Středa 26. února 2020svátek má Dorota 6 °C občasný déšť se sněhem Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Pražský dopravní podnik vypsal zakázku na první úsek metra D. Výstavba má trvat 7,5 roku

Pražské metro. Ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pražské metro. Ilustrační snímek | foto: Reprofoto/Dpp

Praha Pražský dopravní podnik (DPP) v úterý vypsal veřejnou zakázku na první část linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Stavba prvního úseku bude trvat 7,5 roku a vyjde asi na 10,8 miliardy Kč bez DPH. ČTK to v úterý DPP sdělil v tiskové zprávě.

Zájemci mohou podávat nabídky dopravnímu podniku v následujících 60 dnech. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.

Smlouvu s vítězem tendru plánuje podnik podepsat do konce června 2020. Stavbu chce potom zahájit letos v létě. Vybraná firma vyrazí a postaví stanici Pankrác, která bude přestupní a spojí linky C a D. Vybuduje také stanici Olbrachtova a tunely mezi oběma stanicemi. Součástí bude rovněž osazení veškeré elektroinstalace, kolejí, výtahů, eskalátorů a další dopravní infrastruktury.

Délka stavby je podle DPP dána složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C, někde budou obě trasy dělit pouze čtyři metry.

Podnik loni zahájil na Pankráci geologický průzkum nutný pro stavbu metra. Průzkum je na Pankráci na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě letošního roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankráci, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.

Premium

Postavili si malý domek. Přezdívají mu termoska na bydlení

S nedostatkem řidičů se DPP potýká dlouhodobě, týká se to autobusů, tramvají i metra.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nic z moderního komfortu v něm nechybí, na druhou stranu ani centimetr nikde nepřebývá. Tomáš Staněk navrhl a postavil...

Premium

Jak Nico měnil triko. Proč Stanciu opustil Spartu? A proč šel do Slavie?

S nedostatkem řidičů se DPP potýká dlouhodobě, týká se to autobusů, tramvají i metra.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když se po rozhovoru loučí, otře čelo a prohodí: „Uf, to bylo hodně otázek!“ Muselo být. Logicky. Zpátky v Praze je...

Premium

Test střešních boxů: které jsou vhodné pro lyže a jakou mají nosnost

S nedostatkem řidičů se DPP potýká dlouhodobě, týká se to autobusů, tramvají i metra.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Střešní boxy výrazně zvyšují převozní možnosti auta – nabízejí obvykle od 300 po více než 500 litrů dodatečného objemu...

TIP: Osvědčené lubrikanty, které vám zpříjemní milostný zážitek
TIP: Osvědčené lubrikanty, které vám zpříjemní milostný zážitek

Asi každá z nás někdy zažila pocit svědění a svíravého pocitu v intimních oblastech. O příjemných hrátkách si v takových chvílích můžete nechat jen zdát. Co když se ale tyto problémy dají řešit pomocí lubrikačního gelu?