1. listopadu 2016 17:25 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Praha otestuje rekordně dlouhý autobus. Měří téměř 25 metrů

Téměř pětadvacetimetrový tříčlánkový vůz společnosti VanHool by měl v být... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Téměř pětadvacetimetrový tříčlánkový vůz společnosti VanHool by měl v být... | foto: Twitter DPP

PRAHA Dopravní podnik otestuje v Praze nejdelší autobus, jaký kdy jel po českých silnicích. Téměř pětadvacetimetrový tříčlánkový vůz společnosti VanHool by měl v být testován v hlavním městě čtyři měsíce. Obsluhovat by měl třeba linku číslo 119, kterou využívají cestující pro spojení na Letiště Václava Havla a zpět.

Historicky nejdelší autobus v pražské hromadné dopravě, dvoukloubový autobus VanHool AGG300, dorazil do Prahy v pondělí ve večerních hodinách, informoval na svém twitterovém profilu Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP). Podle zjištění serveru Lidovky.cz je vůz v současnosti deponovaný v areálu garáží Řepy. Do provozu by měl být uvedený v polovině listopadu na čtyři měsíce.

Pražský dopravní podnik plánuje nízkopodlažní autobus otestovat hlavně na trati číslo 119. Důvodem je vysoké vytížení linky, která spojuje letiště se stanicemi metra. Jde tak o jediné spojení pro cestující do centra Prahy. Díky své celkové délce 24,785 metrů je autobus belgického výrobce schopný pojmout až 181 cestujících, z toho 74 sedících.

Podle zjištění serveru Lidovky.cz je vůz v současnosti deponovaný v areálu...
Interiér tříčlánkového autobusu VanHool.

„Jediným záměrem je osahat si a otestovat, co autobus umí a v pražských ulicích zvládne,“ řekl serveru Lidovky.cz jednatel společnosti Unitesta, která na tuzemském trhu firmu VanHool zastupuje. Stejný model autobusu je již několik let využíván v hromadné dopravě v nizozemských městech Utrecht a Groningen, v německém Hamburku či v Ženevě ve Švýcarsku.

Dopravní podnik se k uvedení netypického autobusu odmítl podrobněji vyjadřovat. Veškeré bližší informace zveřejní v nadcházejících dnech.

České předpisy umožňují provoz autobusů „pouze“ o maximální délce 18,75 metru. Dle platné legislativy tak u nás tříčlánkové autobusy být provozovány nesmějí. Pro testování se ale podařilo výrobci zajistit výjimku, stejně jako v únoru, kdy DPP testoval dvoučlánkový autobus Mercedes-Benz Capacity L. Ten dosahoval bez pěti milimetrů 22 metrů, čímž až doposud šlo o nejdelší autobus provozovaný na českých silnicích.

Robert Sattler

Autor

Robert Sattlerrobert.sattler@lidovky.czČlánky