náhledy
Personál na sobě po dobu provozu speciální linky historické uniformy s hodností vyznačenou na levém rukávu.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Původní řídící mechanismus.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Dopravní podnik Praha (DPP) slavil v hnědém retro kabátku – oblékl do něj své zaměstnance, kteří v dobových uniformách provedli cestující sovětskou soupravou 81-71.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
DPP vypravil klasickou čtyřvozovou soupravu, která se nijak neliší od té jezdící před 40 lety.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
„Jedete na historickou jízdu?“ odstartovali organizátoři akci, která z depa Kačerov (v době otevření trasy A šlo o jediné existující depo, se zelenou linkou jej spojují dva tunely) zamířila do hlubin pražských tunelů.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Reakce na projíždějící soupravu se různili, našla se lhostejnost a dokonce i nespokojené kroucení hlavou, to specificky, když poloprázdný vlak vypravený s novináři stanicemi projížděl bez zastavení.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Soupravu na rozdíl od moderních strojů řídí samotný strojvedoucí.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Celkově se historický exkurz Dopravního podniku těšil přízně.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Při vyšších rychlostech jednotlivé vagony 'tančí' o trochu více, než je v pražských tunelech standardní, na funkčnosti to však soupravě neubírá.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Moskva začala soupravu vyvíjet v roce 1976 a dodávala do všech socialistických států sdružených v RVHP, dnes je však již trvale zaparkovaná a cestující ji tak mohou připomenout pouze během speciálních akcí.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
DPP vypravil klasickou čtyřvozovou soupravu.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Soupravu na rozdíl od moderních strojů řídí samotný strojvedoucí, který měl v době otevření trasy A typicky ještě designovaného pomocníka.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Výhled na střeva podzemních tunelů.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Souprava 81-71.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Svým interiérem souprava 81-71 spíše než současné pražské metro připomíná vesnickou kantýnu.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
V době otevření trasy A bylo depo Kačerov jediné existující depo, se zelenou linkou jej spojují dva tunely.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Úsek vedoucí mezi stanicemi Leninova (dnešní Dejvická) a Náměstí Míru byl dlouhý 4,7 km a měl 7 stanic.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA
Průvodčí, která vlak vypravovala z Dejvické, krom hnědého stejnokroje oblékla i výrazně červený baret.
Autor: Petr Kozlík, MAFRA