Středa 21. dubna 2021svátek má Alexandra 4 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Praha chce mít do konce roku povolení na trať z Modřan na Libuš. V listopadu by měla mít potřebné pozemky

Tramvaje v Praze. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tramvaje v Praze. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Praha Vedení hlavního města chce mít do konce letošního roku platné stavební povolení pro stavbu prodloužené tramvajové trati z Modřan do Písnice. V listopadu by měl magistrát získat potřebné pozemky. Stavební povolení by mělo získat rovněž prodloužení trati z Barrandova do Slivence. ČTK to ve čtvrtek řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Zastupitelé hlavního města by měli podle Scheinherra v listopadu schválit směnu potřebných pozemků s Nemocnicí Motol, která je v trase z Modřan do Písnice trati vlastní. „Nemocnice je získala od pacienta, který jí je odkázal,“ řekl Scheinherr. Jakmile je bude město mít, nebude prý nic bránit vydání platného stavebního povolení. „Já bych byl rád, aby se v příštím roce začalo stavět, reálné to je,“ řekl Scheinherr.

Tramvaje do Modřan v současné době končí na smyčce Sídliště Modřany. Pokračování je plánované bez tramvajové smyčky a budou na něm jezdit obousměrné tramvaje. Pro stavbu smyčky by město muselo získat další pozemky. Dřívější odhad nákladů hovořil o asi 500 milionech korun. Přesná částka ale zatím není známa.

V další fázi chce město trať prodloužit na Nové Dvory. „Nechal jsem na to zpracovat materiál a pokud vše dobře dopadne, tak záměr předložím radním a zadali bychom dopravnímu podniku (DPP), ať prodloužení začne projektovat,“ řekl Scheinherr. Tím by byl vyřešen problém smyčky, neboť prodloužená trať je na magistrátních pozemcích.

V případě tratě do Slivence bude podle náměstka v nejbližších dnech vydáno stavební povolení na takzvanou nultou etapu. „Což je napojení současné smyčky na novou trať,“ řekl. Souběžně s tím bude město žádat o stavební povolení také na další fázi výstavby. To by se mohlo stát do konce roku.

Dál bude rovněž prodloužena trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Tramvajové koleje tu mají být prodlouženy o 2,4 kilometru směrem na Dědinu a na trase má být pět zastávek. Podle dřívějších plánů by stavba měla stát asi 893 milionů korun.

Velký test samotestů na covid: Kapesní laboratoř vám dá naději, nikoliv jistotu

Testovací sady na přítomnost viru SARS-CoV-2 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Chcete do práce nebo na návštěvu k příbuzným? Budete-li mít štěstí, třeba na vás vyjde vhodný test na covid. Pečlivě...

Vadí mi, když u nás Slováci nemluví česky, říká hlasová poradkyně

Nazývá věci pravými jmény a je jí jedno, jestli se někdo urazí nebo se bude... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nazývá věci pravými jmény a je jí jedno, jestli se někdo urazí nebo se bude pohoršovat. Je dost zralá a dost zaměstnaná...

Cestu do Egypta nedoporučuji. Covid tu prodělat nechcete, říká velvyslanec

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium V turistických letoviscích jsou nemocnice pro pacienty s covidem-19. Je však třeba mít dobré pojištění v případě...

Jarní úklid raz dva: Jak na čistou podlahu i bez lezení po kolenou a otravného ždímání hadru?
Jarní úklid raz dva: Jak na čistou podlahu i bez lezení po kolenou a otravného ždímání hadru?

Přes zimu jsme si do domácností natahali spoustu nepořádku, kterého je teď potřeba se zbavit. Doba si žádá pořádný jarní úklid. V redakci jsme...