stávkovalo, ale v ČR jsou odbory socanské a akce neschopné.Výsledkem je že jsou řidiči okrádáni na mzdě a stát na daních ze mzdy a za soc.pojištění zaměstnanců. Ministerstvu financí ta situace nevadí, zřejmě tamneumějí počítat.

J. Novák 4.8.2016 5:58

Naprosto nechápu, proč by měl o mzdách řidičů autobusů rozhodovat stát, když jsou to zaměstnanci soukromých firem. To ti tupíci nemuseli zvonit v roce 1989 na náměstích a měli by tady pořád socík, kde by v rámci centrálního plánování byly plánovány i mzdy řidičů autobusů, že? Když to takhle půjde dál, kdo bude další? Zedníci budou chtít, aby jim stát zajistil jejich mzdy? Pak instalatéři, pokrývači, metaři atd. atd.? Vyzvonili jste si kapitalizmus, tak holt si musíte také vydupat výši mzdy u svých zaměstnavatelů, né tlačit na stát.

A. Reček 4.8.2016 7:26

Je to tak. Tedy Krajský úřad je zákazník a dopravní podnik je ten, který nabízí zákazníkovi svou službu za určitou cenu. Tudíž onen úřad by neměl zasahovat do mzdových problémů dopravní firmy, protože tam jde o spor zaměstnavatele a zaměstnance o výši mzdy. Krajského úřadu a tím vlastně i státu se tento spor netýká.

Š. Apolen 4.8.2016 23:39

Kdopak asi ovládá většinu krajských úřadů ? V ústeckém dokonce komunista !

Š. Apolen 4.8.2016 23:52

O výši mzdy mají přeci vyjednávat odbory se zaměstnavateli. Kvůli tomu mimo jiného odbory vznikly. Kvůli čemu jinému stávkují ve světě piloti, řidiči, popeláři ? Nojo, já jsem zapomněl. Ona totiž vládne socialistická vláda. Ta si nechce odbory rozhněvat. Příště by se na ni mohly vykašlat, když bude chtít shodit pravicovou vládu.

J. Novák 5.8.2016 3:34

No, celkem to ovšem zní logicky. Odbory jsou vesměs spíše levicově zaměřené, než pravicově, takže je celkem jasné, že spíše podpoří vládu levicovou, než pravicovou, zvláště pak, když ji vede nějaký milovník kabelek.

V. Grycz 3.8.2016 19:36

Slabé odbory, spíš parodie.

F. Jetel 3.8.2016 13:47

130 Kč,- na hodinu, kdy je řidičům placená pouze doba po kterou řídí je směšná. V MHD se možná ještě vyplatí příjmout takovou sazbu ale v meziměstském provozu, kdy šofér stráví téměř polovinu času čekáním, je to utopie. Za tyhle peníze jezdí chlapi s kukavozy u firmy Nykos. :))

M. Henrik 3.8.2016 15:00

Souhlas. Řidiči si ty peníze zaslouží. Nakonec mají taky odpovědnost za lidi, které vezou. Unavený šofér, který malý základní plat nahání spoustou přesčasů, není východisko.

J. Novák 5.8.2016 5:18

A co řidičům autobusů brání v tom, aby šli za lepším, tedy aby šli jezdit třeba s těmi kukavozy? Já bych řekl, že to je celkem běžné: Pokud mi výše mzdy u jednoho zaměstnavatele nevyhovuje, najdu si jiného, který mi zaplatí více, že?

V. Kusý 7.8.2016 13:36

Nestává se často, že bych s Vámi souhlasil, ale v tomto máte naprostou pravdu.Brečet bez ochoty se svým životem něco udělat, to dělají jen ubožáci.Mimochodem , jezdil jsem s autobusem od roku 1971 pět let, a v letech 1990 -1991 a když jsem nebyl spokojen s podmínkami, šel jsem pracovat do Německa.

Najdete na Lidovky.cz