Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná firma dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux, dopravce drží menšinový podíl.
Vysvětlení výpovědi je poněkud komplikované.
Praha v dubnu spustí jízdenky na platební karty. Brno či Plzeň mají náskok |
„Vzhledem k faktickému chování dopravního podniku a Rencaru, kdy tato firma využívá movité a nemovité věci ve vlastnictví podniku za účelem jejich reklamního využití, bylo uvažováno o možném vzniku smluvního vztahu konkludentně (tedy ne písemně). Dopravní podnik tedy z opatrnosti, pro případ, že by byla dovozena existence platné nájemní smlouvy uzavřené konkludentně, považuje za nutné vypořádat se s případnou existencí tohoto smluvního vztahu. A proto jej ke dni 30. března 2016 vypověděl, a to v zákonné tříměsíční lhůtě,“ uvedl mluvčí podniku Jiří Štábl.
Dohoda mezi Rencarem a dopravcem na reklamu v pražské hromadné dopravě pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší. Podle šéfa dopravního podniku Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně.
Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.
O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy podniku a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu.