Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Pražské semafory se podřídí autobusům. Pro MHD budou vyznačeny i nové pruhy

Ekonomika

  11:40
Praha - V ulicích Prahy letos budou vyznačeny nové vyhrazené pruhy pro autobusy MHD a přibudou oddělovací prahy tramvajových kolejí od aut. Budou se rovněž seřizovat semafory, aby upřednostňovaly průjezd spojů MHD. V Praze je kolem 40 kilometrů pruhů pro autobusy, přes 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a více než 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.
Autobus v Praze Na Knížecí.

Autobus v Praze Na Knížecí. foto: Lidové noviny

Letos plánuje Ropid změny v Opatovské ulici, kde budou upraveny jízdní pruhy a zrušeno časové omezení, kdy do těch pro autobusy již mohou vjet auta. Na rampě z Bucharovy do Plzeňské ulice bude zaveden pruh, kterým budou moci jet rovně pouze autobusy MHD.

Novým ředitelem DPP má být manžel moderátorky Witowské. Do vedení míří i exšéf ROPID

Nový pruh vznikne uprostřed Kukulovy ulice v Praze 4, další bude v Broumarské v Praze 14 v úseku od zastávky Hejtmanská k Ocelkově a v osmé městské části v Horňátecké ulici od vozovny Kobylisy k zastávce Sídliště Kobylisy. Tady je vznik pruhu ale podmíněn přeřízením semaforu v Přemyšlenské ulici.

Autobusy dostanou přednost také na Plzeňské v úseku od zastávky Krematorium Motol až k zastávce Hlušičkova a na Libušské od křižovatky s Chýnovskou ke křižovatce s Durychovou ulicí. Na Poděbradské v Praze 14 bude upraveno ukončení pruhu u zastávky Hloubětín.

Silnice se kvůli autobusům rozšíří

Kromě zmíněných úseků Ropid připravuje také projekty na rozšíření některých komunikací tak, aby zde mohl vzniknout vyhrazený pruh. To se týká například Strakonické, Starokolínské a Horoměřické. Na dalších místech by měly být pouze překresleny pruhy tak, aby se tam vešly pruhy pro autobusy bez toho, aby se musela silnice rozšiřovat.

Své nové pruhy mají mít také tramvaje. Jejich tratě jsou oddělovány od aut bílými prahy. Podle mluvčího organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, Filipa Drápala jsou ale možnosti pro toto řešení omezeny a letos tak zřejmě vzniknou pouze při rekonstrukci tratí na Vinohradské nebo v Táborské ulici v Praze 4. Rovněž jsou seřizovány semafory tak, aby umožnily plynulý průjezd spojů. „Děje se tak průběžně, ale pomaleji, než by bylo vhodné,“ uvedl.

Autor:
Témata: Doprava, Praha, Rampa, Kobylisy