Konkrétní vize představil ve čtvrtek Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Smíchovské nádraží je důležitou dopravní křižovatkou. Jde otřetí největší vlakové nádraží v Praze. Denně tu zastaví 258 vlaků, které použije přes 15 tisíc cestujících. Metro sem denně přiveze více než 70 tisíc cestujících, na 20 tisíc pak tramvaje, další desítky tisíc městské a příměstské autobusy. Většina lidí nádražím pouze projde a přestupuje na jiný dopravní prostředek, právě to se má zjednodušit.
Projekt pro Prahu připravili A69 - architekti. Na jeho realizaci tlačí developerská společnost Sekyra Group, která v oblasti plánuje vybudovat novou čtvrť. „První plně integrovaný dopravní terminál v Praze vzniká na základě naší iniciativy,“ říká výkonný ředitel skupiny Leoš Anderle. Hlavními investory budou ale Správa železniční dopravní stavby (vlakové nádraží) aPraha (autobusy a parkoviště).
Čas tlačí...
V plánech rozvoje pražské veřejné dopravy se s autobusy na střeše smíchovského nádraží počítá už do roku 2022. Už teď ale úředníci uznávají, že jde o až příliš ambiciozní plán. Tlak na rychlé dokončení stavby tu ale je.
„Je to spíš naše zbožné přání, aby byl v této oblasti nějaký kapacitnější terminál co nejdříve, ale je nám jasné, že to záleží na mnoha dalších faktorech,“ přiznává mluvčí organizátora Pražské integrované dopravy Filip Drápal.